Streamen via app naar Denon AVR-X3200 receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 17:17
Ik gebruik hier een Denon AVR-X3200 receiver en stream MP3, Flac en Wav bestanden vanuit mijn Synology Nas. Op mijn android telefoon en tablet heb ik de Denon remote app, waarmee ik deze bestanden selecteer. Helaas stopt de muziek na een paar nummertjes, waarna ik steeds opnieuw de app moet activeren. Ik heb alle energiefuncties in android al uitgeprobeerd, maar niets helpt.
Als ik via het tv scherm bestanden selecteer werkt het wel goed, maar dit is nogal omslachtig en tijdrovend. Het probleem zit dus in de app of android, maar de man van de helpdesk van Denon zegt dat de app bekend staat als buggy en dat de HEOS app speerpunt is geworden voor Denon.
Ik kan de bestanden ook afspelen op de Synoloy audio app op mijn android devices en dan via bluetooth afspelen op de Denon receiver. Ik vind het jammer om mijn 96/24 bit bestanden op deze manier te degraderen, dus vraag ik mij af op welke handige en comfortabele manier ik mijn muziek zou kunnen afspelen in de huiskamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:34
Geen idee of je er iets mee kunt maar als ik Spotify stream via de Spotify app op mijn Denon receiver valt ook na enkele liedjes de verbinding weg,streamen doe ik dus weer ouderwets via de Chromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Ik veronderstel dat je dit https://support.endomondo...mon-GPS-issues-on-Android en dit https://support.endomondo...isabling-App-Optimization al geprobeerd hebt?
Dan zie ik maar 2 mogelijkheden:
1. HEOS Link toevoegen. Ongetwijfeld de beste oplossing, maar kost natuurlijk iets. Je kan dan alle functies van HEOS gebruiken, en ook je receiver bedienen (aan/uit, bronselectie en volume) via de HEOS app.
2. De DLNA renderer van je receiver gebruiken. Als je in Windows rechter-klikt op een muziekbestand kan je kiezen "Cast To" en dan kies je je receiver. Hier bestaan ook apps voor (BubbleUPNP bvb), ik weet wel niet of dit systeem HiRes ondersteunt... EDIT: ik heb het net getest en 24/96 bestanden worden omgezet naar 16/48. Waarschijnlijk is dit met de Denon app even goed het geval want deze gebruikt ook DLNA.

[ Voor 9% gewijzigd door mathias82 op 13-07-2019 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
@ mathias, ja die HEOS link is misschien wel iets voor me. Het is me niet helemaal duidelijk hoe ik die Heos aansluit op de receiver. Als ik 96/24 bestanden afspeel zie ik wel 96/24 staan, maar dat zegt misschien helemaal niets. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Rocketman schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:51:
@ mathias, ja die HEOS link is misschien wel iets voor me. Het is me niet helemaal duidelijk hoe ik die Heos aansluit op de receiver. Als ik 96/24 bestanden afspeel zie ik wel 96/24 staan, maar dat zegt misschien helemaal niets. Bedankt voor het meedenken!
Als je 96/24 op de receiver ziet staan dan speelt hij inderdaad in die kwaliteit. Probeer eens via BubbleUPNP en kijk of dat beter gaat en in dezelfde kwaliteit.

Een HEOS Link aansluiten is heel eenvoudig: gewoon een uitgang van de Link op een ingang van de receiver aansluiten. Je kan zowel de digitale als de analoge uitgang van de Link gebruiken (zo dus: http://manuals.denon.com/...ALL/NL/BONDSYuzuwmoqd.php ). In de Heos app kan je dan instellen dat hij je receiver moet bedienen (via IP of IR) en op welke ingang de Link is aangesloten (zie http://manuals.denon.com/...ALL/NL/OBAOSYrugvdvxs.php ).

[ Voor 3% gewijzigd door mathias82 op 13-07-2019 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
moOde player is ook een optie, draait op een raspberry pi met digitale uitgang kaartje erbij ben je voor 50 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
@bouwfraude Ik heb hier al een Dune Solo 4k mediaplayerstaan, maar dan moet je ook omslachtig via het tv scherm de audiobestanden selecteren. Ik heb duizenden cd's op de nas staan, dus dat navigeert niet zo fijn als een tablet of telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
moOde heeft een web interface :) werkt ook op tablet en telefoon
https://moodeaudio.org/

ik heb een flac mapje op de netwerkschijf voor de geripte cd's en ieder foldertje voorzien
van een cover.jpg tijdens het rippen.

De Dune solo heeft qua hardware alles in huis, alleen de software lijkt een dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zelf heb ik een Marantz receiver die ook over Heos-functionaliteit beschikt maar de werking daarvan vind ik niet optimaal. Om de duizenden audiotracks op mijn NAS af te spelen, heb ik gekozen voor een Bluesound Node welke ook hi-res files kan afspelen. Eenvoudig te bedienen via telefoon of tablet. Zorg er wel voor dat je muziekbibliotheek voorzien is van correcte tags.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemHteA
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:41
Ik heb een avr-x3000 en een Synology 212j en met de Denon-app gebeurt hier hetzelfde. Bij mij werkt de Synology app dsaudio wél goed, daarmee kun je direct afspelen naar de Denon. Je hoeft dus niet via bluetooth te koppelen. Ik gebruik de DLNA koppeling, je kunt ook Airplay kiezen maar daar heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 17% gewijzigd door WillemHteA op 14-07-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Hoe maak jij connectie tussen De audio en de receiver? Als dit bij mij zou werken zonder Bluetooth zou ik erg tevreden zijn. UPDATE: ik heb nu inderdaad een prima DNLA verbinding tussen DS audio en de Denon en daar ben ik erg blij mee! Ik stond op het punt om een Heos link te kopen en dat is nu niet meer nodig. Super bedankt.
WillemHteA schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:49:
Ik heb een avr-x3000 en een Synology 212j en met de Denon-app gebeurt hier hetzelfde. Bij mij werkt de Synology app dsaudio wél goed, daarmee kun je direct afspelen naar de Denon. Je hoeft dus niet via bluetooth te koppelen. Ik gebruik de DLNA koppeling, je kunt ook Airplay kiezen maar daar heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Rocketman op 15-07-2019 10:21 ]

Pagina: 1