Tips aanschaf nieuwe (budget) auto

Pagina: 1
Acties:

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11 22:25
Hi Tweakers,

Het verhaaltje
Momenteel heb ik een leasecontract bij Leaseplan. Door een ongeluk veroorzaakt door een derde partij gaat mijn lease-auto volgende week met 90% zekerheid total loss verklaard worden. (Gaf leaseplan mij zojuist telefonisch door) Bij een total loss verklaring wordt het leasecontract opgezegd. (Dit is contractueel vastgelegd). Ik moet dan dezelfde dag nog de tijdelijke leen-auto terugbrengen en dan ben ik 'koos autoloos'.

Helaas heb ik een aantal weken geleden een verhuizing achter de rug. Met het idee 'Ik rijd toch private lease en ik heb verder niets waarin ik hoge onverwachte kosten kan maken' heb ik mijn volledige spaarrekening in het huis gestopt. En uiteraard, life finds a way!

Nu het leasecontract stopgezet gaat worden gaat het mij 310,- minder vaste lasten per maand opleveren.
Realistisch gezien kan ik dan 500 euro per maand opzij zetten voor de aanschaf van een nieuwe auto.
Ik zou toch binnen 6 maanden een nieuwe auto willen, dus zal ik rond het budget van 3000,- een auto moeten zoeken.

Concreet
Budget: Max 3.000
Uiterlijk: Sportief
Formaat: Hatchback/Sedan/Station (Wat meer weg. belasting mag niet uit)
Wat: Benzine

Twijfel
Normaliter ben ik gewend om naar auto's te kijken met een lage kilometerstand. Dit omdat ik eerst ook 20k+ kilometers per jaar maakte. Dit zal vanaf heden ongeveer 3500-5500 kilometer per jaar zijn. Erg weinig dus.

Ik fiets nu naar m'n werk en gebruik een aantal keer per week de auto om iemand even op te pakken bij het dichtstbijzijnde treinstation of weer weg te brengen. Ook om familie op te zoeken, die wonen ver weg dus vind ik een auto persoonlijk redelijk onmisbaar.

Gezien het budget en de weinige kilometers die ik maak; Is het dan verstandig om naar nieuwere auto's (2006-2009) met hogere kilometerstanden (180-200k) te kijken?

Wat opties die ik zelf heb gezien;

Fiat Grande Punto T-Jet
Mazda MX5 (Wel ouder. NA/NB. Vind ik erg mooie auto's)
Alfa Romeo GT

TL;DR
Lease contract stopt onverwachts. Ik wil me orienteren op een sportieve auto die op benzine rijd.
Max 3000 euro, ik rijd maar 3500-5500 per jaar dus overweeg ook auto's met een hogere kilometerstand.
Advies/Tips? Go's / No go's?

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Wordt het leasecontract ook ontbonden indien de auto door toedoen van een tweede, derde, vierde partij total loss raakt? :?
Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je geen leaseauto meer mag rijden omdat iemand anders niet oplet of door rood rijdt ofzo...

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Valandin
Wintervacht schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:22:
Wordt het leasecontract ook ontbonden indien de auto door toedoen van een tweede, derde, vierde partij total loss raakt? :?
Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je geen leaseauto meer mag rijden omdat iemand anders niet oplet of door rood rijdt ofzo...
Helaas dus wel

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LcvUCg3.png

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:50
Waarom niet gewoon een nieuwe auto leasen?

Roomba E5 te koop

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

For the time being een goedkoop gebakje dat nog een jaartje of wat mee kan zou ik zeggen. Als ie zijn onderhoud gehad heeft is het goed. Je zit in een budgetrange waarbij garantie je 1/5e van de aanschaf kost, dus die zou ik lekker laten varen of max een maand pakken.
Verder kleine auto nemen. Hoe zwaarder en groter hoe meer wegenbelasting en verzekering, en het ding staat voornamelijk stil.

