Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-11 23:23
Ik heb een R6 case met 2 fans 3pin geïnstalleerd, waar moet ik die op aansluiten en word die automatisch aangestuurd door de mobo als het warmer of kouder word? Zo niet, hoe kan ik dit instellen.

Ik wil het door het moederbord zelf laten aansturen dus niet zelf een custom fan curve maken. Wat sowieso niet kan met een 3pin connector. Heb al in de handleiding gekeken maar word er niet veel wijzer van.

Daarnaast heb ik een Mugen koeler met 4 pin waar sluit ik die op aan.

[ Voor 34% gewijzigd door rutgergron op 13-07-2019 18:05 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:23
Staat in de handleiding van het moederbord.

[ Voor 47% gewijzigd door Uszka op 13-07-2019 18:07 ]

• rutgergron
Ik kom er niet uit ...

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 20:30
Je sluit de case fan aan op de sys_fan headers van je moederbord (heb je er 3 van). Past maar op 1 manier en er blijft dus 1 pin over.
En de fan van je mugen op cpu_fan1

Je mobo regelt automatisch de fan speed aan de hand van je temperatuur. Bijstellen/finetunen kan in je bios of de msi software..

• rutgergron
Moet ik nog bepaalde setting selecteren in de bios?

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:36

ikt

Het moederbord detecteert automagisch of het een DC of PWM is. Bij mij stond het wel vast op 7.20V, maar je kunt 't ook instellen dat die op de temperatuur reageert van verschillende componenten.

Waarschuwing - Bij mij draait SYS_FAN3 altijd op de volle snelheid/spanning, maar ymmv en ik kan gewoon pech hebben gehad.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@rutgergron Druk je wel het ram in bankje 2en4 vanaf cpu, enkele module in 2.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1