Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11 19:37
Sinds ongeveer een uur zijn alle Google apparaten in mijn huis offline en rapporteren problemen met de verbinding. Alle andere apparaten (telefoon, mobiel, ...) werken probleemloos. Ik heb niets veranderd in mijn instellingen, maar ineens waren ze allemaal offline. Het gaat om de volgende apparaten:
  • Google Chromecast
  • Google Home Mini
  • Google Nest Hub
Vanuit de Google Home applicatie zie ik de apparaten wel en er lijkt ook verbinding te zijn. Ik kan namelijk wel het volume instellen en daarvan zie ik feedback op het scherm van de Nest Hub. Dat lijkt dan wel via de WIFI van het apparaat zelf te gaan, want ik zie ook 3 WIFI netwerken met de namen van de locatie waar ze staan.

Op de apparaten wordt aangegeven dat er geen verbinding met WIFI kan worden gemaakt. Wellicht dat er een update is gepusht naar mijn Zyxel router die niet compatibel is (standaard Tweak router)? Vanzelfsprekend heb ik de router al een keer gereset, maar dit lijkt geen verschil te maken. Iemand enig idee?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Alle reacties

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:02
Heb je de Google apparaten al een power-cycle gegeven? Had hetzelfde gisteren. Alles 30 seconden van de stroom af en voilà!

3D Print Service || Activated Carbon

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11 19:37
Ik heb mijn Raspberry Pi als DHCP en DNS server ingericht. Die was volgelopen en blijkbaar kregen alle apparaten die niet een gereserveerd IP adres hadden geen IP adres meer. Toevallig waren dit allemaal de Google apparaten. Probleem zat dus weer eens bij mij. :)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.