Persoonlijk zou ik naar een peug 206 CC kijken. Prima te vinden, onderhoud niet heel duur, kost geen kont per maand in belasting en verzekering.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Er staat niet nadrukkelijk bij dat het ook betrekking heeft op schade die door anderen is toegebracht, heb je al contact opgenomen met de leasemaatschappij?

Als het buiten jouw schuld om gebeurt lijkt het me gewoon een verzekeringskwestie, maar misschien kun je het ook zo draaien dat je een vervangend contract krijgt. Als de auto total loss blijkt te zijn is het begrijpelijk stom om het contract voort te zetten als je er niet meer in kunt rijden namelijk, je tekent tenslotte voor die specifieke auto.

Je wil sparen voor een eigen auto, maar als private lease je bevalt kun je toch ook een nieuwe auto leasen? Gewoon weer hetzelfde maar dan een andere auto.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander van een eigen auto kopen, maar ik vind niet dat de leasemaatschappij je zomaar op straat kan zetten buiten jouw schuld om, ik zou er dan ook alles aan doen om met ze in overleg te gaan wat de daadwerkelijke regeling bij schade buiten eigen daden om is en of je dus niet gewoon met de leasemaatschappij verder kan voor je op zoek gaat naar een eigen auto.

Desalniettemin is het altijd goed en leuk om je eens te oriënteren wat er allemaal voor opties zijn, dus zeg ik met zwaar bevooroordeelde overtuiging: koop een Volvo! :+

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Valandin
sig69 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:36:
Waarom niet gewoon een nieuwe auto leasen?
Omdat er geen sterke deals zijn zoals ik toen gehad heb.
B Segment Nissan full option o.b.v 48 mnd / 20.000 voor 310,-
Vergelijkbaar betaal ik nu 400+ voor.

Ook is de situatie veranderd, ik rijd nu nog maar 3500-5500 kilometer dus is een auto leasen niet meer rendabel.
Ook zit je bij een nieuwe lease met 3-5 maanden wachttijd tot er uberhaupt eens een auto aan je geleverd wordt.
The Eagle schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:37:
For the time being een goedkoop gebakje dat nog een jaartje of wat mee kan zou ik zeggen. Als ie zijn onderhoud gehad heeft is het goed. Je zit in een budgetrange waarbij garantie je 1/5e van de aanschaf kost, dus die zou ik lekker laten varen of max een maand pakken.
Verder kleine auto nemen. Hoe zwaarder en groter hoe meer wegenbelasting en verzekering, en het ding staat voornamelijk stil.

Persoonlijk zou ik naar een peug 206 CC kijken. Prima te vinden, onderhoud niet heel duur, kost geen kont per maand in belasting en verzekering.
Thanks. Een Peugot 206 cc vind ik zelf echt een afschuwelijk model. Niets ten nadele van jou natuurlijk he! Smaken verschillen. Het idee is inderdaad om een auto van ~3000 te kopen om even een paar jaartjes mee door te kachelen tot ik een nieuwere auto kan aanschaffen.
Wintervacht schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:39:
[...]

Er staat niet nadrukkelijk bij dat het ook betrekking heeft op schade die door anderen is toegebracht, heb je al contact opgenomen met de leasemaatschappij?

Als het buiten jouw schuld om gebeurt lijkt het me gewoon een verzekeringskwestie, maar misschien kun je het ook zo draaien dat je een vervangend contract krijgt. Als de auto total loss blijkt te zijn is het begrijpelijk stom om het contract voort te zetten als je er niet meer in kunt rijden namelijk, je tekent tenslotte voor die specifieke auto.

Je wil sparen voor een eigen auto, maar als private lease je bevalt kun je toch ook een nieuwe auto leasen? Gewoon weer hetzelfde maar dan een andere auto.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander van een eigen auto kopen, maar ik vind niet dat de leasemaatschappij je zomaar op straat kan zetten buiten jouw schuld om, ik zou er dan ook alles aan doen om met ze in overleg te gaan wat de daadwerkelijke regeling bij schade buiten eigen daden om is en of je dus niet gewoon met de leasemaatschappij verder kan voor je op zoek gaat naar een eigen auto.

