Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Afscheid nemen van Desktop

Pagina: 1
Acties:

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-11 18:26
Ik heb altijd een desktop gehad en met veel plezier. Nu ik wat ouder ben merk ik dat ik vrijwel er nooit meer boven achter zit. Heel af en toe een potje battlefield. Dit komt mede dat ik vader ben en weinig tijd heb. Hierdoor ben ik meer in woonkamer als boven.

De kamer waar nu de desktop pc staat word straks hoogstwaarschijnlijk kamer voor eventuele tweede kind.

Nu denk ik erover om laptop te nemen. Hier zitten voordelen aan. Minder kabels en neemt minder ruimte in beslag. Aan andere kant wil ik graag desktop pc in woonkamer alleen zit mijn vriendin dit niet zo zitten wat ik ook wel snap.

Maar wat te doen, heb wel zolder alleen daar desktop pc is ook niet praktisch.

Iemand die dit herkent? Zit op punt om knoop door te hakken.

[ Voor 7% gewijzigd door rutgergron op 13-07-2019 08:31 ]

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:55

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik heb mijn desktop in de woonkamer staan. Het is mijn hobby, en dat ik vader ben betekent niet dat ik mijn hobby's aan de kant moet schuiven. Je moet er juist voor waken dat je jezelf niet verliest, noch dat je vergeet dat je een echtgenoot bent, en een vriend, etc. Dus ik zit regelmatig lekker een potje te gamen in de woonkamer, wel met een headset op uiteraard.

Cunning linguist.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:29
Is de locatie van de desktop wel het primaire probleem? Zou je met een laptop eerder in de woonkamer gaan gamen terwijl je kinderen naast je staan?

De argumenten voor formaat, kabels e.d. Blijven staan natuurlijk. Maar ik kan mij niet voorstellen dat een trap omhoog lopen de barrière is om niet te gaan gamen.

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-11 17:11
Zal vooral jezelf de vraag stellen wat je nou precies wilt doen met de desktop. Als je alleen
Het internet wilt browsen en mail checken en af en toe een spelletje dan zal een tablet of een
Laptop ook voldoen. Wellicht kan je een oplossing vinden waar jullie allebei mee kunnen leven in de huiskamer. Je hebt kasten die gewoon dichtkunnen waardoor de pc niet constant in het zicht staat

Kast

[ Voor 17% gewijzigd door Bartosy op 13-07-2019 08:46 ]

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:02
Als het om ruimte gaat kan je ook naar in-house streaming kijken, dat ga ik binnenkort ook in huis klaarmaken.

Ergens in huis twee goede PC's, waar je met een simpel laptop remote op kan inloggen. Alle rekenkracht wordt dus door de desktops gedaan, dus je hoeft grafisch niets in te leveren. Wel aan denken dat je met Wifi wat lag kan krijgen, bekabeld is dit te verwaarlozen.

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-11 14:15
Ik ben vader van twee. Je hobby hoeft echt niet te wijken hoor! Als ruimte een issue is dan is een gamelaptop zeker een goede optie. Financieel wel een stuk minder voordelig natuurlijk.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-11 14:15
gepost vanaf mobiel (kennelijk dubbel)

[ Voor 82% gewijzigd door dannbla op 13-07-2019 09:24 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• rutgergron
Dat is het punt ook een beetje ik game vrijwel nooit meer. De lol en gedrevenheid wat ik er vroeger mee had is er niet meer. Is een nieuwe desktop dan de investering waard? Een laptop is praktisch maar ook beperkt.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:07
Heel herkenbaar, ik heb het ook, zo langzamerhand is het gamen al een beetje weg. Ook ben ik een beetje het geduld kwijt om bepaalde ingewikkelde problemen op te lossen, ga niet meer uren doorzetten om door dat ene lastige level heen te komen.

maar af en toe een simpel spel heb ik heel soms nog wel eens zin in, maar doe dit niet meer vanaf de pc, maar van een switch, Neem een console waar het hele gezin op mag spelen en sluit deze aan op je tv.

