Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 16:36
Hi tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een apparaatje of methode die waarschuwt wanneer mijn vrouw van huis gaat en haar telefoon vergeet.

Ik heb zitten kijken naar diverse bluetooth trackers, maar die werken bijna altijd andersom (waar liggen mijn auto sleutels)

Probleem is dat van huis gaan zonder autosleutels is lastig...dus die zijn altijd aanwezig. Telefoon niet..
Ik zoek dus iets wat gaat piepen als het buiten het bereik van de telefoon is en wat je aan je sleutelbos kan doen..

Of iets wat gaat piepen zodra de bluetooth van de auto in range is..

Wie heeft er ervaring met deze setup?

Oja, binnens huis moet de telefoon wel vrij kunnen bewegen zonder dat er elke keer een alarm af gaat :) ..

Beste antwoord (via om3ega op 14-07-2019 20:45)

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 15:08
Njoiii kan dit volgens mij, maar er zijn vast meer van dergelijke producten te vinden.
Yes, op amazon nog zoiets gevonden: https://www.amazon.de/LAT...niert-Black/dp/B07LCPXGG8

[ Voor 45% gewijzigd door Raznov op 12-07-2019 22:01 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 16:30
Volgens mij is het met smartwatches mogelijk in te stellen dat wanneer de telefoon buiten bereik is dat er een alarm oid afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ja, ik denk dat dat wel werkt. Helaas heeft ze haar smartwatch ook bijna niet om.. Ik zat dus meer te denken een een soort bluetooth dingetje ofzo?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Welk probleem wil je precies oplossen? Waarom mag je vrouw haar telefoon niet vergeten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

*knip*. Dit voegt niks toe.

[ Voor 78% gewijzigd door rens-br op 14-07-2019 14:00 ]

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 23:00

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een bluetooth dingetje zoals... Een smartwatch?

Als je die al vergeet, vergeet je alles.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• om3ega
Je kan er van alles achter zoeken, maar het is gewoon onhandig als ze van huis gaat en er op het werk pas achter komt dat ze haar telefoon niet bij heeft..

Daar hebben we beide last van omdat we veel zaken last minute regelen (denk aan wie haalt de kleine op e.t.c.) ..

:)

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
*knip*. Het is hier niet de HK.

[ Voor 70% gewijzigd door rens-br op 14-07-2019 14:01 ]

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een paar jaar komt de Google Implant vast wel uit, dan vergeten we de telefoon nooit meer! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:49:
Een bluetooth dingetje zoals... Een smartwatch?

Als je die al vergeet, vergeet je alles.
Autosleutels vergeet ze niet, anders kan ze niet weg.. dus iets wat je aan de sleutelbos vast maakt en gaat piepen als je buiten bereik van je telefoon bent werkt..

Maar zover ik kan lezen werken die dongles niet zo...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• om3ega
PinokkioTV schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:50:
Je moet je vrouw gewoon beter africhten :+
Die fase ben ik echt al voorbij.. vandaar deze noodkreet hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Mijn schoonmoeder had overal leesbrillen liggen ... Misschien is dat iets, een telefoon thuis, eentje in de auto, eentje op dr werk, eentje bij de kinderopvang ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:10
Een smartwatch gebruiken die een signaal geeft als de bluetooth verbinding met de telefoon wordt verbroken. Mijn Garmin kan dit bijvoorbeeld.
https://www8.garmin.com/m...1B-A0B0-A7E064BBED58.html

[ Voor 26% gewijzigd door PatrickC op 12-07-2019 21:56 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:50

Cheezus

Luiaard

Backup telefoon in de auto laten liggen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:39

Nibbz

Postmaster General

kun je geen start onderbreker op bluetooth krijgen? Start alleen when paired :p

13:37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:47

g0tanks

Moderator CSA
Kan je niet simpelweg een alarm zetten vlak voordat ze de deur uitgaat? Bij het afgaan gelijk de mobiel in de tas of jaszak steken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Sleutelbos aan de telefoon vastmaken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PinokkioTV
Of een bordje op het dashboard: “je bent je telefoon vergeten, muts!”

Off topic: misschien was vrijdagavond niet het goede moment voor je vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleutel aan je telefoon binden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Misschien was vrijdag avond inderdaad niet het juiste moment.

