PC: ik kan niet zelf switchen tussen headset en speakers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 21:45
Hey allemaal,

Op mijn pc heb ik aan de voorkant mijn headset aangesloten en aan de achterkant de speakers. Om geluid uit de speakers te krijgen moet ik mijn headset fysiek unpluggen. Ik zou dit graag software-matig willen regelen zodat ik niet de hele tijd die kabel eruit moet trekken.

Ik dacht dat ik dit makkelijk kon doen via het audio-menu van Windows. Maar daar zie ik alleen een Realtek apparaat dat beschikt over zowel een voor 3.5mm als een achter 3.5mm.

Dus waarschijnlijk kan ik niet switchen omdat de headset en speakers allebei op hetzelfde apparaat is aangesloten. Maar het feit dat de mobo-audio kennelijk weet dat ie geen geluid moet afspelen op het moment dat iets aan de front panel wordt aangesloten zegt me dat er wel wat te fixen valt..

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-10 15:53
Als je in de taakbalk op het volumeicoontje klikt, kan je daar dan switchen door op de naam van het audio apparaat te klikken boven de volumeslider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
MrSenne schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:03:
Als je in de taakbalk op het volumeicoontje klikt, kan je daar dan switchen door op de naam van het audio apparaat te klikken boven de volumeslider?
Ik die dan

Luidsprekers (Realtek HD Audio)

en

Realtek Digital Outpud (realtek HD audio)

Maar die laatste doet niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
bump?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:11

Croga

The Unreasonable Man

Er is inderdaad een hele grote kans dat de twee aansluitingen gewoon dezelfde aansluiting zijn..... En dan is er inderdaad softwarematig niets te regelen.

Dit is de reden waarom ik altijd met een USB of bluetooth headset werk. In mijn gaming days kon ik op die manier de voicechat over de koptelefoon sturen terwijl de game sound over de speakers ging. Enorm voordeel, vond ik persoonlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-10 22:34
Moet mogelijk zijn met de HD audio manager van Realtek, automatische detectie van de front aansluiting uitschakelen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit doe ik met NirCMD:

http://www.microsoftnow.c...io-device-in-windows.html

Werkt geweldig in Win10
Pagina: 1