[Multi] Dota Underlords

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:57

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mjhjptCPcC1zaVGtwDvJzvAw/full.jpg

Dota Underlords is een creatie van Valve in het Multiplayer Auto Battle Arena (MABA) genre. Kort door de bocht laat het zich omschrijven als een combinatie van Dota 2 en schaken met automatische elementen ('auto chess').

Tweakers schreef er het volgende over:
Valve heeft een publieke bètaversie van Dota Underlords uitgebracht op Steam en ook de mobiele versie is beschikbaar voor Android en iOS. De game is een eigen versie van de populaire Dota 2-mod Auto Chess.

De publieke bèta volgt een week na de aankondiging van de game. Valve voerde al tests uit met eigenaren van de Dota 2 Battle Pass, maar de bèta is nu voor iedereen beschikbaar. Dota Underlords is te vinden op Steam, in de Google Play Store en in de iOS App Store. Het spel werkt op apparaten met Android 5.0 of nieuwer en voor de iPhone- en iPad-versie is iOS 11 vereist.

Dota Underlords is een officiële versie van de bestaande Dota 2-mod Auto Chess. Die mod heeft in de Steam Workshop bijna negen miljoen abonnees. De strategische game speelt zich af op een schaakbord, met in plaats van schaakstukken de heroes uit Dota 2. Het is een tactisch spel met geautomatiseerde gevechten tussen de heroes die spelers inzetten. De strategie zit in het maken van combinaties en het bereiken van een onderlinge synergie tussen de gekozen heroes.

Drodo Studio, de maker van de Dota Auto Chess-mod, werkt ook aan een eigen standaloneversie van het spel. Die komt later dit jaar uit in de Epic Games Store. Valve heeft geprobeerd een samenwerking met Drodo op te zetten, maar de partijen kwamen niet tot overeenstemming.
Wat zijn jullie ervaringen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Ik ben begonnen met DotA 2 autochess. Dit vond ik wel vermakkelijk, maar doordat de ontwikkeling eigenlijk beperkt wordt door de DotA 2, ben ik gaan kijken naar de alternatieven. Ik heb de Android versie van de makers gespeeld voordat DotA Underlords en Teamfight Tactics uit kwamen.

(Ik heb net een zoon gekregen dus vandaar tijdelijk verhuisd naar af en toe mobiel spelen als de kleine alleen wil slapen als hij op je ligt)

Nu heb ik allebei (Underlords en TfT) gespeeld. En Underlords bevalt me beter, waarschijnlijk omdat die dichter bij Auto chess blijft. Nu ze een ander speelveld beschikbaar hebben in Underlords vind ik het ook fijner om naar te kijken. (Originele speelveld vind ik niet fijn).

Ik zit nu vast op Boss I, mijn mmr is dankzij de dagelijks opdrachten een beetje vernacheld. Maar ik vind het nog steeds vermakelijk om af en toe een potje te spelen.

Na de update vind ik overigens dat de mobiele versie minder fijn vind spelen. Met de muis maakt het spelletje voor mij een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 15:38
Valt mij een beetje tegen dat er zo weinig reacties komen over deze game. Het is echt een vermakelijke game wat goed werkt op pc en andere devices. De helden zijn direct herkenbaar als je ook Dota 2 hebt gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
Het ligt er meer aan dat TfT populairder is bij westerse streamers vanwege hogere kijkcijfers van league of legends. Dus dat Nederlanders daar meer mee in aanraking komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik vind deze site erg fijn om verschillende builds te zien: https://www.rockpapershot...ds-for-winning-matches/#2

Zojuist voor het eerst ronde 40 gehaald met een Knights & Trolls team. Leuke loot krijg je daar. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ptYkkobsqse47hRajbhB6gl6/full.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
Zo een level 10 potje. Die heb ik al sinds de vorige "grote" update niet meer gezien.

Ik moet wel zeggen dat ik nu van alles uitprobeer, en ik nu vast zit in Boss 1. Als ze het ranking systeem aanpassen (vandaag?) ga ik wel weer proberen wat hoger te komen.

Ik ga dan ook een apart account aan maken voor mijn telefoon potjes. Op pc is het vele malen makkelijker. Ik ben op de telefoon niet snel en precies genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Zojuist Smuggler I geworden. Tot nu toe zijn Hunter/Warrior en Troll/Knight mijn favoriete builds.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mpcEBPSt1tTutWxNLSugia0H/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Zojuist kwam ik een zeer informatieve video tegen over de items:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:03

Cogency

Ginnunga

Nog mensen hier die dit spelen?
THE BIG PATCH is vandaag uitgerold, en mijn god wat een drama... vooral op UI gebied, een enorme rommel. De wil bij mij om te spelen is in 1x weg. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
Cogency schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 23:41:
Nog mensen hier die dit spelen?
THE BIG PATCH is vandaag uitgerold, en mijn god wat een drama... vooral op UI gebied, een enorme rommel. De wil bij mij om te spelen is in 1x weg. :|
Ja ik speel het heel intensief. Ik heb er 288 uur inzitten verdeeld over 369 potjes. Mijn positie voor het nieuwe seizoen was BB4.

Ik vond de nieuwe UI ook erg wennen maar inmiddels aardig gewend en het speelt prima. De Underlords vind ik een welkome toevoeging. Maar ook daar zal binnenkort een tierlist van komen helaas.

Vind de UI nu een verbetering. Het schakelen tussen Items, Stats en Alliances was echt drama. Nu in één overzicht. De Underlord mag wel wat kleiner. Nu veel te overheersend en druk.

Ik reageer hier eigenlijk nooit omdat het topic vanaf de start al aardig dood is.

[ Voor 4% gewijzigd door Astie op 27-10-2019 01:30 ]

Pagina: 1