Is er niemand met een bluetooth tracker die mij kan bevestigen dat zijn tracker werkt zoals ik graag wil? (Dus tracker buiten bereik van telefoon , tracker gaat piepen (niet de telefoon , daar heb ik niet zo veel aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Njoiii kan dit volgens mij, maar er zijn vast meer van dergelijke producten te vinden.
Yes, op amazon nog zoiets gevonden: https://www.amazon.de/LAT...niert-Black/dp/B07LCPXGG8

[ Voor 45% gewijzigd door Raznov op 12-07-2019 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
om3ega schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:58:
[...]

Ooh , dit is iets met potentie.. even goed doorlezen ! Thanks
Inderdaad, Ik weet niet of het nog bestaat, de site werkt hier niet. Wellicht is het merk verkocht of anders gaan heten. Maar je hebt in ieder geval een richting ;)
Via wikipedia nog wel linkjes te vinden, o.a. naar
https://www.amazon.com/Pa...&sr=1-1&keywords=pairable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 17:15
Ik denk dat er weinig mensen zijn die hun telefoon vergeten, dus ik verwacht niet dat er een (goede) oplossing voor jouw vrouw is.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 12-07-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@om3ega Is er dan iets wat ze nooit vergeet om mee te nemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2019 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knutseloplossing: ESP32 of Raspberry pi bij de voordeur, contactsensor op de deur, als de deur open gaat via Bluetooth signaalsterkte van telefoon(s) meten en als die onder een bepaalde waarde is een alarmpje af laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:32:
De autosleutels :) ..
Dus een bluetooth tracker daar aan die gaat piepen als die buiten range is van de telefoon is prima.. maar ja , welke tracker doet dat? Ik kan ze niet zo makkelijk vinden.. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:22

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:32:
Geen vrouw gaat de deur uit zonder haar handtas. Dus stop daar haar telefoon in. Of desnoods een reserve-telefoon...

Verder vind ik het wel heel erg 'first world'. Alsof de wereld vergaat als je je mobiel een uurtje moet missen. Vroeger wisten we niet beter. Bij de meeste vrouwen tegenwoordig zit de mobiel trouwens zo ongeveer vastgegroeid aan hun hand, wees blij dat het haar nog niet zo erg is... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Fiber schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:52:
[...]

Geen vrouw gaat de deur uit zonder haar handtas. Dus stop daar haar telefoon in. Of desnoods een reserve-telefoon...

Verder vind ik het wel heel erg 'first world'. Alsof de wereld vergaat als je je mobiel een uurtje moet missen. Vroeger wisten we niet beter. Bij de meeste vrouwen tegenwoordig zit de mobiel trouwens zo ongeveer vastgegroeid aan hun hand, wees blij dat het haar nog niet zo erg is... O-)
Zonder op de details in te gaan.. er is hier echt wel een goede usecase voor. Het is niet alleen omdat ik mijn vrouw een uurtje niet kan appen of bellen... We hebben het toch wel over andere zaken waarbij we de telefoon nodig hebben.

Telefoon in de tas doen is natuurlijk geen optie.. die ligt af en toe op de lader beneden, soms boven.. soms ligt hij op de trap en wordt hij in de haast en chaos van het ochtend ritueel vergeten.. Het is misschien voor de jongere generatie lastig voor te stellen dat je je telefoon uberhaubt kan vergeten.. maar het is mogelijk ;) ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
Raznov schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:58:
Even mijn eigen comment quoten, maar volgens mij zoek je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Raznov schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:56:
[...]

Even mijn eigen comment quoten, maar volgens mij zoek je dit?
Sorry ik had over je berichtje heen gelezen.. Dit lijkt ook op iets wat doet wat ik wil :) .. even verder in duiken ! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mocht er geen geschikte oplossing bestaan en je wilt een beetje tweaken en prutsen, dan zou je met een Arduino met bluetooth zelf iets kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:37
om3ega schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:55:
[...]

Zonder op de details in te gaan.. er is hier echt wel een goede usecase voor. Het is niet alleen omdat ik mijn vrouw een uurtje niet kan appen of bellen... We hebben het toch wel over andere zaken waarbij we de telefoon nodig hebben.

