Beamer draadloos verbinden PC als vervanging van TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoK
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-11-2022
Aangezien ik de laatste periode vrijwel alles via mijn PC stream, wilde ik mijn TV vervangen met een beamer. Wat zou ik nodig moeten hebben om via een desktop (dus geen Wifi/Bluetooth ingebouwd) te kunnen schakelen naar de beamer als 3e monitor? Heb ik dan nodig:

Beamer met Wifi verbinding zoals:
pricewatch: Epson EH-TW650
pricewatch: Epson EH-TW5650

met een verbindingstuk zoals:
pricewatch: Google Chromecast (2018) - Zwart
pricewatch: Microsoft Wireless Display Adapter V2

Of kan ik dit veel beter op een andere manier aanpakken?

Is Wifi verbinding uberhaupt nodig met zo'n verbindingsstuk? En is het vanzelfsprekend dat ik het geluid vanuit mijn PC laat komen, of moet ik hier op letten bij de koop van een beamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:20

TommieW

Numa numa.

Wat stream je precies? Als het grotendeels multimedia is, kan je in mijn optiek het beste een Chromecast nemen. Dan kan je Plex media server draaien op de computer en streamen naar de beamer via de Chromecast. YouTube kan je uiteraard direct streamen naar de Chromecast vanaf bijvoorbeeld een mobieltje.

[ Voor 29% gewijzigd door TommieW op 13-07-2019 20:32 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

En eens scherm?
Haal je dan wel een acceptabele kwaliteit tov een goede TV?
Moeten de gordijnen dan al dicht...? Of accepteer je nu meer dan bij een scherpe TV met goed contrast bij redelijk licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoK
TommieW schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:31:
Wat stream je precies? Als het grotendeels multimedia is, kan je in mijn optiek het beste een Chromecast nemen. Dan kan je Plex media server draaien op de computer en streamen naar de beamer via de Chromecast. YouTube kan je uiteraard direct streamen naar de Chromecast vanaf bijvoorbeeld een mobieltje.
Het zal voornamelijk gaan om Twitch, Netflix en downloads. Gamen blijf ik achter mijn pc doen. Ik hoorde dat Chromecast soms lag gaf, is dit enkel input lag? Zal mijn beeld gelijk blijven lopen met de audio?
route99 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:34:
En eens scherm?
Haal je dan wel een acceptabele kwaliteit tov een goede TV?
Moeten de gordijnen dan al dicht...? Of accepteer je nu meer dan bij een scherpe TV met goed contrast bij redelijk licht?
Ik kan de kamer op zich heel donker maken, hoewel ik waarschijnlijk ga voor 3000 of meer lumen (volgens mij kan het dan best licht in de kamer blijven?). En de keren dat ik bij vrienden op een beamer een film heb gekeken was het beeld zeker acceptabel, hoewel ik graag hoor wat hier het belangrijkste voor is. Is dit de kleurdiepte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Heb zelf geen ervaring maar als de setting in een paar jaar veranderd is dit dan nog steeds DE oplosssing? Je hebt zoveel TV-keuzes toch?
Kan me wel voorstellen dat je voor iets speciaals, een speciale film/films wel een bepaald sfeertje wilt opwekken en dan een beamer wilt, dus ernaast, dat hoor ik L+R meer, maar die mensen hebben eigenlijk voor het "normale" kijken een TV.
Tja...... als je alleen maar "speciaal" kijkt.... das aan jou...

Tis maar een overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-06 23:59

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Beamer is heerlijk als je toch geen tv kijkt en het scherm bij mij thuis hangt voor het raam en is één sec omhoog te doen en weg, ik hoeft niet eens de kamer compleet een darkroom van te maken.

Bijna alle beamers nu zijn minimaal 1080P en de beleving van projectie doet niks onder aan een 55'' 4K tv oid ik vind het juist fijner.

Streamen doe ik via mijn playstation en Plex draaiend op mijn server werkt fijn.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoK
42dpi schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:55:

Streamen doe ik via mijn playstation en Plex draaiend op mijn server werkt fijn.
Maar hoe heb je jouw beamer hieraan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-06 23:59

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

HDMI, PS4 staat naast de beamer, ik heb alles op een schap staan en een stroom kabel er heen, PS4 wireless controllers en wifi zit op 5 meter dus nooit lag.

PLEX server > 1GBit Switch > M5 DECO AP > PS4 > HMDI > BEAMER

Si vis pacem, para bellum

Pagina: 1