Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06 16:37
Beste tweakers, op de 23e ben ik van plan een RTX 2080 super te halen. Ik ga voor de MSI gaming x trio of de ASUS rog strix OC gaming. Ik heb met mijn vorige ASUS rog gpu(2070) behoorlijke coilwhine gehad en daarom wil ik vragen of iemand hier ervaring heeft met MSI gaming x trio en Asus ROG strix kaarten (bijvoorbeeld de rtx 2070/60 super of de normale rtx 2060/70/80).

De asus versie zal waarschijnlijk wat duurder zijn maar de prijs maakt mij niet uit. Ik ga voor de ene die het minste coilwhine klachten heeft dus vandaar dat ik hier jullie ervaringen wil vragen met MSI gaming en ASUS ROG strix 20x series kaarten.

Ik hoop dat jullie mij wat kunnen informeren over jullie ervaringen zodat ik wat makkelijker kan kiezen tussen deze twee kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:11
Een videokaart met coilwine kan ook veroorzaakt worden door de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06 16:37
Uszka schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:38:
Een videokaart met coilwine kan ook veroorzaakt worden door de voeding.
Ik heb een platinum nieuwe PSU gekocht (Corsair HX850 v2) pricewatch: Corsair HX850 V2 en ik heb de GPU uit mijn PC gehaald om te kijken of ik nog steeds coilwhine had en dit was significant minder. Ik had bijvoorbeeld als ik een bepaalde GPU intensieve tool in Photoshop gebruikte (retourcheerpenseel) dat ik de coilwhine heel even hoorde en als ik de tool niet meer gebruikte was het weer weg en toen ik de GPU eruit haalde en mijn CPU's integrated gpu gebruikte was de coilwhine bijna niet te horen als ik dezelfde tool gebruikte. Dus ik denk dat het de GPU was.

EDIT: De coilwhine was ook echt een stuk erger als ik meer dan 80fps in games behaalde dus vandaar dat ik ook denk dat het de GPU was en niet de PSU.

[ Voor 8% gewijzigd door zar op 12-07-2019 23:53 ]