Oude box surround systeem aansluiten aan pc.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1106791

Topicstarter
Graag had ik oude boxen van een surround systeem aangesloten aan een desktop computer.
De boxen hebben twee aansluitingen waar je de draad moet aan vastmaken, een rode en een zwarte.

Het gaat over de staande boxen van een targa ht5.1 as systeem.

Kan dit? En heb ik nog een versterk nodig?

Hier een afbeelding van de aansluiting.
https://www.google.be/url...UNMZ&ust=1563202978996155

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 1106791 op 14-07-2019 17:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:18

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 1106791 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:01:
Kan dit? En heb ik nog een versterk nodig?
Het kan als je de PC verbindt met een versterker (of receiver) en dan de speakers weer aan de versterker. Simpele versterker halen bij de lokale kringloopwinkel of via Marktplaats. Als je geen gekke dingen wilt en alleen analoog aan wilt sluiten voldoet elke versterker wel. Enige is dat het gros van deze apparatuur 43 centimeter breed is en dat kan voor bij de PC wat lomp zijn. Als het kleiner moet kan je kijken naar een T-Amp.

Edit:
De foto liet twee speakers zien dus ik ging uit van een 2.0 installatie. Als je de volledige 5.1 aan wilt sluiten kan het wat meer voeten in de aarde hebben. Dan zal je sowieso naar een surround receiver moeten en moet er ook gekeken worden hoe je surround geluid vanaf de PC naar de versterker krijgt. Ander dingetje kan de subwoofer zijn, als die actief is is er geen probleem. Als het een passief exemplaar is dan wordt de zoektocht naar een passende receiver een stuk lastiger.

[ Voor 30% gewijzigd door FeaR op 14-07-2019 17:45 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oké, thx al voor het antwoord.

Normaalgezien ga ik 2 boxen terug gebruiken.
Deze zou ik mits een T-Amp dan kunnen aansluiten.
Left uitgang sluit ik aan op 1 box, en Right uitgang aan de andere dus.
Oké, lijkt logisch.

Maar ik heb dus 1 uitgang aan de versterker per box, welke connector moet ik dan gebruiken?
Want ik heb twee ingangen aan de box (zwart / rood).
Knip ik van een aux naar 2*RCA de RCA connectors af en sluit ik deze zo aan de boxen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:24

Jag

Hoe moeilijk kan het zijn. Je sluit je computer met 3.mm jack naar 2x rca op de ingang van de versterker. En de speaker uitgangen van de versterker sluit je aan op de speakers :) (evt met banaantjes aan je speaker kabels omdat dat prettig werkt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Jag schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:50:
Hoe moeilijk kan het zijn. Je sluit je computer met 3.mm jack naar 2x rca op de ingang van de versterker. En de speaker uitgangen van de versterker sluit je aan op de speakers :) (evt met banaantjes aan je speaker kabels omdat dat prettig werkt).
Helaas zitten er alleen klem-terminals op die speakers :P

Verder eens met bovenstaande, een 3.5mm jack > RCA kabel van je pc naar de versterker en dan gewoon rood-zwart op de versterker naar rood-zwart op de speakers met simpele speaker kabel van de Action, kost geen drol. Wel de speaker-output voor het linker kanaal aansluiten op de linker speaker en vice versa :P

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Anoniem: 1106791 elke speaker krijgt rood én zwart! 😊

Stap 1
Jack op pc naar rca op versterker

Stap 2
Speaker links met rood en zwart aansluiten op linker speakerterminal van de versterker

Stap 3
Speaker rechts met rood en zwart aansluiten op rechter speakerterminal van de versterker

Nb er is ook speakerkabel die niet rood en zwart is, maar bijv 2 x dezelfde kleur is, waarbij 1 een streepje heeft. Werkt op dezelfde manier.

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 15-07-2019 12:22 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Super, thx guys!
Pagina: 1