Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisKraslot
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-09 13:58
Hi! Ik ben op zoek naar een goede (acieve) subwoofer om aan te sluiten op mijn reeds gekochte receiver en surround set. Ik kom er alleen niet uit welke subwoofer geschikt is voor mijn set en hoop dat iemand mij van goed advies kan voorzien.

Wat is je budget?
Ik heb geen vast budget, maar circa 300-400 euro lijkt me redelijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Aan te sluiten op mijn bestaande setup:
- Pioneer VSX-531D receiver
- JVC SP-THS9F en JVC SP-THS9S speakers

Ik gebruik de set verder voor vrijwel alle opties: films/series kijken, gamen via PS4 en streamen van muziek via bluetooth functie van de receiver.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb geen voorkeursmerk, ik heb wel e.e.a gevonden op internet, onder andere deze ONKYO subwoofer die mij wel aansprak: https://www.mediamarkt.nl...kw-208-zwart-1136553.html

Enige probleem hierbij is dat er staat dat de impedantie 20 kilo-Ohm is, en in de handleiding van mijn receiver staat dat hij geschikt is voor speakers gebruiken met een nominale impedantie tussen 6 Ω en 16 Ω. Dus mijn conclusie was dat de ONKYO niet geschikt is, maar een goede vervanger heb ik nog niet klunnen vinden.

Ook heb ik bij de speakerset zelf (van JVC) een subwoofer gekregen, dit is een JVC SP WA-25. Deze kan ik echter niet gebruiken omdat hij niet actief is (van wat ik heb begrepen) en dus niet ondersteund wordt door mijn receiver.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke subwoofer is aan te raden voor mijn set, en waar moet ik rekening mee houden bij de aanschaf van dit soort apparatuur? Ik ben redelijk thuis in IT wereld, maar het aanschaffen van audio apparatuur (rekening houden met impedantie, wattage, etc.) is grotendeels nieuw voor mij.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:51
ChrisKraslot schreef op zondag 14 juli 2019 @ 16:57:
Enige probleem hierbij is dat er staat dat de impedantie 20 kilo-Ohm is, en in de handleiding van mijn receiver staat dat hij geschikt is voor speakers gebruiken met een nominale impedantie tussen 6 Ω en 16 Ω. Dus mijn conclusie was dat de ONKYO niet geschikt is, maar een goede vervanger heb ik nog niet klunnen vinden.
Je kijkt naar een actieve subwoofer met eigen versterker. Met weerstand heb je helemaal niets te maken. De receiver stuurt alleen een signaal en meer niet. Niet dat je met speakers wel naar 6 - 16 Ohm had moeten kijken maar dat terzijde.

Ik zou alleen niet voor de Onkyo gaan. Voor 300-400 euro moet je ook wel iets van Klipsch kunnen krijgen, heb je meer subwoofer voor je geld. Tweedehands kan zelfs iets van SVS mogelijk zijn. Of REL. Ik weer niet of tweedehands een eis is en of het per se Gloss Black moet zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 14-07-2019 17:38 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisKraslot
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-09 13:58
Precies hier had ik dus geen idee van haha.

De JVC zet zelf was een cadeau van iemand die 'm niet meer gebruikte, dus leek me voor nu een prima begin, sluit niet uit dat ik die in de toekomst ook nog vervang.

Voor wat betreft tweedehands, voorkeur gaat uit naar nieuw. De kleur maakt me dan echter weer helemaal niets uit. Ik hoef er ook niet per see mijn max aan uit te geven, als er een goede subwoofer is die goedkoper is, dan vind ik dat ook oké. Ik zal in ieder geval eens gaan zoeken op de merken die je noemde, thanks!