Voor het gewone werk een hele simpele laptop waar je nog op kan tekstverwerken, browsen, mailen, online formulieren invullen enzovoort.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:59
rutgergron schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:34:
Dat is het punt ook een beetje ik game vrijwel nooit meer. De lol en gedrevenheid wat ik er vroeger mee had is er niet meer. Is een nieuwe desktop dan de investering waard? Een laptop is praktisch maar ook beperkt.
Als je vrijwel nooit meer gamed, kun je qua desktop natuurlijk ook voor iets stijlvols gaan. Dan is een desktop in de woonkamer mogelijk direct ook minder bezwaarlijk. Zeker indien je het ook nog eens in een meubel plaatst waar je de desktop niet eens terug hoeft te zien op momenten dat je dit niet wilt.

Een HP ENVY All-In-One bijvoorbeeld is best een mooi ding indien je een Windows gebruiker bent. Een iMac in de woonkamer staat ook niet verkeerd, heeft alleen niet veel meerwaarde indien je geen Apple gebruiker bent als je het mij vraagt. En weggezet in een kast die afsluitbaar is, hoef je er helemaal niets van terug te zien.

Ja, een laptop kan praktisch zijn. Maar er zijn toch echt zaken waar gewoon even achter een bureau zitten met een wat groter scherm toch echt prettiger werkt. Een desktop is echt niet alleen maar voor gamen.

Financiën en belastingen, werkmail en privémail, het lezen van grotere stukken tekst zijn toch al vrij eenvoudige dingen waarbij ik persoonlijk de voorkeur heb om dit niet te doen op een klein laptop scherm van 13" of 15". Het werkt voor mij gewoon niet prettig. Ook fotobewerking gebeurd bij voorkeur op de desktop.

Zelf game ik nog wel, met name het type game dat ik speel is in de loop der jaren wel verandert. Maar ik vind het persoonlijk ook wel belangrijk om hier niet mee te hoeven stoppen, ondanks kind(eren; enkelvoud in mijn geval :9). Sterker nog, ik kan het nu met de kleine op schoot terwijl zij een beetje mee aan het slaan is op het toetsenbord. Indien je uiteraard geen plezier meer haalt uit gaming, dan prima. Maar indien je het enkel laat uit een soort van sociale verplichting, dan zou ik je mee willen geven dat het belangrijk is om je eigen individu hier niet in kwijt te raken.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

In een relatie waar de partner de hobby van de andere partner dwars zit, doordat het niet mooi staat in de woonkamer, het is een lelijk ding, moeten die speakers daar wel staan, kan het niet kleiner. Is gedoemd te mislukken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
ik ben vader van 4 kinderen maar gamen en pc is nog steeds een grote hobby.
En de pc met alle toeters en bellen staat gewoon in de huiskamer.
Mijn vrouw vind het ook niks naar ze heeft toch echt pech....
ONS huis dus ook ik bepaal wat er staat en dat is dus een dikke game pc midden in de huiskamer

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:40
Tja sommige zitten zo onder de plak dat ze alles maar accepteren en opgeven omdat zijn vriendin dat perse wil, je kan prima een hobby naast kinderen hebben dat is een slecht excuus, alsof kinderen nooit naar bed gaan etc.

Een laptop is niet veel praktischer daarmee creëer je meteen een drempel "moet ik weer dat ding uitpakken om te kunnen gamen" en dan is het in praktijk vaak laat maar ik ga wel op mobiel beetje Tweakers kijken enzo, of uiteindelijk blijft hij 24/7 op de keukentafel staan.

Wij hebben hier een desktop en een laptop, beide zit ik 50/50 achter, de laptop is veelal voor op pad, thuis zit ik toch liever achter de desktop, ik heb dan wel een klein formaat (mtax) kast ipv een joekel.

Daarnaast bestaan er ook pc meubels voor in de woonkamer zoals je vroeger zag met een klep ervoor en een laptop + kinderen gaat niet samen hoe goed je oplet even andere kant op kijken en de knoppen van het toetsenbord zijn eraf of er ligt drinken op etc, bij een pc is dat veel minder erg...

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• rutgergron
Het is voor mij geen hobby meer laat ik dat voorop stellen, speel vrijwel geen games meer. Staat nu ook al maanden boven stof te happen.