Telefoon in de tas doen is natuurlijk geen optie.. die ligt af en toe op de lader beneden, soms boven.. soms ligt hij op de trap en wordt hij in de haast en chaos van het ochtend ritueel vergeten.. Het is misschien voor de jongere generatie lastig voor te stellen dat je je telefoon uberhaubt kan vergeten.. maar het is mogelijk ;) ...
Als de telefoon niet altijd in de tas kan, doe je er een baksteen in als reminder (of iets anders zwaars), en elke keer dat ze dat zware ding er uit haalt herinnert ze hopelijk waarom ie er in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Heel soms vergeet ik mijn telefoon ook. Maar niet als ik met de auto moet.

Ik heb zo'n Android autoradio, en ik heb altijd Google navigation aanstaan, en daarvoor is mijn telefoon hotspot.

Maar zou je niet een sleutelkastje in huis kunnen maken voor de autosleutels, welke alleen te openen is met de telefoon (zeg maar een domotica app unlockt het kastje).

[ Voor 30% gewijzigd door TomsDiner op 12-07-2019 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Telefoonhouder koppelen aan de start onderbreker van de auto.
Auto kan pas starten als de telefoon in de houder zit.....

Of gewoon je vrouw beter africhten :p

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Een Tesla model 3 kopen. En dan het pasje thuis opbergen als reservesleutel natuurlijk ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Een vrouw/vriendin zonder mobiel is een zegen..... :-)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:39
Wellicht een dure oplossing, maar het lijkt erop dat je met een apple watch met simkaart kan bellen
https://support.apple.com/nl-nl/HT205547
(Kan iemand bevestigen dat dit werkt?)

Edit... ik lees net dat ze haar smartwatch ook zelden gebruikt. Te slechte features of te weinig interesse?

[ Voor 23% gewijzigd door burnedhardware op 13-07-2019 07:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:20

FreakNL

Well do ya punk?

Heeft je vrouw een kantoorbaan? Dan kan je af met telegram of FB messenger of zelfs ouderwets mail.

En anders belt ze even in de pauze om de dingen af te tikken, ze hebben daar vast telefoon. Vroeger wisten we niet beter.

Het is idd First World....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
om3ega schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:55:
[...]

Klinkt of jij het belangrijker vindt dan zij ;)
Zo lang de interesse of gewichtigheid er neit is, zal ze het echt niet leren, technische hulpmiddelen worden na een paar keer toch genegeerd.

Mijn wederhelft was ook zo, mocht ze niet te bereiken zijn op haar mobiel, belde ik naar de werkplek.
Filtert ook gelijk de echt belangrijke zaken eruit, ik ga niet bellen om te vragen wat ze wil eten in de avond ...
Moet er een kleine opgehaald worden ( nu geen issue meer ) dan was ze te bereiken op een ander nummer.

Als je ze maar vaak genoeg belt daarop, krijgen ze vanzelf een gevoel van 'schaamte' ( is hij weer ;) ) en lost het probleem zichzelf op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:27

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

PinokkioTV schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:55:
Of een bordje op het dashboard: “je bent je telefoon vergeten, muts!”

Off topic: misschien was vrijdagavond niet het goede moment voor je vraag :)
Misschien is een low-tech oplossing inderdaad het best. Ik bedoel, we zitten wel op Tweakers, en de technische oplossingen zijn erg leuk bedacht.

Maar gewoon een briefje bij de voordeur met 'Telefoon mee?' erop lijkt me toch prima werken.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 19:06

Jrz

––––––––––––

Vergeet ze hem of kan het haar gewoon niet interesseren? Of: is dit een probleem voor haar?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:37
om3ega schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:51:
[...]

Autosleutels vergeet ze niet, anders kan ze niet weg.. dus iets wat je aan de sleutelbos vast maakt en gaat piepen als je buiten bereik van je telefoon bent werkt..

