Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik vrees dat ik een "beestje" op mijn Huawei smartphone heb opgelopen. Om de haverklap komt een popup scherm met meestal de vraag een of andere dating app te installeren.

AFAIK niet naar louche sites gedurfd, wel een aantal spelletjes uit de PlayStore geïnstalleerd (1942, bvb, uit nostalgie).

Malwarebytes gedraaid en die vond niks. Iemand tips om dit vervelende euvel op te lossen? Alvast dank!

Volgende keer wat informatie vooraf zoals verder in dit topic is gemeld. Als je topic een vraag betreft dit graag ook als vraag topic aanmerken bij het aanmaken.

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 14-07-2019 12:31 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Beste antwoord (via rens-br op 14-07-2019 13:58)

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Heb ik ook een tijdje gehad. Een voor een apps eraf gegooid die ik onlangs erop gezet had. Uiteindelijk bleek bij mij een of andere wallpaper app de boosdoener te zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:46

Fiber

Beaches are for storming.

Terugzetten naar fabrieksinstellingen... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@demichel "Huawei" is een merk met tientallen types telefoon. Dus iets meer info kan helpen. Vooral ook de Android-versie. Komen ze als notificatie of als losse overlay over alle andere apps heen?

Indien notificatie:
- Notificatie lang vasthouden, instellingen en zo achterhalen wat de verantwoordelijke app is.

Indien overlay:
- Kijk bij Settings -> Apps -> Special app access -> Display over other apps en Picture-in-picture

En loop door je apps list heen en verwijder wat weg mag.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Heb ik ook een tijdje gehad. Een voor een apps eraf gegooid die ik onlangs erop gezet had. Uiteindelijk bleek bij mij een of andere wallpaper app de boosdoener te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vosss schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:18:
The usual susptects. :N Dat soort apps gebruiken hun lieve uiterlijk vaak om een donker karakter te verbergen. Je hebt toch geleerd om geen snoepjes van vreemden aan te nemen? :?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Fiber schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:06:
Dat is idd een optie maar dan ben je weer 3 dagen bezig met tweaken en zo...

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

demichel schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:54:
[...]

Tja, wat wil je dan? Dan ben je wel zeker dat het probleem is opgelost.

Kijks eens naar je notificaties in de browser? Misschien ergens ja op geklikt, die notificaties kun je zo weer uitzetten.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:30

13art

Moderator Mobile
demichel schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:54:
[...]

Nou ja, overdrijven is ook een vak ;)
Er zijn nu een paar opties genoemd, al het één en ander uitgeprobeerd?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demichel
l3art schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:28:
[...]

Nou ja, overdrijven is ook een vak ;)
Er zijn nu een paar opties genoemd, al het één en ander uitgeprobeerd?
Fiber schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:06:
Ja, de paar spelletjes eraf gegooid en het probleem lijkt opgelost.

Pagina: 1