Het enige waar ik huiverig voor ben met een game laptop het geluid van de fans als het op max. gaat. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:40
Als je PC al zo lang staat te "verstoffen" geef je zelf het antwoord al daar gaat een gaming laptop geen verandering in maken.

Het komt ons meer over ik wil niet stoppen met de hobby maar mag van mijn vriendin niet meer gamen omdat de pc boven staat en niet naar beneden geplaatst mag worden omdat zij daar niet mee eens is.

Hier staat de desktop gewoon op de keukentafel bij warm weer, het is "ons" huis en niet alleen "haar" huis, dus je zal er samen uit moeten komen.

Geluid van een gaming laptop is persoonlijk, opzich ik vind het wel mee vallen en de omstanders ook, als je nog een oude laptop hebt staan kun je eventueel ook streamen zoals met steam in-home streaming.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 14-07-2019 00:59 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• rutgergron
Het lastige is ook dat ik net een nieuwe voeding, fractal r6 behuizing, geluidssetje, monitor 27" had gekocht. Wel zonde om dat allemaal weg te doen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je een vaste Pc doet, dan zou ik echt never-ever zon standaard lelijk ding willen. Een mooie aluminium all in ons iMac of surface Studio dan!

🌞🍃

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

rutgergron schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:18:
Het lastige is ook dat ik net een nieuwe voeding, fractal r6 behuizing, geluidssetje, monitor 27" had gekocht. Wel zonde om dat allemaal weg te doen.
Ach, nu is het nog wat waard. Als je voor een goede laptop gaat, dan hoeft die echt niet luidruchtig te zijn. En het is wel lekker om hem overal mee naartoe te kunnen nemen.

Bij mij staat de desktop eigenlijk alleen in het weekend aan, en als Plex server. Goede games verwacht ik dit jaar niet meer tot Borderlands 3 of Cyberpunk uitkomen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-11 20:29
HP All-in-One - 22-c0210nd is een mooie pc voor in de huiskamer en niet zo duur

• rutgergron
Heb een Asus Vivobook gekocht 17", tot dusver wel goed gevoel bij. Stond op het punt om een Ryzen en andere onderdelen te bestellen voor een desktop built. Kijken hoe dit gaat bevallen.

Mensen zeggen wel van dat desktop pc ook in woonkamer kan, maar je hebt tig van snoeren en neemt veel meer ruimte in beslag. Nu staat laptop op eettafel en thats it.

• rutgergron
Zijn er nog meer mensen die de overstap hebben gemaakt van Desktop naar laptop? Wat wel jammer is dat het alles bijhouden kwa ontwikkeling voor pc onderdelen minder interessant is, wat gevoelsmatig ook wel weer jammer is.

• mark777
grappig ik zit net te denken om van laptop naar desktop te gaan. Maar ben er nog niet helemaal uit. tegenwoordig gaat veel draadloos dus dat is handig.

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:31
Ik ben juist van laptop naar desktop gegaan. Dat bevalt tot nu toe prima. Ik heb hiertoe besloten omdat ik gamelaptops veel te duur vind voor wat je er voor terug krijgt. Daarnaast zit ik thuis toch altijd op de zelfde plek te computeren. Ik heb mijn laptop nog wel voor mobiel gebruik.

Ontwikkelingen voor pc onderdelen bijhouden kan natuurlijk nog steeds @rutgergron . Dat is dan gewoon je hobby.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:20

Rmg

Desktop staat hier onder tv en is daar ook op aangesloten. 3 meter usb kabel en hubje voor keyboard en muis.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
in 2012 verhuist en daarna eigenlijk nooit meer gegamed op mn desktop :') ( inmiddels t gros van de componenten verkocht!) en nou is mn huidige laptop ook geen gamemonster maar ach, de simpele spellen doet die nog best "Oké"

mis ik m'n desktop? niet echt... daar deed ik ook al niet fanatiek op gamen, wel meer dan op de laptop..
misschien dat er als er ruimte is een nieuwe build.. maar voorlopig? Nee.