Misschien een idee: koop een smartwatch die die feature heeft en dan een met wisselbare bandjes, haal vervolgens de bandjes er helemaal af en gebruik de watch als sleutelhanger aan de autosleutel-bos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:23
Ik heb sinds kort een nieuw registratie systeem in de werkbus, en voor elke rit moet je een nfc badge scannen anders begint die steeds harder te piepen.
Tomtom pro2020
Zijn niet duur, en volgens mij kun je de nfc van je telefoon gebruiken, en anders een pasje in het hoesje bijvoorbeeld.
Wel wat veel functies voor wat je ermee wilt doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 19:35
Whatsapp en messages koppelen aan de computer op het werk zodat ze wel bereikbaar is in het geval van de telefoon vergeten. Anders tweede simkaart en een goedkope smartphone altijd op het werk laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55
Koop voor €100 een backup toestel, en vraag een 2e sim aan met hetzelfde nummer.
En laat deze in het dashbord kastje liggen.

Maar baalt ze er zelf ook van als ze hem niet bij heeft, of vind zij het wel prima?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou een BMW dan maar kopen waarbij je de auto kan ontgrendelen met je telefoon. Geen telefoon, dan kan je ook niet weg. Probleem opgelost. Er is alleen een kleine investering voor nodig.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:34
En anders heeft ze toch ook mail op haar werk of een vast toestel (zoals al genoemd) op haar bureau? Ik ben waarschijnlijk wat ouder (begin jaren 80) maar "vroeger" belde je dan gewoon even naar je werk.

Andere optie is je leven wat meer structureren als je van te voren niet afspreekt wie de kinderen haalt, telefoons vaak worden vergeten etc. Geeft een hoop meer rust, ook voor je kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 10:00
Kun je niet iets met een RFID chip in het hoesje van de telefoon en een ontvanger in de auto. Als ze niet in de buurt zijn een signaal geven. Er zijn chips te krijgen die tot op een 5m uit te lezen zijn, dat lijkt me voldoende. Aan hardware weet ik niet wat het kost, misschien is een extra telefoon in de auto goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Of een fitness-tracker die je niet (of zelden) af hoeft te doen, zoals een Mi Band?
Kost weinig, kan je paar weken omhouden, dus vergeten zit er niet echt bij.

En als bijkomend voordeel weet je vrouw ook hoeveel stappen ze doet :+

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakertje
  • Laatst online: 02-10 11:49

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

om3ega schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:52:
[...]

Die fase ben ik echt al voorbij.. vandaar deze noodkreet hier :P
Als je niks kunt vinden, wat bij mij wel werkt is ALLES wat 's ochtends mee moet, op één plek gaan neerleggen, zoals het kastje in de gang. Wellicht kan de oplader hier ook geplaatst worden?
Daarnaast: voordat je 's ochtends weg rent, één minuut even rustig ademhalen, de ogen sluiten en nadenken: wat vergeet ik? Die ene minuut vroeger of later maakt ook niet uit, één stoplicht tegen en je bent hem ook al kwijt.

Met kleine kinderen erbij is dit misschien net iets minder makkelijk, maar alles valt uiteindelijk wel aan te leren. Probeer het eens (een ruime maand minimaal is nodig om je gedrag structureel aan te passen).

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:53

Moofnor

King of my castle

Een Mi Band is ook klein genoeg om zelf een sleutelhanger van te klussen. Maar volgens mij kan die niet piepen, alleen trillen.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 09:24
Gewoon een simpel apparaatje kopen voor aan de sleutelbos?

https://store.zomm.com/product/Wireless-Leash-by-ZOMM-1.html

Er zullen er vast wel andere (goedkopere) zijn. Aliexpress misschien?

[ Voor 23% gewijzigd door xinix03 op 13-07-2019 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Wim-Bart schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 02:59:
Een vrouw/vriendin zonder mobiel is een zegen..... :-)
Andersom soms ook... >:)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Klinkt als een probleem voor je vrouw, en niet iets wat je met tech gaat oplossen.

Doen vrouwen niet de pocket check? Ik ga nooit van huis zonder dat ik eerst even kort de broekzakken heb aangeraakt om me te verzekeren dat ik telefoon, portemonnee en autosleutels bij heb.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 17:26
Leer jezelf aan de telefoon 's ochtends wanneer je beneden komt bij je sleutels te leggen o.i.d.

Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:25
Post-it op de voordeur met reminder om telefoon mee te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 21:33
Jeroenneman schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 11:04:
Klinkt als een probleem voor je vrouw, en niet iets wat je met tech gaat oplossen.

