IP cam via Extender aansluiten op nas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yo1
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-10-2022
Goedemiddag,

Hopelijk zit ik hier in het goede subforum.

Ik heb pas 2 ip cams gekocht, nas en een wifi extender van netgear.

De nas is inmiddels aangesloten op de router en de 1e ip camera werkt naar behoren via het surveillance center van synology.

De 1e camera heeft een normale setup ip cam naar router die dan verbonden is aan de nas.

De 2e camera is verder van de router afgelegen dus dacht ik zet er een extender tussen en dan kan ik de camera met een kabel of draadloos op de extender aansluiten die is verbonden met de router en die dan weer met de nas, echter krijg ik nog geen ip adres van de cam.

Op internet zitten lezen de een zegt dit de ander dat, ik wordt er nog niet wijs van.

Jammer genoeg is het niet mogelijk om een internetkabel aan te leggen.

Is er iemand die weet of het mogelijk is om dit werkend te krijgen via een extender in een andere modus misschien ofzo? Of heb ik daar een andere tool voor nodig.

Alvast bedankt

groeten

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:05

jurroen

Security en privacy geek

Is de extender goed aangesloten? Probeert de tweede camera verbinding te maken met de extender of met de router? En over welke router en extender hebben we het? Dat is informatie die het mogelijk maakt om je verder te helpen, maar die in jouw bericht ontbreekt.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yo1
-De extender is aangesloten op het bestaande netwerk van ziggo de extender ssid heet dan ziggo...2.4ext, gewoon via de wps buttons aangesloten, heb verder nog geen aanpassingen gedaan.

-De 2e camera is aangesloten op de wifi extender: Netgear EX6150 die wifi extender zou dan op een of andere manier het signaal en ip van de cam door moeten geven aan de router die dan weer aan de nas verbonden is.

-Router is een standaard ziggo connectbox, heb ik 4 weken geleden geplaatst ter vervanging van een oude router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:31
Ik zou eerst de extender goed testen met een PC / Tablet /Telefoon zodat je 100% zeker weet dat hij goed werkt. Hernoem SSID naar iets anders zodat je ook zeker weet dat je die gebruik in je test.

Werkt het goed dan ga je de camera aansluiten en als dat werkt ga je alles plaatsen op de plekken waar jij dit wilt. Hiermee voorkom je dat je extra factoren erbij krijgt die mogelijk roet ik het eten gooien.

Extender is vrij eenvoudig in te stellen dus al het niet werkt dan zou ik eens ga kijken naar de instellingen van de extender. Kijk ook eens in de router van Ziggo of je daar ziet of je extender zelf een ip-adres heeft gekregen van de router.

Als dat het geval is dan type je dat ip-adres eens in je browser en log je in op de extender. Sommige hebben namelijk meerdere functies die je kunt instellen en mogelijk dat deze verkeerd staat ingesteld.

Staat bv het knopje ook in de juiste stand.: Access Point/Extender-schakelaar op Extender.

In deze handleiding staat het allemaal vrij goed uitgelegd
http://www.downloads.netg...6150_QSG_DF_11Jun2015.pdf

En als laatste mogelijk heb je de extender te ver geplaatst en is er geen Wifi ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yo1
De extender werkt naar behoren mijn laptop kan erop lampjes branden goed.

Nu zie ik in mijn ziggo router het IP van de extender, in de extender zelf zie ik dan weer het ip van de camera, is het mogelijk om het ip van de cam in mijn router te zien, Geeft de extender die ips van clients verbonden aan de extender door aan mijn router, of geeft ie die ips wel door maar zie ik die niet in het lijstje.

ik vraag me dus af of het wel mogelijk is om op deze manier je netwerk te construeren, stel dat mijn extender niet het ip (en natuurlijk bijbehorend signaal de beelden) van de cam doorgeeft aan de router dan gaat het niet werken omdat de nas is verbonden met de standaard router?

Hopelijk schept mijn verhaal niet nog meer onduidelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:31
De Ziggo router zou het apparaat moeten zijn die Ip-adressen uitdeelt. De extender zou niets anders moeten doen dan al het netwerkverkeer doorsturen naar je router.

Het ip-adres wat je extender laat zien van de camera zou dus ook terug te vinden moeten zijn in je router. Als dat niet het geval is dan betekend die

1. Extender heeft zelf een DHCP server actief, maar die kans lijkt mij vrij klein.
2. De camera heeft een vast-ip-adres ingesteld wat je in de de instellingen van de camera kunt aangeven. Of DHCP of vast. Als je dan de verkeerde gegevens invult of het ip-adres is al in gebruik dan gaat dat niet werken en kun je de camera dus ook niet bereiken.

Ik zou de camera dus voor de zekerheid eens resetten naar de fabrieksinstellingen en het dan nog eens proberen.
Of je laat de camera direct met je Ziggo modem verbinden. Als hij dan nog steeds niet werkt dan weet zeker dat het probleem in de camera zit.

Als je laptop goed werkt via de extender, dus testen of je echt via de extender werkt, dan is dat deel dus goed ingesteld. Dan is de camera het probleem en moet je het in die hoek zoeken en door een reset te geven zou hij daarna opnieuw ingesteld kunnen worden en moet hij ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@yo1 zoals andere ook al aangeven ontbreekt er momenteel nog het e.e.a. aan je topic. Zo is het nog steeds niet duidelijk welke apparatuur je allemaal gebruikt. Zou je dat willen toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp zit het zo in elkaar:

(2) Camera A
| (kabel of WiFi)
(1) Ziggo Connectbox(kabel of WiFi) —- (3) Synology NAS
| (WiFi)
(4) Netgear EX6150 —- (kabel of WiFi) —- (5) Laptop test
| (kabel of WiFi)
(6) Camera B

Mijn vragen:
a) Wat is het merk/type van camera A en B (nr. 2 en 4 in het schema)
b) Sluit alles tegelijk aan: wat zijn de IP adressen van 1,2,3,4, 5 en 6?
c) Welke MAC-adressen staan er in de router gerapporteerd?
d) Staat MAC filtering aan? Op pagina 18 van de handleiding staat e.e.a. uitgelegd over de vertaling naar virtuele MAC adressen, in het bijzonder in geval van MAC filtering in je Connectbox
e) Ping het IP adres van camera B (nr. 6) met je laptop (nr. 5), krijg je een respons?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2019 11:26 . Reden: nummer vergeten in vraag om IP adressen ]

Pagina: 1