Wij proberen met zijn vieren een netwerkspel Age Of Empires II te spelen, maar via internet werkt dit niet.
We gebruiken de versie Age Of Empires II The Conquerors expansion (met HD-patch). Dit is de cd-versie, en verder geen afhankelijkheid van Steam o.i.d.
Als ik mijn computer in het zelfde netwerk zet (en automatisch ip-adres 192.168.0.4 krijg) dan werkt het spel perfect. Conclusie is dat de zelf versies correct met elkaar werken.
Nu wil ik via internet het spel gaan spelen.
De poorten 2300-2400 TCP + UDP en poort 47624 TCP hebben we op de router met ip E.F.G.H geforward naar PC1. PC1 host het spel, en ik kan via internet verbinding maken.
Als alleen PC1 en ik in het spel zitten, dan kan het spel gestart worden en werkt het verder prima.
Echter, als PC2 en/of PC3 er bij komen, zie ik deze spelers wel in het overzichtsscherm waarin we de team kunnen aanpassen. Maar met het starten van het spel blijft er bij mij voor PC2 en PC3 "Waiting" staan, terwijl bij PC1 "Ready" staat. Dit blijft zo een lange tijd staan, en vervolgens de melding "Unable to join Multiplayer game".
In het overzichtsscherm werkt het chatten naar alle andere spelers wel, en ook de ping is acceptabel laag.
Ik heb het vermoeden dat het probleem zit in de portforwarding, dat mijn pc niet direct kan communiceren met PC2 en PC3. Helaas is het niet mogelijk om die poorten 2300-2400 naar die andere computers open te zetten, omdat je die poort maar 1x mag benoemen voor een publiek ip-adres.
Zelf de game hosten is geen optie, en ook straks komt aan mijn kant een pc erbij waardoor we aan beide kanten 2 pc's hebben staan die met elkaar een verbinding moeten maken.
Heeft iemand een suggestie wat ik kan proberen om dit op te lossen?
Speel ook Balls Connect en Repeat