Doen vrouwen niet de pocket check? Ik ga nooit van huis zonder dat ik eerst even kort de broekzakken heb aangeraakt om me te verzekeren dat ik telefoon, portemonnee en autosleutels bij heb.
Ik ben een vrouw en broekzakken van een vrouwenbroek zijn meestal niet meer dan 5cm diep. Good luck om daar überhaupt iets in op te bergen laat staan een smartphone. Sleutels gaat ook niet... dus dan frot je alles maar in een tas.

Maar ik vergeet mijn telefoon niet, in ieder geval niet meer dan hooguit 1x per jaar. Dat komt ook omdat het prioriteit voor me heeft. Niet zozeer de telefoon op zich, maar wat ook zo is is dat ik mijn pinpas en nog wat andere pasjes in het hoesje bewaar. Ik gebruik nagenoeg geen contact geld meer. Misschien is dat een idee om de telefoon op die manier "te koppelen" aan andere zaken, als je dat vergeet is het al snel zeer ongemakkelijk als je geen geld bij hebt. En ga je er volgende keer vanzelf wel aan denken als je je collega's moet vragen om je lunch voor te schieten. Of je niet kunt tanken omdat je geen geld bij hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02:02
[...]

Gooi een Nokia 3310 in de auto, met duo sim van je provider, next 1st world problem 8) - je kan dan bellen en sms-en en een standby tijd van heb ik jou daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:10

m-vw

Dus?

Zoals anderen al geschreven hebben, bel of mail gewoon naar haar werk. Is inderdaad direct een filter

Iedere keer op de mobiel bezig zijn kan problemen opleveren bij werkgever en collega's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Waarom alleen zo'n beveiliging op d'r telefoon? Doe het dan gelijk op d'r hele ochtendritueel.

Checks op:
* Of ze opgestaan is
* Ontbeten heeft
* Gedouched heeft
* Naar het toilet geweest is
* Aangekleed is

[ Voor 3% gewijzigd door Engineer op 13-07-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

om3ega schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:49:
Je kan er van alles achter zoeken, maar het is gewoon onhandig als ze van huis gaat en er op het werk pas achter komt dat ze haar telefoon niet bij heeft..

Daar hebben we beide last van omdat we veel zaken last minute regelen (denk aan wie haalt de kleine op e.t.c.) ..

Hier zit de crux; gebrek aan planning en discipline. Begin eerst eens te na te denken hoe jullie dagen in elkaar zitten en maak daar eens een planning en afspraken voor.

Wanneer je je zaken beter op orde hebt, zal je minder chaotisch zijn en helderder van geest zijn, betekende dat je dingen beter gaat onthouden en meer tijd hebt om na te denken.

Discipline heb je nodig om sowieso hiertoe te komen en het vervolgens vol te houden. Als je echt wilt beteren zal dat niet zo lastig zijn.

Als laatste tip, wellicht wat ouderwets, hang een opvallend briefje op bij de deur (op ooghoogte) met een checklist.

Apparaatjes gaan je niet helpen, tenzij je ze inbouwt in jezelf en je partner. Zoals reeds aangegeven, als je het ene vergeet, waarom zou je het andere dan niet vergeten?

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Een checklist op de deur ga je ook na 3 dagen negeren. Zelf heb ik een soort opsomming aangeleerd.

Rechter broekzak: Telefoon + 3 pasjes (ID, pinpas, bonuskaart)
Linker broekzak: huis sleutelbos + fietssleutel

Dan nog een tas waarvan ik de inhoud nooit aanpas (alleen broodtrommel vervangen) en dus correct is.

Keer in de spiegel kijken of alles er correct uitziet en gaan met die banaan. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Engineer op 13-07-2019 13:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Ik heb een TrackR en hierbij kan je "Seperation Alerts" aanzetten, de TrackR gaat dan piepen als deze wordt ontkoppeld van de telefoon.
Te koop bij de betere webshops:
https://www.bol.com/nl/p/...tracker/9200000085973892/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Dan spreek je toch gewoon als fallback af dat diegene die geen telefoon bij zich heeft alles regelt? })
Of briefje bij de voordeur en in de auto
Of tweede sim en telefoon in de auto (risico is wel dat die na een tijdje ook niet meer in de auto ligt maar thuis, op het werk of in de handtas.
Of een collega als backup

[ Voor 3% gewijzigd door Dets op 13-07-2019 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 10:02
Het probleem is dat ze haar telefoon steeds vergeet? plak op de voor en achterdeur een papiertje met de tekst: VERGEET JE TELEFOON NIET MEE TE NEMEN SCHAT!

problem solved

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:59

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Waarom altijd aan technische dingen denken? :P
Als je deze vraag in 1995 stelde, waarbij je de telefoon verving door wat anders zoals een belangrijke papierenmap, dan plakte je inderdaad gewoon oergroot een papiertje op de deur met: PAPIERMAP NIET VERGETEN! En desnoods twee of meer keer op haar route naar de auto.

