Onafhankelijke radiator in uitbouw

Pagina: 1
Acties:

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:30
Hallo allemaal,

Ik heb een huis met een 'standaard'; cv installatie. in de woonkamer hangt de thermostaat, en de radiatoren in het gehele woning hebben een normale draaiknop (slaapkamers staan ze uit. woonkamer staat altijd aan) . Nu ga ik een uitbouw aan het huis maken voor een badkamer. In deze badkamer komt ook een radiator. Wat ik niet wil is dat ik de thermostaat in de woonkamer 'hoger' moet zetten voordat de radiator in deze badkamer warm wordt. Wat ik dus wil is dat ik alleen de radiator in de badkamer 'los' kan bedienen. Kan dit en hoe moet ik dat dan doen?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Heeft je cv de mogelijkheid voor een 2de zone?

• kuwerti
.Maarten schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:02:
Heeft je cv de mogelijkheid voor een 2de zone?
Hoi Maarten. Bedankt voor je snelle reactie!. Dat weet ik eigenlijk niet ;-) het is een huis wat ik gekocht heb (ik woon er dus nog niet) Ik neem aan dat (als je 2 zones hebt) je dan ook 2 thermostaten kan plaatsen? Stel dat het geen twee zones heeft (waar ik eigenlijk vanuit ga) zijn er dan andere mogelijkheden?

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Infrarood panelen een idee?

When life gives you lemons, start a battery factory

• kuwerti
Het probleem met deze panelen is dat je er geen handdoeken over kan hangen. Ik wil dus een radiator waar dit wel kan. Ik had ook al gekeken naar elektrische radiatoren, maar daar zit vaak zo'n lelijk kastje onder en een losse stekker in een stopcontact wat ik niet mooi vind.

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:09
Hiervoor kan je bijvoorbeeld een Honeywell Evohome systeem nemen. Dan hang je de thermostaat in je woonkamer en neem je een HR92 kranen die je eventueel uitbreidt met Round Wireless. Kan je het tevens bedienen vanop afstand.

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-08-2025
Met de nieuwe Bosch kamerthermostaat en digitale thermostaatkranen kun je dacht ik ook de radiator een warmtevraag laten sturen naar de ketel.

Dan moet je wel de rest van t huis ook (digitale) thermostaatkranen hebben, anders warmt het daar alsnog door.
Pagina: 1