Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

Omdat ik soms warrig typ, eerst maar ff lomp mijn vraag in één zin: zijn onderstaande mappen echt twee 'fysieke' afzonderlijke mappen op de Win10 Pro computer:
  • User\Afbeeldingen
  • User\Documenten\Mijn afbeeldingen.
En zijn dus bv twee identieke bestanden in die mappen, ook echt twee losse bestanden? Dus kan ik één van de twee weggooien zonder de andere kwijt te raken?

Waarom vraag ik dit?

Nou, ik was gisteren mijn map met afbeeldingen aan het opschonen en zag net dat alle afbeeldingen van Camera Roll er gewoon weer staan. (dit heb ik geloof ik inmiddels opgelost door in Appdata > Roaming > Microsoft > Windows > Libraries de map Camera Roll te verwijderen).

Toen ik een beetje verder ging kijken zag ik tot mijn grote verbazing dat ik naast de map User\Afbeeldingen ook een map heb met de naam: User\Documenten\Mijn afbeeldingen. Maar ik zet altijd alles in Afbeeldingen. Geen idee waar deze map vandaan komt. :/

Dus ik ben begonnen de dubbele afbeeldingen in deze laatste map te verwijderen. Maar als ik links onderin bij Start zoek op een bepaalde foto, wordt-ie alleen gevonden wanneer deze in de map Documenten\Mijn Afbeeldingen zit. Dus nu twijfel ik ineens of dit "dubbele bestanden" probleem niet eigenlijk gewoon een bibliotheek-dingetje is. (ik snap zoals jullie merken niet veel van bibliotheken)

Man, het is een grote chaos op mijn computer nu. 8)7

Ik wil gewoon alle foto's op één logische plek hebben staan (mij lijkt dat de map Afbeeldingen die er standaard is in een Windows systeem) en óók dat ik alle foto's kan vinden via de handige zoekfunctie naast de Windows startknop links onderin.

Wie helpt me alsjeblieft orde in de chaos te scheppen?

Achtergrondinfo:
ik gebruik Win10 Pro
alle data staat op een aparte D schijf, en ik heb het pad veranderd waardoor je bestanden dus niet automatisch opslaan op C maar op D.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2019 14:39 . Reden: aanvulling ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:36:
Hoi allemaal!

Omdat ik soms warrig typ, eerst maar ff lomp mijn vraag in één zin: zijn onderstaande mappen echt twee 'fysieke' afzonderlijke mappen op de Win10 Pro computer:
  • User\Afbeeldingen
  • User\Documenten\Mijn afbeeldingen.
En zijn dus bv twee identieke bestanden in die mappen, ook echt twee losse bestanden? Dus kan ik één van de twee weggooien zonder de andere kwijt te raken?
Heb nu geen Windows systeem bij de hand maar ik denk dat één van die twee “mappen” echt een map is en de ander (de eerste) alleen een symlink naar die map.

Microsoft doet dit wel vaker als een map van locatie veranderd in een nieuwe Windows versie en oude software, die naar de oude locatie verwijst, toch moet blijven werken.

[ Voor 10% gewijzigd door downtime op 13-07-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Downtime, bedankt alvast voor je antwoord.

Ik hoop dat jij (of iemand anders desnoods) me dan straks verder kunt helpen, hoe ik erachter kan komen wat nu het geval is?
Gelukkig heb ik alle verwijderde foto's uit de Prullenbak kunnen halen en in een folder op mijn Desktop gezet, zodat ik indien nodig bestanden kan terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou het eventueel ook zo kunnen zijn dat mijn map D:\User\Pictures niet geïndexeerd is (of zoiets) en daardoor niet wordt meegenomen met de Windows snelzoekfunctie?

Dat ik daardoor afbeeldingen die alleen nog in die map staan (na het verwijderen van de 'kopieën' uit Documenten\Mijn Afbeeldingen) niet meer kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
https://www.personalcompu...ke-mappen-verplaatsen.htm

Hier staat hoe je persoonlijke mappen kan verplaatsen (en dus ook kan zien waar de map naartoe verwijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen, en sorry voor de late update.

Het probleem is opgelost. De bestanden bleken toch echt gewoon dubbele bestanden te zijn, en geen virtuele mappen of syslinks of hoe die dingen ook heten :?

Ik heb gewoon de map Documenten\Mijn afbeeldingen op een externe HD gezet en daarna van mijn computer afgeflikkerd, prullenbak geleegd en na herstart pc gekeken of ik bepaalde foto's nog kon vinden en ja wel hoor.

Dus kennelijk stonden de foto's ook echt in de map Afbeeldingen.

Vraag blijft hoe deze situatie ontstaan is, want ondanks de titel van mijn topic ben ik nou ook weer niet een enorme digibeet. Ik vermoed zelf dat het iets te maken heeft gehad met:"
  1. het overzetten van mijn bestanden bij de aankoop nieuwe pc paar maanden geleden
  2. het in gebruik nemen van een nieuwe externe HD en iets raars hebben gedaan met de synchronisatie functie
Fijne avond,

groetjes Cat.
Pagina: 1