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 13-07-2019 14:41 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 22:26
Touwtje?

En voor dat te erg op een HK/vrijdagmiddag reactie lijkt: gewoon te telefoon en autosleutels met een touwtje aan elkaar knopen?

Slot op de voordeur vervangen door 1 die met NFC kaarten/dingen (zoals een telefoon werkt) werkt zodat ze zonder niet eens 't huis uit kan?
Auto aanpassen door het startcircuit te onderbreken, waarbij de aanwezigheid van een telefoon het circuit compleet maakt?
MaD_co schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:37:
Koop voor €100 een backup toestel, en vraag een 2e sim aan met hetzelfde nummer.
En laat deze in het dashbord kastje liggen.
Dat zou nog wel eens niet kunnen werken - heb dat met T-Mobile gedaan en toen kon sim 2 pas op 't netwerk komen als sim 1 eraf was (vliegtuigstand of uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het onbegonnen werk is om alarmpjes te gaan bedenken voor alles wat je mee moer nemen. Vooral zelf blijven nadenken, dan vergeet je vanzelf minder dingen. En als er 10 keer dingen in de soep lopen omdat je niet nadacht, zou het besef toch een keer vanzelf moeten komen.

Hoe doet ze dit met haar rijbewijs en pinpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Knutsel van een lapje stof met kartonnetje erin een sleutelhanger van 10cm lang en paar cm breed. Fel kleurtje, daarop TELEFOON?. Als ze haar sleutels pakt, helpt het haar misschien triggeren even te checken of ze haar telefoon ook heeft. Misschien word het dan vanzelf gewoonte om na het pakken van haar sleutels te kijken of ze ook haar mobiel heeft.

Persoonlijk gooi ik pas de deur achter mij dicht als ik check check dubbelcheck telefoon, portemonnee en sleutels heb. Gewoonte geworden, doe het zelfs als ik eigenlijk al weet dat ik alles heb :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB54
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-10 17:10
daupie schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:12:
Ik heb een TrackR en hierbij kan je "Seperation Alerts" aanzetten, de TrackR gaat dan piepen als deze wordt ontkoppeld van de telefoon.
Te koop bij de betere webshops:
https://www.bol.com/nl/p/...tracker/9200000085973892/
Ik lees dat de telefoon overgaat als de verbinding met de TrackR wordt verbroken. Als TS dat hoort weet hij genoeg ;-)
Veel instelmogelijkheden trouwens: https://www.thetrackr.com/trackr-faq/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
MB54 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:49:
[...]

Ik lees dat de telefoon overgaat als de verbinding met de TrackR wordt verbroken. Als TS dat hoort weet hij genoeg ;-)
Veel instelmogelijkheden trouwens: https://www.thetrackr.com/trackr-faq/
Andersom kan ook, de TrackR gaat af als de verbinding wordt verbroken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Of hang een Tile aan haar sleutelbos
https://www.thetileapp.com/en-us/products

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Maak de autosleutels vast aan haar telefoonhoesje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de vrouw van om3ega zou zijn, dan zou ik eerst een goed gesprek met hem aangaan en de koffers alvast klaar zetten. Het mobieltje is er in vergelijking met de geschiedenis pas een paar weken in gebruik. Eeuwen hebben de mensen zonder dat ding door het leven moeten gaan. Ik ben zelf in de tijd geboren dat we nog niet eens een TV in huis hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:45

