Pompschakelaar vloerverwarming keuze

Pagina: 1
Acties:

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:52
Ik heb op de beneden verdieping vloerverwarming (7 groepen) en op bovenverdieping gewone radiatoren. De CV ketel staat op zolder en de verdeler met pomp op de begane grond.

De pomp is van Danfos en gebruikt 75 Watt continue. Daar wil ik wat aan gaan besparen en wil een pompschakelaar kopen en monteren.

Maar de keuze is reuze. De installateurs verkopen over het algemeen alleen Robot en Albrand, beide rond de 80-90 euro.
Maar in de CV webshops beginnen de prijzen zo rond de 30 euro. Dat is natuurlijk veel sneller terugverdiend.

Er zijn op het web geen reviews of tests beschikbaar, tenminste ik kan ze niet vinden. Heeft iemand een tip van een kwalitatief goed merk, maar ook de zekerheid dat de pompschakelaar goed werkt?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12 17:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb deze: https://www.vloerverwarmi...itch-pompschakelaar-hy-02
Werkt goed :)
Hoe dan? Handleiding: https://www.vloerverwarmi...800023/Pompschakelaar.pdf

Waar je even op moet letten is dat ie eens in de zoveel tijd de pomp even laat draaien ook als er geen warmtevraag is. Das tegen vastlopen. Bovenstaande doet dat. Scheelt serieus geld trouwens, aanschaf heb je zo terugverdiend :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• the-fox
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:37
Ik heb dezelfde als hierboven genoemd wordt. Werkt inderdaad prima. Temperatuursensor reageert snel op stijgende watertemperatuur.

Ik heb de schakelaar rond april geplaatst. Vanaf dat moment een daling van ongeveer 20 kWh/maand op mijn elektra verbruik. Mijn pomp is overigens zelf al iets zuiniger dan jouw pomp.

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:52
Beide heren, dank voor jullie reactie.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Ik zal niet rechtstreeks linken, maar heb er zelf pas een gekocht bij 123pompshop, Watts Therma Control pompschakelaar. Kost €41 inclusief verzenden en werkt vooralsnog prima. Eigen verbruik 0,5 W en zet elke 11 uur de pomp even aan, als die niet al aan was geweest in die periode.

Dat bedrag verdien jij trouwens in een kwartaal terug: 75 W continu is ca. €150/jaar (grof afgerond, €2/jaar voor elke Watt die 24x7 verstookt wordt - rekent makkelijk en zit er weinig naast).

[ Voor 26% gewijzigd door Wilke op 13-07-2019 20:10 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Met hierboven... Die groene is instelbaar, die van robot staat standaard op 35 graden. Voor mij een beetje te hoog.
Pagina: 1