schijfbevoegdheden issue blijft terugkomen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
ik heb wat gedoe met bestandsbevoegdheden in mac.

de mac geeft op een gegeven moment aan dat ik word bestanden niet kan openen, of dat ik geopende bestanden niet kan opslaan.

als ik dan vervolgens de stappen uit de volgende site doorvoer, dwz thuismap - lezen en schrijven rechten toekennen en dat toepassen op alle alle ingesloten onderdelen, en in de terminal diskutil resetUserPermissions / `id -u` uitvoer, dan werkt het weer even. Maar na een tijdje komt het toch weer terug

https://support.apple.com/nl-nl/HT203538

os x en word zijn allen laatste versie/geupdate. ik heb icloud drive maar helemaal uitgeschakeld. schijf ehbo gedraaid.

Iemand dit gehad of iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
probleem blijft steeds terugkomen.

het probleem lijkt te schuilen in word documenten die vanuit outlook onder os x geopend worden, en gestuurd zijn vanuit een windows computer.

Het gooit de bestandsrechten dusdanig in de war, dat ik eigenlijk al mijn word documenten niet meer kan openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:32
@Timmeah Als je in plaats van de de documenten open maakt in Outlook deze eerst opslaat in bijvoorbeeld Downloads wat gebeurd er dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Pendora op 06-12-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
Dan gebeurd het gek genoeg dus niet. Maar als je dus een foutje maakt, is het hele systeem ontregelt.