Bluetooth speakers koppelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 08:17
Haaaaallo!

Ik wil graag mijn PC speakers ombouwen tot bluetooth speakers. Ik vroeg mij af of er een inbouw module bestaat die mijn twee speakers met elkaar kan koppelen zodat ik via Bluetooth beide speakers met 1 apparaat kan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 10:33

Mikayu

.srt

Er bestaan genoeg bluetooth ontvangers en versterkers met bluetooth. Waar liep je precies op vast tijdens je zoektocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
Ik kan inderdaad wel losse inbouw bluetooth versterkers vinden maar wil graag dat beide speakers verbinding kunnen maken met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

benzai schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:17:
Ik kan inderdaad wel losse inbouw bluetooth versterkers vinden maar wil graag dat beide speakers verbinding kunnen maken met mijn telefoon.
Dan bedraad je toch beide speakers aan die versterker? Of zie ik het nou verkeerd?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
Wintervacht schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:19:
[...]

Dan bedraad je toch beide speakers aan die versterker? Of zie ik het nou verkeerd?
Ja dat begrijp ik, maar wil het natuurlijk graag draadloos houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:34
Zijn je speakers actief?
Zo ja dan kun je elke Bluetooth ontvanger gebruiken en je speakers daar in prikken.

[ Voor 63% gewijzigd door MerijnB op 13-07-2019 23:18 ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
MerijnB schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 23:17:
Zijn je speakers actief?
Zo ja dan kun je elke Bluetooth ontvanger gebruiken en je speakers daar in prikken.
Dan moet je alleen nog een manier hebben dat de telefoon met beide speakers tegelijk verbindt en ze als 1 systeem gaat behandelen.

Geen idee hoe dat gaat bij "standaard" bluetooth ontvangers, maar vermoedt dat dat niet zomaar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

benzai schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:47:
[...]

Ja dat begrijp ik, maar wil het natuurlijk graag draadloos houden.
Dus je wil 2 losse bluetooth speakers hebben? Of wil je 1 unit met 2 speakers?
Want verbinden met 2 apparaten tegelijk is volgens mij überhaupt meer uitzondering dan regel, met enkele mesh-achtige systemen maar die zijn allemaal duur. Je kunt proberen om er eentje als master met tranciever te bouwen en eentje als slave met alleen reciever, de 2 permanent aan elkaar koppelen en je audio naar de master streamen, maar je zit te hannessen met vertraging tussen zowel je audiobron en de master als tussen de master en de slave...

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
Wintervacht schreef op zondag 14 juli 2019 @ 01:37:
[...]

Dus je wil 2 losse bluetooth speakers hebben? Of wil je 1 unit met 2 speakers?
Want verbinden met 2 apparaten tegelijk is volgens mij überhaupt meer uitzondering dan regel, met enkele mesh-achtige systemen maar die zijn allemaal duur. Je kunt proberen om er eentje als master met tranciever te bouwen en eentje als slave met alleen reciever, de 2 permanent aan elkaar koppelen en je audio naar de master streamen, maar je zit te hannessen met vertraging tussen zowel je audiobron en de master als tussen de master en de slave...
Oke duidelijk. Dus een kabeltje tussen de twee speakers lijkt me dan toch het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
timberleek schreef op zondag 14 juli 2019 @ 00:25:
[...]

Dan moet je alleen nog een manier hebben dat de telefoon met beide speakers tegelijk verbindt en ze als 1 systeem gaat behandelen.

Geen idee hoe dat gaat bij "standaard" bluetooth ontvangers, maar vermoedt dat dat niet zomaar werkt
Idd, ik dacht dan aan 1 ontvanger voor beide speakers, veel verder kom je niet. Helemaal draadloos gaat sowieso niet aangezien er ook nog spanning nodig is voor de versterker.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
MerijnB schreef op zondag 14 juli 2019 @ 08:18:
[...]

Idd, ik dacht dan aan 1 ontvanger voor beide speakers, veel verder kom je niet. Helemaal draadloos gaat sowieso niet aangezien er ook nog spanning nodig is voor de versterker.
Ja ik begrijp dat ik altijd met een voedingskabel zal zitten. Dat is in principe niet zo'n punt. Ik begrijp alleen niet zo goed hoe ik met 1 ontvanger kan werken voor beide speakers. Hoe ik het zie is het eigenlijk om beide speakers apart passief te maken met alleen de mogelijkheid om met elkaar te koppelen via kabel? Ik neem aan AUX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
benzai schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:43:
[...]

