Wie kan mij helpen? Mijn PC geeft 4 piepjes....

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 01:33
Help!

Ik heb gisteren het volgende gedaan. Ik wilde mijn oude PC verkopen, maar wilde éérst de gegevens op de HD overzetten naar de nieuwe computer. Dus.....ik heb de IDE-kabel -die naar de HD ging in mijn oude PC- losgemaakt v/h moederbord, en op de 2e IDE-connector op het moederbord in mijn nieuwe PC aangesloten. Verder heb ik de voedingsconnector uit de oude HD gehaald en hem aangesloten op een voedingsconnector van de nieuwe PC. Zodoende hoefde ik niet de complete HD te verwijderen uit de oude PC en kon ik op deze wijze alle gegevens overpompen van de oude HD naar de nieuwe HD.

Dat ging prefect. Naardat alles overgezet was heb ik alle kabels weer terugezet en de nieuwe PC dichtgeschroefd. Nieuwe PC werkt weer als een trein.

Alleen.......mijn oude PC werkt niet meer. Nadat ik de kabels weer had aangesloten wilde ik de PC aanzetten. Meteen nadat ik de PC aanzet (dus hij komt geeneens 'in de bios' volgens mij?) hoor ik 4 biepjes. 'tuuuuuuuut' 'tut-tut-tut'. 1 lange en 3 korte.
Ik krijg geen beeld op mijn monitor, maar wat hij wèl doet is, de boot-sequence uitvoeren. Ik zie dat hij eerst van A: wil booten en vervolgens hoor ik de HD rammelen.
Ik heb nu alleen de voedingskabel en het keyboard aangesloten.

1. Betekent dit dat er in ieder geval niets mis is met het moederbord? (en andere hardware?)
2. Ik heb ALLE kabels 20 keer langsgelopen, om te kijken of ik iets verkeerd had aangesloten, maar ik kan niets vinden.

Kan ik iemand mij a.u.b. helpen?

ALvast bedankt!
~Grover.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Uhm, Heb je een AGP videokaart? Dan zou ik die er es utihalen en er weer in doen... die kaarten zijn nogal snel geneigd om geen goed contact meer te maken...

• Grover
Nee, ik heb een PCI kaartje van ATI. Verder een USB aansluiting, een SCSI adapter en een SB 16.

Ik baal verschrikkelijk, want ik moet die oude PC nog verkopen.... :'(
~Grover.

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 20:42
Bij je moederboord zit meestal een boekje die uitlegt wat de piepjes betekenen.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Verwijderd

Geheugen? :?

Verwijderd

zit er een ledje geprikt op de plaats waar de 'green mode'-schakelaar hoort? dan blijft je pc namelijk schakelen tussen slaapstand en gewoon aan.

Verwijderd

zoals al eerder gezegd, kijk in het boekje wat bij de computer/moederbord zat. Of kijk anders op de site van de fabrikant van de computer/moederbord. Wat deze vier piepjes betekenen, verschilt namelijk per fabrikant en soms zelfs per model.

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Kijk hier eens naar:
biospiepjes.doc

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

deze piepjes betekenen VIDEOKAART-PROBLEEM oftewel, duw je videokaart goed aan in het slot, probeer een ander PCI slot, probeer een andere (desnoods ISA) videokaart ...

edit:

het kan ook een toetsenbord controller probleem zijn. Als je toetsenbord er niet in zit zou je PC wel moeten starten dus is het waarschijnlijk toch een ander probleem, check ook je RAM nog ff (hoewel dat een continu piep-piep-piep-... zou moeten zijn)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
eventjes met het geheugen een beetje (VOORZICHTIG!) op en neer gaan zeg maar, dus een beetje bewegen, hetzelfde ffkes met je agp kaart doen, en daarna weer zorgen dat het echt goed vastgedrukt zit

dan nog es proberen

• Grover
Thanx, allemaal!!!
Ik had ALLES 30 keer nagelopen, en was dr van overtuigd dat ik alles goed had aangesloten. Naar de videokaart keek ik niet, want ik nam aan dat ie muurvast zat. Het bleek dat die schroef uiteindelijk zó vastzat, dat de kaart er min of meer een klein stukje 'uitgetrokken' werd. Erg leuk.

Nogmaals: Thanx, very much!
Grover.

• ReseTTim
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

dat 'tuuuuuuuut' 'tut-tut-tut' is toch als je op de radio nieuws komt :? :?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1