404 Signature not found

• rutgergron
Eén ding scheelt, er zit een 1050 4gb in dus kan nog makkelijk alle spellen draaien op low/medium. Voor mij meer dan genoeg. Heb ook gameplay filmpjes gezien op YouTube van BF1 op 1050 4gb en viel me niks tegen.

• mark777
veel plezier met je aankoop! en 4gb kan je altijd nog uitbreiden naar 8 gb. heb zelf ook net gedaan. draaid alles net wat lekkerder

• mark777
https://www.coolblue.nl/t...77#product-specifications
deze kwam ik tegen bij coolblue. ziet er wel interesant uit niet zo duur maar weet niet of het ook goed is

Verwijderd

Zoals @Bart ® ok weet heb ik mijn desktop er enkele maanden geleden uit gedaan. Die stond in mijn slaapkamer welke ik op de benedenverdieping heb. Gamen en online surfen deed ik graag maar ik merkte ook dat ik de connectie met de kinderen verloor. Die kwamen dan bij mij om te vragen of ik bij hun wilde zitten in de woonkamer. Dit heeft enkele maanden zo geduurd tot ik realistisch ging kijken naar wat ik eigenlijk nog gamede. En dat was bijster weinig. Desktop ingeruild via V&A en wat geld bijgelegd voor een HP Elitebook 820 G3. Absoluut geen spijt van gehad en de interactie met de kinderen is stukken beter en het is gezelliger.

Komt er ooit weer een desktop? Geen idee. Misschien wel maar voor nu is dat niet nodig.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11 18:46
Wim-Bart schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:41:
In een relatie waar de partner de hobby van de andere partner dwars zit, doordat het niet mooi staat in de woonkamer, het is een lelijk ding, moeten die speakers daar wel staan, kan het niet kleiner. Is gedoemd te mislukken.
Wat een onzin is dit zeg. Ik ken haast geen vrouw die serieus houdt van grote speakers, of een desktop in de woonkamer. Een relatie is compromis maken op dergelijke vlakken. Jij doet het af als "het moet en anders werkt het niet."

Ik wilde graag mooie speakers, vanwege design bij Sonus Faber uitgekomen, zij wilde graag een mooi kleed in de woonkamer, afijn nu hebben we beiden wat we willen en ze deed nog een kleine bijdrage ook.

Een PC in de woonkamer vind ik helaas zelf ook wanstaltig al zou ik het uit praktisch oogpunt best willen. Maar de keuze snap ik gewoon goed, van TS z'n vrouw als de mijne. Een compromis als een gaming laptop of in-house streaming zou dan een goede optie zijn. Gelukkig heb ik zelf de gaming kamer op dezelfde verdieping in een aparte kamer, maar als ik dat moest opofferen dan zou ik een andere optie ook prima vinden.

Een beetje kunnen inleveren hoort erbij van beiden kanten, anders kun je net zo goed eeuwig single blijven. En begrijp me niet verkeerd, ik heb de vrijheid gewoon om elke hobby heerlijk uit te voeren zoals ik wil, muziek (vinyl) en gaming. Maar dat betekend niet dat ik een mancave moet maken van de woonkamer en zij alles moet accepteren.

Overigens heb ik notabene het voordeel dat we dezelfde hobbies delen, zij heeft haar eigen gaming desktop, maar zelfs dan zie ik het never nooit gebeuren dat ze dat in de woonkamer een goed idee zou vinden en dat snap ik ook.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Inverted_World schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:00:
[...]

Wat een onzin is dit zeg. Ik ken haast geen vrouw die serieus houdt van grote speakers, of een desktop in de woonkamer. Een relatie is compromis maken op dergelijke vlakken. Jij doet het af als "het moet en anders werkt het niet."

Ik wilde graag mooie speakers, vanwege design bij Sonus Faber uitgekomen, zij wilde graag een mooi kleed in de woonkamer, afijn nu hebben we beiden wat we willen en ze deed nog een kleine bijdrage ook.

Een PC in de woonkamer vind ik helaas zelf ook wanstaltig al zou ik het uit praktisch oogpunt best willen. Maar de keuze snap ik gewoon goed, van TS z'n vrouw als de mijne. Een compromis als een gaming laptop of in-house streaming zou dan een goede optie zijn. Gelukkig heb ik zelf de gaming kamer op dezelfde verdieping in een aparte kamer, maar als ik dat moest opofferen dan zou ik een andere optie ook prima vinden.

