Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

oude pc voor online video's kijken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:31
Hallo ik ben op zoek naar een oudere pc bijv een pentium om op mijn normale tv aan te sluiten (is diagonaal 100cm) dit voor uitzending gemist te bekijken. Is een oude pentium hier geschikt voor zonder dat hij iedere keer gaat bufferen? zo nee vanaf welk systeem werkt dit goed?

[ Voor 91% gewijzigd door henry70 op 13-07-2019 14:57 ]

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:29
Aannemend dat je Windows 10 met Google Chrome hiervoor wil gebruiken zijn dit de minimum eisen voor je PC. In de praktijk is 4GB RAM beter. Als je in HD wilt kijken via een HD input heeft je PC ook een digitale video uitgang nodig, het simpelst is ook een HDMI poort.

• henry70
Kom er nu achter dat ik geen VGA kabel aansluiting heb op mijn tv, zie in de winkel wel een kabel van VGA naar HDMI zou dit met deze kabel lukken? Wil als het kan 1080 beeld krijgen

[ Voor 10% gewijzigd door henry70 op 13-07-2019 16:00 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
henry70 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:59:
Kom er nu achter dat ik geen VGA kabel aansluiting heb op mijn tv, zie in de winkel wel een kabel van VGA naar HDMI zou dit met deze kabel lukken? Wil als het kan 1080 beeld krijgen
Welke videokaart ga je gebruiken?
Welk besturingssysteem?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Een oude pentium/Core2Duo of zoiets zijn vaak groot/log; ik zou eerder een kleinere pc zoals een Intel NUC overwegen die kan doorgaans ook overweg met TV's mbt HDMI en VGA.

Met zo'n NUC hoef je alleen nog maar geheugen en een SSD te kopen (en installeren), alsmede iets van Windows (10). serie: NUC Kit

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 08:45
Veel te veel clutter wat je nu wilt. Pak een raspberry pi met kodi (libreelec) of nog beter streamen via een chromecast met op jet telefoon de uitzending gemist app.

[ Voor 46% gewijzigd door pennywiser op 13-07-2019 16:30 ]

• martyw
henry70 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:59:
Je hebt ook nog een omvormer nodig die het analoge VGA signaal naar digitaal omzet. En je videokaart moet 1080p kunnen leveren, zie ook de opmerking van @Uszka

[ Voor 9% gewijzigd door martyw op 13-07-2019 16:38 ]

• henry70
ik wil 3op reis of klokhuis en zo willen kijken, smart tv wil ik niet meer, ik weet niet of dat kan met cromecast.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
met een chrome cast kan je alles streamen. vanaf je telefoon.. mits het een nieuwere is.
als je Ziggo hebt dan is het helemaal makkelijk met Ziggo go

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:21
pricewatch: Intel Compute Stick STK1AW32SC

Verwacht geen wonderen qua snelheid, maar uit ervaring kan ik je vertellen dat dit 1080p op youtube trekt.
Dubbelzijdige tape achter je tv plakken, en alles is uit het zicht. Draadloos toetsenbord en muis en je hebt ineens een complete windows 10 installatie beschikbaar voor 130 euro inc licentie.

Er zijn eventueel ook snellere varianten als je bereid bent iets meer te betalen.

[ Voor 8% gewijzigd door KnoxNL op 13-07-2019 17:26 ]

• henry70
KnoxNL schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:24:
pricewatch: Intel Compute Stick STK1AW32SC

Verwacht geen wonderen qua snelheid, maar uit ervaring kan ik je vertellen dat dit 1080p op youtube trekt.
Dubbelzijdige tape achter je tv plakken, en alles is uit het zicht. Draadloos toetsenbord en muis en je hebt ineens een complete windows 10 installatie beschikbaar voor 130 euro inc licentie.

Er zijn eventueel ook snellere varianten als je bereid bent iets meer te betalen.
Mooi dingetje wil hem wel een keer proberen, kan er ook een bedraad toetsenbord of muis op?

• martyw
henry70 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:28:
[...]

Mooi dingetje wil hem wel een keer proberen, kan er ook een bedraad toetsenbord of muis op?
Er zitten twee USB poorten op

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:21
henry70 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:28:
[...]

Ja, maar nogmaals dit is de instapper, met 2 GB RAM. Verwacht dus geen wonderen, maar ik heb in de praktijk zonder problemen 1080p youtube erop gekeken.

Maar goed, mocht het echt niet aan je verwachtingen voldoen is er de WKOA.

Meer info:

Ik werk voor 1 van de grotere bedrijven in Nederland, en wij hebben regelmatig beursstands waar we deze wegzetten achter een 24" 1080p scherm om youtube videos over ons bedrijf te laten zien, we doen er onze eigen variant van google streetview (maar dan binnen gebouwen) op, en laten bezoekers enquetes invullen. Dat gaat allemaal prima.
Pagina: 1