NMH

Moderator General Chat
AW_Bos schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:40:
(...) dan plakte je inderdaad gewoon oergroot een papiertje op de deur met: PAPIERMAP NIET VERGETEN!
Dat werkt op langere termijn niet. :) In Arriva treinen zit op de binnenkant van de deur op ooghoogte een roze sticker met de tekst "Vergeet niet uit te checken!". In principe niet te missen, maar ik zie dat ding letterlijk niet meer. Waarschijnlijk zou het me wel opvallen als het ding er niet meer zou zitten. :)

(In het geval van de sticker is dit niet zo'n probleem, die zal vooral op incidentele reizigers gericht zijn, en bij hen treedt die gewenning veel minder op.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:03:

Hoe doet ze dit met haar rijbewijs en pinpas?
Dat zit natuurlijk in de flip-cover van haar telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
misschien is dit een idee? heb je in de auto een radio met bluetooth?
Zet de radio gewoon op standaard output bluetooth device, en als ze geen muziek hoort, weet ze ook dat ze de telefoon is vergeten
Kan ze terug naar binnen lopen
Btw een smartwatch kan ook helpen hoor,
ze moet zich gewoon aanwennen de horloge aan te doen als ze wakker word,
Gaat natuurlijk niet meteen goed op t begin ,
Maar naar een tijdje is dit een standaard handeling zoals de sleutels van de auto pakken als ze de deur uitgaat

[ Voor 37% gewijzigd door coolbvrobin op 13-07-2019 22:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wat een onzin. Als dit voor een volwassene gezond van lijf en leden een hardnekkig probleem is dan was ik er snel klaar mee geweest. Niet mee, dan ga ik er van uit dat je de kinderen haalt, een boodschap doet en de vaatwasser uitruimt voor ik thuis ben. Zo niet, hoor ik wel van je. Op een gegeven moment wordt het haar probleem, niet jullie probleem.

Gewoon meenemen dat ding en geen gezeik. Je hoeft haar er hoop ik ook niet twee keer per dag er aan te herinneren dat ze haar tanden moet poetsen? Verschrikkelijk prinsessengedrag.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:47

g0tanks

Moderator CSA
Ik kan op de website niet echt een functionaliteit vinden die helpt bij het niet vergeten van je mobiel. Kan je uitleggen hoe een Tile hierbij helpt?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:21
Andere oplossingsrichting:
Zorg dat je de smartphone nodig hebt om je huis te verlaten:
https://www.slimmedeursloten.nl/smartphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmera99
  • Laatst online: 16-02 09:14
mugenmarco schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:25:
Het probleem is dat ze haar telefoon steeds vergeet? plak op de voor en achterdeur een papiertje met de tekst: VERGEET JE TELEFOON NIET MEE TE NEMEN SCHAT!

problem solved
*knip* Dit voegt niks toe.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 17-07-2019 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmera99
  • Laatst online: 16-02 09:14
coolbvrobin schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:42:
misschien is dit een idee? heb je in de auto een radio met bluetooth?
Zet de radio gewoon op standaard output bluetooth device, en als ze geen muziek hoort, weet ze ook dat ze de telefoon is vergeten
Of ze denkt dat die radio kapot is, schiet ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
[...]

Dit ding kopen en daar de autosleutels aan vast maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• om3ega
no1san schreef op zondag 14 juli 2019 @ 08:40:
Andere oplossingsrichting:
Zorg dat je de smartphone nodig hebt om je huis te verlaten:
https://www.slimmedeursloten.nl/smartphone/
:D .. Sorry, in theorie zou dit misschien wel werken, maar iwij gevenn nog wel een voorkeur aan een ouderwetse sleutel.

Ik heb de tip van @Raznov opgevolgd

Ik ben er van overtuigd dat elke bluetooth keyfinder deze functie technisch kan, maar dat de usecase gewoon practisch niet voorkomt.

En dank aan alle tweakers die precies (of soms zelfs beter) weten hoe ons huishouden in elkaar steekt, en alle hartverwarmende empatische reacties van erg practisch tot over gecompliceerd.. heb me enorm vermaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Jeroenneman schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 11:04:

De zakken van vrouwenbroeken zijn, in tegenstelling tot die van mannenbroeken, zo goed als nutteloos omdat er bijna niks in past. Ze zitten er voornamelijk voor de sier op.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:26
Zie toevallig net 0xDEADBEEF in "Extra signalering van telefoon?" een tip geven waar jij ook wat aan hebt; een Ditto.
Pagina: 1