Desalniettemin is het altijd goed en leuk om je eens te oriënteren wat er allemaal voor opties zijn, dus zeg ik met zwaar bevooroordeelde overtuiging: koop een Volvo! :+
Ik heb inderdaad contact gehad met de leasemaatschappij. Helaas is het dus wel het geval dat ik zo op straat gezet ga worden. Ze konden mij niks aanbieden ter vervanging van mijn contract. N.a.v. de mail hebben ze mij nog wel het volgende gemaild;
Beste heer Valandinz,

Zoals telefonisch afgesproken, ontvangt u deze mail.

Ons huidige aanbod vindt u op de volgende pagina's:
- https://www.anwb.nl/auto/private-lease/anwb-private-lease
- https://www.leaseplan.com/nl-nl/privatelease/
- https://www.leaseplan.nl/...279331#typeoffer=occasion (Occasion lease auto's)

Ik vertrouw erop u hiermee volledig te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

-Insert medewerker naam
Team Private Lease
Daar moet ik het dus mee doen. En dat is met mijn huidige situatie allemaal niet rendabel en veel te duur.

[ Voor 88% gewijzigd door Valandin op 12-07-2019 18:48 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:28
Ik mis een puzzelstukje. Je PL lijkt te gaan aflopen, maar jij wilt er ook vanaf? Want anders zet je gewoon de PL voort met een nieuwe auto.

• Valandin
t_captain schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:44:
Ik mis een puzzelstukje. Je PL lijkt te gaan aflopen, maar jij wilt er ook vanaf? Want anders zet je gewoon de PL voort met een nieuwe auto.
Ik heb de keus niet om de PL voort te zetten met een nieuwe auto. Lees de voorgaande reacties.
Alleen met een nieuw contract, wat mij met een nieuwe einddatum en een meerprijs van enkele honderden euro's per maand opzadelt.

Mijn planning was om het leasecontract af te rijden en wegens de nieuwe prive situatie tegen die tijd een occasion van +-12.000 aan te schaffen. Dat is nu dus flink verspoedigd.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:37
Reken ook eens de optie "geen auto" door. Waarbij je gebruik maakt van deelauto's, snapcarr, ov etc voor je transportbehoeften. Want je maakt weinig kilometers, dus die bak staat voornamelijk stil.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Valandin
MrAngry schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:47:
Reken ook eens de optie "geen auto" door. Waarbij je gebruik maakt van deelauto's, snapcarr, ov etc voor je transportbehoeften. Want je maakt weinig kilometers, dus die bak staat voornamelijk stil.
Heb ik inderdaad gekeken maar zou me alsnog ~200 per maand kosten.
Verder heb ik graag m'n flexibiliteit. Bijvoorbeeld opmdat de gezondheid van m'n moeder is niet goed en ik wil graag de zekerheid hebben dat ik a la minute die kant op kan rijden mocht het slecht gaan.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:49

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Private lease kan je gewoon uit voorraad halen en bijna volgende dag rijden.

Ik zou voor een kleine japanner kiezen, max 1000/1300 uitgeven en even een jaartje bikkelen + sparen.

Kijk even aan hoe het allemaal loopt en koop dan een wat nieuwere auto of lease constructie.

Ik vind de a-segment privatelease deals ook trouwens prima kunnen, tussen de 100 á 200 euro is er een prima auto voor te rijden, met eventueel een maand opzegtermijn (toyota)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Valandin
Falcon schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:50:
Private lease kan je gewoon uit voorraad halen en bijna volgende dag rijden.

Ik zou voor een kleine japanner kiezen, max 1000/1300 uitgeven en even een jaartje bikkelen + sparen.

Kijk even aan hoe het allemaal loopt en koop dan een wat nieuwere auto of lease constructie.