Ja ik begrijp dat ik altijd met een voedingskabel zal zitten. Dat is in principe niet zo'n punt. Ik begrijp alleen niet zo goed hoe ik met 1 ontvanger kan werken voor beide speakers. Hoe ik het zie is het eigenlijk om beide speakers apart passief te maken met alleen de mogelijkheid om met elkaar te koppelen via kabel? Ik neem aan AUX?
Als je speakers passief zijn zal er ergens nog een versterker tussen moeten, wat ik van je begrijp is dat niet je bedoeling. Als ze aktief zijn kun je ze beide in de BT ontvanger steken (een L, ander R).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Wat wil je nou bereiken?

Wil je van een losse speaker, die nog een versterker nodig heeft een bluetooth speaker maken?
Dan zal je een kleine versterker nodig hebben, een bluetooth ontvanger, en een accu, of er zit nog steeds een kabel aan.
Of wil je gewoon computerspeakers kunnen aansluiten met bluetooth? Bluetooth 3.5mm adapter, en klaar. Met een versterker hetzelfde verhaal.

Maar van wat ik lees wil je iets er tussen in? Snap het nut niet. Je wil een half portable speaker, die je aan moet sluiten op een stopcontact? Wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
WEBGAMING schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:37:
Wat wil je nou bereiken?

Wil je van een losse speaker, die nog een versterker nodig heeft een bluetooth speaker maken?
Dan zal je een kleine versterker nodig hebben, een bluetooth ontvanger, en een accu, of er zit nog steeds een kabel aan.
Of wil je gewoon computerspeakers kunnen aansluiten met bluetooth? Bluetooth 3.5mm adapter, en klaar. Met een versterker hetzelfde verhaal.

Maar van wat ik lees wil je iets er tussen in? Snap het nut niet. Je wil een half portable speaker, die je aan moet sluiten op een stopcontact? Wat?
Ja ze hebben nog een versterker nodig. Eigenlijk wil ik er 2 losse "kistradio's" van maken maar wel met de mogelijkheid om met elkaar te koppelen zodat ze gepaard hetzelfde nummer af kunnen spelen. Dus ja een accu lijkt me dan wel handig. Ik ben in de veronderstelling dat draadloos met elkaar paren een lastig verhaal is. Ik zie dat niet helemaal voor me, hoe dat in zijn werk zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Oke, dan is het duidelijk, dan kunnen we ook wat beter advies geven.

Hoe groot wil je het hebben? Als je het over kistradio's hebt, zou ik het gewoon lekker simpel houden, koop een goedkope bluetooth autoradio op Aliexpress oid, 12V accu er bij, klaar.
Maar ik heb het gevoel dat jij het wat kleiner wil. Mini versterker, ook op Alie, zorgen dat hij op een laag voltage loopt, 12V oid. Bluetooth adapter naar de versterker toe, en een accu.

De speakers onderling verbinden zonder vertraging is behoorlijk moeilijk, en niet realistisch voor een thuis project denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
WEBGAMING schreef op zondag 14 juli 2019 @ 13:12:
Oke, dan is het duidelijk, dan kunnen we ook wat beter advies geven.

Hoe groot wil je het hebben? Als je het over kistradio's hebt, zou ik het gewoon lekker simpel houden, koop een goedkope bluetooth autoradio op Aliexpress oid, 12V accu er bij, klaar.
Maar ik heb het gevoel dat jij het wat kleiner wil. Mini versterker, ook op Alie, zorgen dat hij op een laag voltage loopt, 12V oid. Bluetooth adapter naar de versterker toe, en een accu.
Oke thnx! Ik zag op TinyTronics ook een aantal goede opties geloof ik: https://www.tinytronics.nl/shop/nl/audio/versterkers
De speakers onderling verbinden zonder vertraging is behoorlijk moeilijk, en niet realistisch voor een thuis project denk ik.
Daar was ik al bang voor. Zeker met mijn kennis en ervaring. 8)7 Ga het op deze manier lekker laagdrempelig inzetten en kijken wat ik ervan gefabriceerd krijg! Lekker knutselen. d:)b

Dank allen voor de nuttige info en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Wat voor speakers heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogerty49
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-11-2020
Beste, ik heb 2 sets Edifier R2000DB, waar ik op beide sets tegelijkertijd muziek van men laptop zou willen spelen.
Iemand een oplossing ?

Groeten,
Roger.
Pagina: 1