Een beetje kunnen inleveren hoort erbij van beiden kanten, anders kun je net zo goed eeuwig single blijven. En begrijp me niet verkeerd, ik heb de vrijheid gewoon om elke hobby heerlijk uit te voeren zoals ik wil, muziek (vinyl) en gaming. Maar dat betekend niet dat ik een mancave moet maken van de woonkamer en zij alles moet accepteren.

Overigens heb ik notabene het voordeel dat we dezelfde hobbies delen, zij heeft haar eigen gaming desktop, maar zelfs dan zie ik het never nooit gebeuren dat ze dat in de woonkamer een goed idee zou vinden en dat snap ik ook.
Wow, dat je er serieus op in gaat.....

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11 18:46
Wim-Bart schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:04:
[...]

Wow, dat je er serieus op in gaat.....
Haha als het sarcasme was dan touche. Maar zo'n reactie zou niet de eerste keer zijn op tweakers :p

• mark777
nog een vraagje: Ik zie ook laptops waarbij je het scherm 180 graden kan draaien. Wat is hier het nut van? snap het niet helemaal. 360 graden okay maaar 180???

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Ik ben ook een aantal jaar geleden geswitched van desktop naar laptop. De desktop stond stof te happen in de slaapkamer. Zat niet op mijn gemak in de slaapkamer terwijl er een hele huiskamer leeg was (woon alleen). Mis nu wel regelmatig een tweede beeldscherm.

Ik heb dan ook besloten mijn huiskamer anders in te gaan delen, een veel grotere eettafel te laten bouwen door een meubelmaker en er een leeftafel van te maken (met stroom, bedraad netwerk, etc. erin weggewerkt). Zodat dat deels mijn bureau kan zijn. Het boeit mij dan weer weinig dat er een scherm op tafel staat. Mijn zus is groot Blond Amsterdam fan en heeft een gigantische glazen servieskast in de huiskamer staan, ik kijk graag naar schermpjes. Ieder zijn ding.

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-11 10:05

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

CSL->LAA, inmiddels is dit meer een LAA topic.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22
mark777 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:27:
nog een vraagje: Ik zie ook laptops waarbij je het scherm 180 graden kan draaien. Wat is hier het nut van? snap het niet helemaal. 360 graden okay maaar 180???
Als je het scherm 360 graden zou kunnen draaien zou het terug op z'n startplaats komen en zou het ook op magische wijze door het chassis en toetsenbord moeten raken.

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-11 18:39
Ik heb een kast op maat laten maken in de kleuren van de meubels als hij dicht is zie je er niks van als er mensen thuis zijn game ik met headset ik kijk ook films, en YouTube erop ( kost rond 1100 euro maar ja dan is hij wel precies op maat hoe jij wil)

• mark777
Simon Shipperd schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:54:
[...]

Als je het scherm 360 graden zou kunnen draaien zou het terug op z'n startplaats komen en zou het ook op magische wijze door het chassis en toetsenbord moeten raken.
dit bedoel ik met 360 graden:
https://www.lenovo.com/nl/nl/laptops/yoga/c/yoga

en dit scherm draaid tot 180 graden
https://www.lenovo.com/nl...s/c/legion-laptops-series

Verwijderd

rutgergron schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 08:30:
Iemand die dit herkent? Zit op punt om knoop door te hakken.
Ja ik herken dit. Na jarenlang desktops te hebben gehad zijn we volledig overgestapt op mobile devices (laptops, smartphones en een tablet). Gaming doe ik op een PS4 Pro.

Blijf het de beste beslissing ooit vinden we kunnen nu overal in huis werken en de voormalige PC kamer heeft nu een andere mooie bestemming.

• mark777
nog ff over laptop v desktop. Heb een klein beetje onderzoek gedaan en valt me op dat de budget laptops niet duurder zijn dan budget desktops. dat maakt de keuze voor laptop wel interesant
Pagina: 1