Ik vind de a-segment privatelease deals ook trouwens prima kunnen, tussen de 100 á 200 euro is er een prima auto voor te rijden, met eventueel een maand opzegtermijn (toyota)
Ik rijd het liefst geen A segment. B segment is wel echt mijn minimum voor comfort en veiligheid.
Al zou het wel een prima optie zijn om een half jaartje mee te rijden tot ik wat geld bij elkaar heb geraapt.
Waar vind jij die deals? Ik zie ze alleen van rond de 210-220.

Uit voorraad halen verschilt echt per maatschappij. De meeste hebben een maandenlange wachtrij, voorloop auto als optie tegen een flinke meerprijs. Maar een contract van 20.000 / 24 maand / B Segmenter voor 310 ga je niet meer vinden. OF 10.000 / 24 maand / B Segmenter voor 270. (Zelfde contract maar dan minder km's waar ik vanaf 01/08 op over zou gaan)

[ Voor 17% gewijzigd door Valandin op 12-07-2019 18:54 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

The Eagle schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:37:

Dat is echt een vrouwen auto. mij zie je niet in zo'n ding.

@Valandin BMW 318i coupe, Mercedes CLK 200k ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Valandin
Hackus schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:53:
[...]

Dat is echt een vrouwen auto. mij zie je niet in zo'n ding.

@Valandin BMW 318i coupe, Mercedes CLK 200k ?
Dat zijn beide erg leuke auto's. Alleen zijn dat wel meteen de twee meest populaire modellen voor petjes.
Zou dus wel een flinke opgave zijn om daar een model van te vinden die nog een beetje met liefde is behandeld.
Maar zou me inderdaad wel kunnen inschrijven op een van de BMW fanclubs om er zo eentje te kunnen vinden.

Een Alfa Romeo 147 2.0 T-Spark is ook nog wel de overweging waard.
Voor +-2k kan je die nog met 155-175k op de teller vinden.
Niet de mooiste auto maar wel sportief.

[ Voor 13% gewijzigd door Valandin op 12-07-2019 18:58 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ook niet de meest betrouwbare :P
Als het wat meer in de wegenbelasting mag kosten, heb je al eens een Volvo C70 overwogen (de eerste serie)? Luxe, vrij sportief en betrouwbaar (zoek er wel 1 met een bekende onderhoudsgeschiedenis, geen ding wat al 12 eigenaren heeft gehad).

Vaak bu'j te bang!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En een kriem om te onderhouden want onder de motorkap vrij onlogisch in elkaar ;)
Zou als ik jou was eens kijken naar de leaseknallers van ca 10 jaar terug. Seat Ibiza of VW Polo van 2008 ofzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:28
Valandin schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:47:
[...]

Ik heb de keus niet om de PL voort te zetten met een nieuwe auto. Lees de voorgaande reacties.
Alleen met een nieuw contract, wat mij met een nieuwe einddatum en een meerprijs van enkele honderden euro's per maand opzadelt.
Nieuwe einddatum ligt voor de hand. Als je tevreden bent over het private leasen hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn. Alleen als je er eigenlijk een keer vanaf wil, is die verlenging een probleem.

Die meerprijs snap ik niet. Een vergelijkbare auto zal toch een vergelijkbare prijs hebben?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:09

DaWaN

'r you wicked ??

Valandin schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:19:
Mazda MX5 (Wel ouder. NA/NB. Vind ik erg mooie auto's)
Ik heb zelf vorig jaar een Mazda MX-5 1.8 NB gekocht:
MX-5 Zomer 2019

