Asus N552VW FY273T en max Ram? (compuram.de of PHs memory?!)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriusalpha00
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-05-2024
Hallo,
graag wil ik mijn Asus vivobook pro N552VW FY273T upgraden van 8gb(2x4) naar de maximum hoeveelheid ddr4, voor video en beeldbewerking.
Volgens Asus is dit 16gb.
ik had graag minstens 32 erin gestoken als dat gaat.

Nu zijn er verschillende aanbieders die beweren dat ze 32gb of zelf 64 gb garanderen. (compuram.de, speicher.de ect...), omdat de nieuwere geheugen technologie dit toelaat....

Zijn de nieuwere modules van de grote merken eigenlijk allemaal geschikt, maw geldt dit dan voor alle aanbieders als G.skill, crucial of kingston ...?

Of hebben deze duitse aanbieders andere types geheugen?

Heeft er iemand ervaring met meer ddr in deze laptop?
Of kan er iemand advies geven welke modules geschikt zijn?

thanks

[ Voor 9% gewijzigd door siriusalpha00 op 14-07-2019 14:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Zou je kunnen onderbouwen waarom je meer dan 16GB nodig zou kunnen hebben? Die quad core processor beperkt je sneller dan het geheugen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriusalpha00
jazeker, bijvoorbeeld HDR panoramafotos, of premiere, complexe High res photoshop 48bit 30-150+mpx layers, eten allen gemakkelijk alle ram... mijn andere 24gb ram machine is geregeld maxed out. een snellere processor is fijn maar niet altijd de bottleneck. die bepaald de rendersnelheid. ik heb vaak ook meerdere ram intensieve apps open waartussen ik switch.
Waar komt toch het idee vandaan dat meer dddr niet interessant is voor megapixel intensieve bewerkingen?
In Games heeft meer ram wellicht geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriusalpha00
Update:

Met 2x16gb modules van compuram.de kon dit mobo inderdaad geupgrade worden naar 32gb DDR4 !!!!! (samsung modules) -
top dus!
En blijkbaar de enige verkoper die deze configatie garandeerd.
Daarmee kan deze fijne laptop nog ff mee voor de mobiele image en sound manipulations.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 15:11
https://ark.intel.com/con...cache-up-to-3-50-ghz.html

Max 64 GB DDR4 geheugen is het maximum van Skylake/Kaby Lake. Maar omdat jouw laptop maar 2 geheugen bankjes (en geen 4) heeft kan er maximaal 32 GB in.

Zo simpel kan het zijn :)

Nooit uitgaan van de maxima van moederbord/laptopfabrikanten als de fabrikant hoger opgeeft.

[ Voor 13% gewijzigd door White Feather op 08-11-2019 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Misschien heeft Asus nooit geïnvesteerd in 32GB testen. Een andere mogelijkheid, maar die acht ik klein, is innovatie. Als er ooit 32GB RAM sticks op de markt komen, kun je mogelijk zelfs naar 64GB RAM gaan. Ik kan me voorstellen dat Asus -zeker na een paar jaar- geen nieuwe configuraties meer gaat testen.

Volgens mij is kopen en testen vaak het makkelijkste. Als het niet werkt, kun je het eigenlijk 99/100 keer terugsturen. Als ze ook nog eens garantie geven dat het werkt, lijkt me het sowieso geen probleem om de ram sticks terug te sturen bij problemen.

• siriusalpha00
@White Feather
wil je daarmee zeggen dat in principe andere merken 16gb modules ook hadden gewerkt?
Tja toen ik de vraag stelde kwam er weinig reactie, en bij diverse leveranciers kon men ook niets zeggen..
uieindelijk kwam ik dan bij compuram terecht.
Het zijn overigens samsung 16 gb modules

bijna 3 jaar terug was deze laptop met 500gb ssd een hele goede koop. met de 32 gb voldoet hij nog een tijdje. voor sneller en meer heb ik een desktop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 15:11
Yep, is echt geen bijzonder geheugen voor nodig. De laptop was waarschijnlijk al op de markt voordat 16 GB So-dimmen goed verkrijgbaar waren en het is de vraag in hoeverre 32 GB toen nuttig was.
Dan heeft het ook weinig zin voor Asus om het te testen.
Pagina: 1