niet alle foto's vanop Iphone in fotolader

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danava
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-10-2024
Dag allemaal,

Ik zou graag al mijn foto's van mijn Iphone naar mijn Macbook verplaatsen, hiervoor gebruik ik fotolader en dit is altijd al gelukt zonder problemen.
Er staan 1433 foto's en video's op mijn Iphone, fotolader op mijn Macbook ziet momenteel enkel maar 831 onderdelen... Ik heb ook de indruk dat dit getal constant veranderd... vorige keer waren dit 1051 onderdelen.
Snapt iemand wat er met het ander aantal foto's aan de hand is? Iphone is reeds geüpdatet.

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het is mij onduidelijk wat je gedaan hebt, maar ik ken de applicatie fotolader dan ook niet. Apple heeft een pagina op hun ondersteuningswebsite die je misschien kan helpen.
https://support.apple.com/en-us/HT201302

In het kort: gebruik Apple Photos, zorg dat alle foto's geimporteerd zijn. Zorg wel voor een additionele backup! iCloud alleen is geen backup.
Ik zelf maak met enige regelmaat een backup van de complete Photo-bibliotheek naar mijn NAS, die vervolgens incrementeel een backup maakt naar de online backup-dienst van Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Fotolader zou echter wel gewoon moeten werken, dat is een officiële Apple tool, Apple wil alleen graag dat je Apple Foto’s gebruikt.

Is je Mac ook bijgewerkt? Al meermaals ondervonden dat laatste iOS versie en niet laatste MacOS versie dit soort probleempjes veroorzaakt.

[ Voor 55% gewijzigd door Donstil op 14-07-2019 13:59 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
Heb je toevallig iCloud Photos aangezet?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danava
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-10-2024
@Donstil, ik heb ondertussen mijn Macbook bijgewerkt en zit nog altijd met hetzelfde probleem.
@Geronimous, Icloud foto's staat aan, als ik deze wil uitzetten staat er: het is niet mogelijk om 953 foto's en video's met volledige resolutie te downloaden op deze Iphone. De versie met lage resolutie van deze foto's en video's worden verwijderd als je doorgaat. - verwijder van Iphone -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dan is dat het probleem denk ik. Fotolader haalt foto’s van je iPhone welke er daadwerkelijk opstaan, niet de foto’s welke op de iPhone zichtbaar zijn maar in iCloud staan.

Daarvoor moet je Apple foto’s of de iCloud website gebruiken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
@Danava Als je al iCloud Photos gebruikt, dan is het het makkelijkst om, wat Donstil zegt, ook iCloud Photos te gaan gebruiken op de mac. Zo heb je alle fotos op al je apparaten beschikbaar zonder dat het alle ruimte op je beide apparaten in beslag neemt.

Je moet mogelijk wel je iCloud opslagabonnement uitbreiden om alles te laten passen: ik ga er van uit dat je op je mac al een redeljike fotobibliotheek hebt staan...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1