♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
maar 18 m is best een afstand om te overbruggen kan je niet kijken voor PoE switch oid ? dat kan je een hoop uitzoek werk schelen.
Tja vanalles
Geef even wat meer informatie, goede kans dat er ook andere oplossingen zijn.
https://www.ledtuning.nl/nl/draadcalculator
SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375
Het kan verder prima. Zolang je de dwarsdoorsnede met een factor 9 verhoogd heb je hetzelfde spanningsverlies.
https://www.tp-link.com/n...king/accessory/tl-poe10r/
pricewatch: TP-Link PoE Splitter TL-POE10R
Aan de andere kant heb je dan dus nog wel een PoE injector nodig, bv:
pricewatch: TP-Link TL-POE150S
Of koop direct een setje:
https://www.tp-link.com/n...king/accessory/tl-poe200/
pricewatch: TP-Link TL-POE200 Power over Ethernet Adapter Kit
Meeste switches hebben intern als eerste wel een spanningsregulator. Ondanks de adapter van 5V 2A gebruikt een switch toch maar een paar watt.
De meeste goedkope adapters hebben er een kabeltje van 2 meter van 0.1 mm^2 ofzo aanzitten.
Als je beetje degelijke adapter hebt, en direct aan de adapter een kabel van 1,5 mm^2 maakt, verwacht ik geen problemen bij je switch. Uiteraard ga je niet de eerste 2 meter 0.1 mm laten, maar ga je zo snel mogelijk naar een enigszins fatsoenlijke draad-doorsnede.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠

Uiteindelijk zal daar nog een paar meter vanaf gaan omdat ik een foutje heb gemaakt in het berekenen van de lengte. Zit dus volgens mij wel goed? Is overigens nog niet onder belasting, dat kan ik zaterdag pas gaan testen als ik de switch heb aangesloten. Maakt dat nog verschil?
Dat maakt idd verschil, er loopt zo practisch geen stroom door de kabel.temp00 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:06:
Ik heb nu 2x 2,5 koper/koper audiokabel genomen. Dit is het resultaat op 15mtr met een 5V 2,5A adapter:
[Afbeelding]
Uiteindelijk zal daar nog een paar meter vanaf gaan omdat ik een foutje heb gemaakt in het berekenen van de lengte. Zit dus volgens mij wel goed? Is overigens nog niet onder belasting, dat kan ik zaterdag pas gaan testen als ik de switch heb aangesloten. Maakt dat nog verschil?
Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het een wereld van verschil gaat maken, maar dat zul je dus zaterdag moeten testen
[ Voor 10% gewijzigd door heuveltje op 16-07-2019 17:11 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Je zou de andere kant van de kabel kunnen kortsluiten en de weerstand meten. Maar vaak zijn multimeters niet héél nauwkeurig als het aankomt op lage weerstanden, dus beter meet je gewoon de spanningsval. Maar dan heb je dus idd wel een representatieve verbruiker nodig.
Als die switch de volle 2.5A gebruikt is het verlies 0.5V. Dat gebeurd amper dus met 2.5mm2 zal het wel los lopen.heuveltje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:09:
[...]
Dat maakt idd verschil, er loopt zo practisch geen stroom door de kabel.
Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het een wereld van verschil gaat maken, maar dat zul je dus zaterdag moeten testen
Edit: mmm de adapter voelt wel heet aan. Ik kan er nog net m'n hand op leggen. Misschien is de kabel toch iets te dik? Ik weet eigenlijk niet of de adapter normaal ook zo warm werd en ik maak me wel een beetje zorgen om de brandveiligheid. Zou het helpen als ik een adapter aansluit die gemaakt is om een hoger amperage eruit te pompen? Ik weet dat de switch evenveel vraagt/krijgt maar misschien heb ik iets koelere temperaturen als ik een adapter aansluit die is gemaakt voor een zwaardere load?
Edit2: nvm, heb een wat modernere adapter erop gezet met een efficiency standard en deze wordt nog geen eens warm, laat staan heet.
[ Voor 56% gewijzigd door temp00 op 20-07-2019 18:00 ]
Dat kan prima met een gewone multimeter, maar dan niet op de stand "weerstand meten" maar in combinatie met een voeding die een ingestelde stroom laat lopen en dan de multimeter om de spanningsval te meten. (Vierpuntsmeting)mcDavid schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:19:
zonder belasting heb je ook geen spanningsval, dus ja wat je nu gemeten hebt is gewoon de onbelaste uitgangsspaning van je voeding.
Je zou de andere kant van de kabel kunnen kortsluiten en de weerstand meten. Maar vaak zijn multimeters niet héél nauwkeurig als het aankomt op lage weerstanden, dus beter meet je gewoon de spanningsval. Maar dan heb je dus idd wel een representatieve verbruiker nodig.
Lage weerstanden meten met enkel een multimeter is inderdaad zo onbetrouwbaar als het kan zijn. Je meet dan vooral de weerstand in de meetsnoeren zelf en de overgangsweerstand van de pennen op je circuit.
Ja, wat ik zeg dus.kabeltjekabel schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:42:
[...]
Dat kan prima met een gewone multimeter, maar dan niet op de stand "weerstand meten" maar in combinatie met een voeding die een ingestelde stroom laat lopen en dan de multimeter om de spanningsval te meten. (Vierpuntsmeting)
Lage weerstanden meten met enkel een multimeter is inderdaad zo onbetrouwbaar als het kan zijn. Je meet dan vooral de weerstand in de meetsnoeren zelf en de overgangsweerstand van de pennen op je circuit.