Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus ZenBook Flip RX562FD-A1046T

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BJR98
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-11 21:03
Goedenavond,

Ik heb een nieuwe laptop nodig, ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden: Asus ZenBook Flip RX562FD-A1046T
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk studie (economie) en wat gamen

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows, Microsoft office en wat lichte games en SPSS.

Wat is je budget?
1000-1500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik moet twee tot drie keer per week aanwezig zijn, dus niet heel vaak.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik had zelf al gekeken naar deze laptop:
Asus ZenBook Flip RX562FD-A1046T
Het lijkt me ongelofelijk goede deal; 4k-scherm, i7, redelijk gpu, lichter dan 2 kg(misschien iemand ervaring of dat te zwaar is in een rugzak?) Wat denken jullie ervan?

Alvast bedankt

Alle reacties

• BJR98
Hier is een links van de laptop: pricewatch: Asus ZenBook Flip RX562FD-A1046T

• ochhanz
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Ziet eruit als een goede deal.
<=2 kg is prima. Misschien een idee om voor de fullhd /1080p versie te gaan in plaats van 4k voor langere batterijduur, hoewel de 4k versie mogelijk een beter schermpaneel heeft.
De 1050 gpu die erin zit is ideaal voor lichte / middelzware games.
Het 2-1 / touchscreen deel kan handig zijn voor Microsoft office (vooral OneNote, Volgens mij ondersteunt de laptop een active pen van Asus) en een leuk extraatje voor Netflix kijken oid. Touchscreen lijkt niet echt essentieel in jouw geval (?), aan de andere kant bied de laptop goede bang for buck en je krijgt iets meer stevige scharnieren wat altijd een plus is (/extra getest om te voldoen aan het 360 graden draaien).

Voor zover ik weet zijn er geen gekke problemen bij deze laptop. De Lenovo Yoga 730 is een vergelijkbare laptop (met een iets snellere gpu die iets meer energie slurpt) maar schijnt last te hebben van een loszittende display kabel bij sommigen ofzo, dus denk dat deze Asus een betere keuze is.

• BJR98
Dankjewel,

Het enige waar ik dan inderdaad aan twijfel is het 4k paneel, enerzijds ziet dat er waarschijnlijk wel veel beter uit dan 1080p, maar anderzijds lever je daarvoor weer werktijd op de accu in. Hoe groot zou het verschil zijn?
Ik heb overal geprobeerd benchmarks te vinden van deze laptop, maar heb deze nergens terug kunnen vinden.

• BJR98
Ik twijfel nu eigenlijk heel erg tussen de Asus zenbook : pricewatch: Asus ZenBook RX533FN-A8059T
En ik twijfel tussen de zenbook flip: pricewatch: Asus ZenBook Flip RX562FD-A1046T

Kan iemand mij helpen wat dat 4k scherm met de accuduur doet en of de normale zenbook een beter alternatief is?

• ochhanz
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Persoonlijk vind ik 4k maar ietsjes scherper dan 1080p/fullhd op een 15 inch laptop terwijl je batterijduur zo een aantal uur minder kan zijn.
Die andere laptop die je uitgekozen hebt heeft een mx150 die grofweg 2x keer zo langzaam is als de 1050 en er een fullhd variant van de Zenbook flip is voor ~1160 zo te zien. Aan de andere kant is die laptop waar je nu naar kijkt wel een stuk lichter, dus gaat je voorkeur uit naar betere gpu voor een betere game ervaring of een meer portable laptop?

[ Voor 4% gewijzigd door ochhanz op 16-07-2019 11:25 ]

Pagina: 1