Certificaat ja, niet bij mij gehaald. Er zijn meerdere partijen die dat kunnen.
WEBGAMING schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:07:
[...]

De werkwijze, stukje afkrabben, hopen dat het dan werkt, werkt het niet een bodge wire (of stukje koper, of whatever) er overheen trekken. Nou, rocket science hoor. Iedereen die in electronica reparatie werkt kan het.
Of als het zo kort als hier is, kan je waarschijnlijk al af met een druppel soldeer. (als het al uberhaupt kapot is, want voor mij lijkt het er op dat de traces elkaar raken, en dat is het enige probleem. Los dat op, en het werkt waarschijnlijk gewoon)
Of wil jij gaan vertellen dat er ook nog een andere manier is? Magie?
In de basis is het ook heel simpel. Er is een draad gebroken, en die moet weer aan elkaar gemaakt worden. Daar komt geen raket technologie, voodoo of tovenarij bij kijken. Maar om dat ook een blijvende reparatie te laten zijn, die het ook jarenlang volhoudt komt er toch nauwkeurig werk bij kijken. Zomaar even een draadje overheen leggen kunnen inderdaad heel veel mensen, geen enkel probleem.
Als je zo mysterieus doet, en andere mensen zwart maakt, maak je alleen maar een slechte indruk. Ik zou in ieder geval nooit bij jou op cursus komen. Dus dat heb je al bereikt.
En zeggen dat Rossman slecht werk doet is ook wel een heel erg bijzondere. Hij kan niet solderen? Wat bedoel je daar nou weer mee?
Rossmann kan uitstekend foutzoeken, als de beste. Maar als je met je testpennen krassen maakt op de print, het meest eenvoudige componentje met een föhn gaat desolderen, een kwam flux op het board gebruikt en de deresten achterlaat, dan is dat géén goed werk. Hij kan prima foutzoeken, erg goed zelfs, maar solderen doet hij zelfs niet de moeite voor. En dat zegt hij zelf ook, zijn enige doel is het weer werkend bij de klant krijgen. Mijn doel is ook werkend bij de klant krijgen, én het ook nog enige tijd te laten werken.
Daarbij, als van een beetje basis kennis delen jou cursus ineens nutteloos word, is het wel een hele waardeloze cursus.
Gelukkig denkt defensie, ASML, Philips en dergelijke dara anders over. ER zit toch echt verschil in onderdelen aan elkaar solderen en
goed soldeerwerk afleveren.
En daar nog eens boven op, vind ik die eerste post vooral over komen dat je een reparatie wil verkopen, en dus spam.
Geweldige indruk maak je.
Ik reageer op de TS die vraagt of iemand dat voor hem kan repareren. Hij stelt ook dat hij ervoor wil betalen. Dat is toch echt iets anders dan iemand een reparatie aansmeren in de zin van "Hey, voor xx repareer ik dat voor jou" terwijl dat niet gevraagd is.
Maar ben eens een held en prove me wrong. Neem contact op met TS en bied aan dat JIJ de reparatie uitvoert, gratis. Als jij het probleem oplost, en TS bevestigt dat aan mij dan maak ik je €20,- over. Gewoon als teken van goede wil. Ik heb zo'n vermoeden dat je dat niet gaat doen, maar prove me wrong.
[
Voor 86% gewijzigd door
Ramon 73 op 14-07-2019 18:35
]