Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darktamer
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-05-2021
Goedenavond,

Heb afgelopen zondag een asrock b450m-hdv r4.0 gekocht, nadat ik vandaag een bios update heb laten uitvoeren zodat mijn ryzen 5 3600x geaccepteerd zou worden heb ik hem eindelijk aangesloten en hoopte ik hem te kunnen gebruiken. Echter heb ik nu een ander probleem bij het opstarten gaf mijn pc aan geen internet te hebben dus ik proberen drivers te installeren. Wat dus niet hielp dus dacht ik ik installeer windows opnieuw want tja nieuwe Mobo, cpu en ram dit kan wel verstandig zijn. Heb ik windows 10 geïnstalleerd zien ik bij apparaat beheer onder netwerk adapter dat mijn netwerkadapter er niet tussen staat.

Nou heb ik 2 pci apparaten er staan met een gele uitroepteken.

Bij adapter opties staat geen adapter.

Help pls hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darktamer
Oké dat heb ik al geprobeert zowel van de bij geleverde cd als een gedownloade en dan krijg ik de volgende melding "the Realtek network controller was not found. If deepnsleep mode is enabled please plug the cable." maar de kabel zit er in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Netwerk kaartmin de BIOS aan staan?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de waarschuwing van Asrock goed gelezen?
Drivers geüpdate voor het flashen?
http://asrock.pc.cdn.bitg...play%20recovery%20SOP.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darktamer
Die waarschuwing is dat voor netwerk of display? Maar ik ga het proberen.

Netwerkkaart in de bios aanstaan goeie vraag ben de uefi 2 keer geweest en kon niks vinden in de richting van zo'n optie maar zal nog eens kijken

[ Voor 66% gewijzigd door Darktamer op 13-07-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darktamer schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:44:
Die waarschuwing is dat voor netwerk of display?

Netwerkkaart in de bios aanstaan goeie vraag ben de uefi 2 keer geweest en kon niks vinden in de richting van zo'n optie maar zal nog eens kijken
Het betreft de all in one driver, ik kan mij voorstellen dat daar ook de driver voor de PCIe bridge / controller oid dergelijks bij zit.
Het fijne weet ik daar niet van maar Asrock is niet de enige die de waarschuwing geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darktamer
Oké ik ben nu de onbekende pci apparaten in apparaat beheer kwijt maar nog steeds geen netwerkadapter zal de bios nog eens door kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Doe anders in de BIOS/UEFI iets van 'load optimized defaults'. Dan reset je de boel naar bekende goede instellingen. En alle onboard apparatuur zoals geluid en netwerk zal dan ook zeker weten ingeschakeld zijn.

Als dat niet werkt zal je vervolgens in Windows verder moeten kijken, maar dan kan die hoek in elk geval uitgesloten worden.

[ Voor 23% gewijzigd door spone op 13-07-2019 10:22 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darktamer
Heb de bios terug gezet naar default maar hetzelfde probleem of steeds

[ Voor 61% gewijzigd door Darktamer op 13-07-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer de bovenste uit het lijstje eens:
https://www.realtek.com/e...rnet-pci-express-software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hebben die ASRock UEFI niet iets van flashen door middel van netwerk connectie in de UEFI, kun je daar eens testen of die dan misschien wél verbinding kan maken?
Hetzelfde geldt voor een live usb met Linux; Ubuntu, Fedora bijvoorbeeld.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darktamer
Even terug te komen op de driver hij wil de driver wel installeren maar wanneer hij bij het punt komt waar hij de adapter en kabel gaat detecteren kan hij de adapter niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download of pak de manual eens even en loop alle bios instellingen die betrekking hebben op de netwerkchip eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-08 12:32

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Even een wifi stickje erbij en kijken of windows zelf iets heeft (online)?

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

evilweed schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:55:
Even een wifi stickje erbij en kijken of windows zelf iets heeft (online)?
USB-thether dan met je telefoon. Uitgaande dat je een Android hebt. :)

Maar voor @Darktamer denk ik dat het handig is om de missende drivers te installeren. Je zal niet de eerste zijn die bepaalde hardware pas beschikbaar krijgt na het installeren van de chipset drivers. Vroeger moest dat ook, voordat de rest gedetecteerd werd of kon installeren.

Denk je echt dat de netwerkkaart het niet doet, volg dan de tip van @True op en start eens een Linux omgeving.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Er zijn issues met de netwerk adapter op dit board.

https://linustechtips.com...k-b450m-hdv-ethernet-bug/
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:58:
[...]

Het betreft de all in one driver, ik kan mij voorstellen dat daar ook de driver voor de PCIe bridge / controller oid dergelijks bij zit.
Het fijne weet ik daar niet van maar Asrock is niet de enige die de waarschuwing geeft.
De All-in-one driver is een MUST voor dit board. Voordat je ook maar iets gaat doen met andere drivers.

Volgorde is als volgt:
Stap 1:
http://asrock.pc.cdn.bitg...(v19.10.08_19H1_WHQL).zip

Stap 2:
http://asrock.pc.cdn.bitg...M4/B450M-HDV(3.10)ROM.zip

Stap 3Let op, je kan/mag pas de Audio installeren wanneer er connectie met Internet is.

Deze volgorde is dus best belangrijk.
Wanneer je BIOS al versie 3.10 is. Dan kan je Stap 2 overslaan.

Relevante informatie:
1.Supports AMD next generation Ryzen™ processors
2.Update AMD AGESA Combo-AM4 1.0.0.1
* Please install "AMD all in 1 with VGA driver ver:18.10.20_NHDA" or a later version before updating to this BIOS.
* If you updated the BIOS before updating the AMD all in one driver, please refer to the Display recovery SOP to recover your system.
* User will not able to flash previous BIOS once upgrading to this BIOS version.

Realtek high definition audio driver ver:8403_FF00
This download contains only the driver package, the Realtek Audio Control will be downloaded via Microsoft store when an internet connection is available. [Please refer to FAQ]

[ Voor 106% gewijzigd door Wim-Bart op 13-07-2019 17:30 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1