Ik ben zelf een pc aan het uitzoeken,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming voornamelijk. Ik speel veel en gevarieerde nieuwe spellen, dus het liefst kan ik alles op redelijke kwaliteit runnen. Bij voorkeur zou ik op de huidige nieuwe generatie spellen wel gemiddeld 60fps op ultra 1440p kunnen halen, maar iets lagere settings zijn meestal niet zo erg.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximumprijs, maar ik wil rond de 1600-1700 blijven excl. monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vrij standaard eigenlijk, ssd, videokaart, processor. Ik wil de nieuwe AMD-dingen nemen, gezien ze een erg goede prijs/kwaliteitverhouding lijken te hebben in de reviews. Ik vraag me vooral af of ik de koeling wel nodig heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor AMD. Vooral vanwege afkeer van nVidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn kamer kan wel warm worden in de zomer, en hitte ontsnapt niet zo goed. Mijn vorige videokaart is bv ook oververhit geraakt en werkt nu niet meer zo fantastisch. Ik zou er dus graag zeker van zijn dat dit niet weer gebeurt.
Ga je overklokken?
Gezien hitte bij voorkeur niet. Standaardprestaties zijn hopelijk prima.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of de onderdelen in de build die ik heb de beste optie zijn. Ik ben vrij zeker dat ik de nieuwe processor-cpu-gpu AMD dingen wil, maar ik weet niet goed of de componenten die ik erbij gekozen heb goed samen zullen werken, en ook of er geen betere opties zijn. Wellicht dat het moederbord te veel van het goede is? En heb ik wel koeling nodig?
Ook heb ik nog niet naar monitors gekeken, die wil ik graag een nieuwe aanschaffen (freesync and all).
De build die ik zelf samengesteld heb is als volgt:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming voornamelijk. Ik speel veel en gevarieerde nieuwe spellen, dus het liefst kan ik alles op redelijke kwaliteit runnen. Bij voorkeur zou ik op de huidige nieuwe generatie spellen wel gemiddeld 60fps op ultra 1440p kunnen halen, maar iets lagere settings zijn meestal niet zo erg.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximumprijs, maar ik wil rond de 1600-1700 blijven excl. monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vrij standaard eigenlijk, ssd, videokaart, processor. Ik wil de nieuwe AMD-dingen nemen, gezien ze een erg goede prijs/kwaliteitverhouding lijken te hebben in de reviews. Ik vraag me vooral af of ik de koeling wel nodig heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor AMD. Vooral vanwege afkeer van nVidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn kamer kan wel warm worden in de zomer, en hitte ontsnapt niet zo goed. Mijn vorige videokaart is bv ook oververhit geraakt en werkt nu niet meer zo fantastisch. Ik zou er dus graag zeker van zijn dat dit niet weer gebeurt.
Ga je overklokken?
Gezien hitte bij voorkeur niet. Standaardprestaties zijn hopelijk prima.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of de onderdelen in de build die ik heb de beste optie zijn. Ik ben vrij zeker dat ik de nieuwe processor-cpu-gpu AMD dingen wil, maar ik weet niet goed of de componenten die ik erbij gekozen heb goed samen zullen werken, en ook of er geen betere opties zijn. Wellicht dat het moederbord te veel van het goede is? En heb ik wel koeling nodig?
Ook heb ik nog niet naar monitors gekeken, die wil ik graag een nieuwe aanschaffen (freesync and all).
De build die ik zelf samengesteld heb is als volgt:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700x Boxed | € 365,50 | € 365,50 |
| 1 | Moederborden | MSI MPG x570 GAMING PLUS | € 195,05 | € 195,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define C - Tower Model | € 75,91 | € 75,91 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home EN 64bit OEM | € 109,00 | € 109,00 |
| 1 | Processorkoeling | Be Quiet! - Dark Rock Pro TR4 | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | RAM | G.Skill Trident Z RGB F4-2400C15D-16GTZR | € 95,05 | € 95,05 |
| 1 | Videokaart | MSI Radeon RX 5700XT 8g | € 439,00 | € 439,00 |
| 1 | Voedingen | Corsair RMX 550x (2018) | € 81,00 | € 81,00 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 1TB | € 108,05 | € 108,05 |
| Totaal | € 1.649,06 | |||