iMac 21,5 Late 2015 erg traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 1,5 jaar werk ik thuis met een iMac late 2015 (2,8GHz, 8GB RAM, 1TB).

Echter is deze sinds een week of vier heel erg sloom met vrijwel alles en loopt om het minste of geringste paar minuten vast voor ie de taak uitvoert. Etrecheck uitgevoerd en hier kwam niks geks uit. Bootcamp ook maar verwijderd want dat werkte op een gegeven moment helemaal niet meer. Momenteel gebruik ik 300GB van de 1TB dus zo vol zit de geheugen nou ook niet. Verder meerdere keren Ccleaner en antivirus doorgehaald en ook dat leverde weinig op.

Ook hangt ie bij het opstarten soms en met een safe start doet ie het dan weer wel.

Kan dit aan Mojave liggen of iets anders? :-(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2019 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:34
Als je in Bootcamp ook problemen hebt, dan lijkt het me niet dat dit aan Mojave ligt. Mogelijk is er een probleem met de HDD. Probeer eens Schijf-EHBO uit te voeren met het Schijfhulpprogramma en controleer SMART-status.

[ Voor 6% gewijzigd door MelvinW op 13-07-2019 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:27

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor temps heb je? Al eens een smart readout gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MelvinW schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:11:
Als je in Bootcamp ook problemen hebt, dan lijkt het me niet dat dit aan Mojave ligt. Mogelijk is er een probleem met de HDD. Probeer eens Schijf-EHBO uit te voeren met het Schijfhulpprogramma en controleer SMART-status.
Geen fouten op de HDD volgens het hulpprogramma. Heb alle disks gecheckt en die gaven geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een back up en de disk te hebben geleegd en een nieuwe install, lijkt het probleem opgelost.

Al blijft het een vraagteken wat er aan de hand was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 19:16
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:54:
Na een back up en de disk te hebben geleegd en een nieuwe install, lijkt het probleem opgelost.

Al blijft het een vraagteken wat er aan de hand was
Je had wellicht ook gewoon het OS opnieuw kunnen installeren. Dat was waarschijnlijk ook al genoeg geweest.

Off-topic: de geheugen (het is het geheugen) refereert aan het werkgeheugen, RAM. Wat jij bedoelt is je harde schijf.
Pagina: 1