Graag zou ik een geluidskaart dupliceren op mijn Raspberry Pi.
Oftewel geluidsinput X moet naar geluidskaart(output) Y en Z.
Dit is de eerste keer dat ik met Linux aan de slag ga en kan niet anders zeggen dat het mij toch wel een beetje tegenvalt. (learning curve met enkel een CLI)
Ik heb en interne geluidskaart van de RPI en een USB geluidskaart.
Nu ben ik na lang zoeken er achter gekomen dat dit wel mogelijk zou moeten zijn in Linux door een virtuele geluidskaart te configureren in de ALSA configuratie bestanden.
Nu heb ik de volgende uitleg/voorbeeld gevonden:
https://ehelion.com/projects/alsa/alsa.html
Echter na een avond proberen krijg ik het niet voor elkaar dat Raspbian mijn zelf gecreerde virtuele geluidskaart (zoals in het linkje/voorbeeld) gebruikt als default output.
Geluidskaarten en interfaces zijn als volgt:
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om al het geluid te mixen (1/1) en naar beide outputs te sturen?
Alvast bedankt!
Oftewel geluidsinput X moet naar geluidskaart(output) Y en Z.
Dit is de eerste keer dat ik met Linux aan de slag ga en kan niet anders zeggen dat het mij toch wel een beetje tegenvalt. (learning curve met enkel een CLI)

Ik heb en interne geluidskaart van de RPI en een USB geluidskaart.
Nu ben ik na lang zoeken er achter gekomen dat dit wel mogelijk zou moeten zijn in Linux door een virtuele geluidskaart te configureren in de ALSA configuratie bestanden.
Nu heb ik de volgende uitleg/voorbeeld gevonden:
https://ehelion.com/projects/alsa/alsa.html
Echter na een avond proberen krijg ik het niet voor elkaar dat Raspbian mijn zelf gecreerde virtuele geluidskaart (zoals in het linkje/voorbeeld) gebruikt als default output.
Geluidskaarten en interfaces zijn als volgt:
Zou iemand mij op de goede weg kunnen helpen?pi@raspberrypi:~ $ aplay -l
**** List of PLAYBACK Hardware Devices ****
card 0: ALSA [bcm2835 ALSA], device 0: bcm2835 ALSA [bcm2835 ALSA]
Subdevices: 6/7
Subdevice #0: subdevice #0
Subdevice #1: subdevice #1
Subdevice #2: subdevice #2
Subdevice #3: subdevice #3
Subdevice #4: subdevice #4
Subdevice #5: subdevice #5
Subdevice #6: subdevice #6
card 0: ALSA [bcm2835 ALSA], device 1: bcm2835 IEC958/HDMI [bcm2835 IEC958/HDMI]
Subdevices: 1/1
card 1: ArrayUAC10 [ReSpeaker 4 Mic Array (UAC1.0)], device 0: USB Audio [USB Audio]
Subdevices: 1/1
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om al het geluid te mixen (1/1) en naar beide outputs te sturen?
Alvast bedankt!