Persoonlijk zou ik geen MX-5 kopen als jouw budget maar 3000 euro is.
Probleem met een NA / NB is dat ze inmiddels minimaal 15 jaar oud zijn en ze erg roest gevoelig zijn. De NB(-FL) zelfs meer dan de NA. Er is een groot aantal MX-5'en in (zeer) slechte staat. Er zijn echter ook genoeg goede exemplaren, maar niet voor onder de 3000 euro. Als je ook maar één keer laswerk of een versleten koppeling o.i.d. hebt, dan had je beter een duurdere kunnen kopen. Een roestvrije MX-5 is ook waardevast, dus je kunt hem ook altijd weer voor een vergelijkbaar bedrag verkopen. Mocht je serieus op zoek zijn naar een NA / NB, dan kan ik e.v.t. ingaan waar je op moet letten bij aanschaf.
TL;DR
Lease contract stopt onverwachts. Ik wil me orienteren op een sportieve auto die op benzine rijd.
Max 3000 euro, ik rijd maar 3500-5500 per jaar dus overweeg ook auto's met een hogere kilometerstand.
Advies/Tips? Go's / No go's?
In de prijsklasse onder de 5000 euro kom je terecht bij auto's die uit de garantie zijn en die ook volledig afgeschreven zijn. Leeftijd en kilometerstand zijn dan niet erg belangrijk meer. Veel belangrijker is de bouwkwaliteit, betrouwbaarheid, vaste lasten en de staat van de auto. Ook zul je wat geld moeten reserveren voor onderhoud, dikwijls worden auto's weggedaan omdat ze onderhoud vereisen. Als je dus iets koopt zul je er mogelijk in het eerste jaar ook onderhoud aan moeten doen.

Ik zou dus aanraden om te kijken naar een wat goedkopere auto (+/- 1500 euro) waar je betrouwbaar mee kunt rijden. Dan kun je daarna e.v.t. sparen voor iets leukers.
Goede keuzes in dat segment: Toyota Yaris / Corolla, Honda Civic, Mitsubishi Colt, Daihatsu Sirion
Of e.v.t. andere auto's uit dat segment (niet direct mijn voorkeur): Mazda 2, Ford Fiesta, Renault Clio, VW Polo, Skoda Fabia, Peugeot 206, etc.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:47
Zelf rij ik nu een suzuki swift 1.3 uit 2000. Boven de 140 rijden vindt ie niet leuk, maar zeker tot 100 is het een fantastische auto, redelijk zuinig, trekt snel op en heeft een werkende airco. Die van ons hebben we met 112k op de teller voor nog geen 1000€ gekocht, misschien ook een idee voor een half jaartje tot dat je echt kan kopen wat je wilt.

• The_Realest
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-11 13:06
Valandin schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:53:
[...]

Ik rijd het liefst geen A segment. B segment is wel echt mijn minimum voor comfort en veiligheid.
Al zou het wel een prima optie zijn om een half jaartje mee te rijden tot ik wat geld bij elkaar heb geraapt.
Waar vind jij die deals? Ik zie ze alleen van rond de 210-220.

Uit voorraad halen verschilt echt per maatschappij. De meeste hebben een maandenlange wachtrij, voorloop auto als optie tegen een flinke meerprijs. Maar een contract van 20.000 / 24 maand / B Segmenter voor 310 ga je niet meer vinden. OF 10.000 / 24 maand / B Segmenter voor 270. (Zelfde contract maar dan minder km's waar ik vanaf 01/08 op over zou gaan)
De Consumentenbond heeft wat b-sigmenters voor schappelijke prijs staan. Mirca/fiesta/Corsa. Sommige na 1 jaar maandelijks opzegbaar. Wellicht zit daar iets tussen?

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 21:53
DaWaN schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:07:
[...]

Ik zou dus aanraden om te kijken naar een wat goedkopere auto (+/- 1500 euro) waar je betrouwbaar mee kunt rijden. Dan kun je daarna e.v.t. sparen voor iets leukers.
_/-\o_

Beste advies dat er is. Of je nu een auto van 500 of 3000 koopt, de kans dat je geluk/pech hebt is net zo groot.
Koop een gebakje van 1000 euro met jaar APK, voorkeur japanner (honda civic is bulletproof!).
Nee, niet sportief zoals je wil maar dan heb je voor weinig geld een auto en kan je potten voor een knappe(re) auto!
Volvo S60/S80 zou ook een goede keuze zijn. rond 2003 koop je deze met een stand van 250k-400k voor 1500-2500 euro. koop een 2.4. Heerlijke 5 cilinder die niet kapot te krijgen zijn en gewoon fijne auto's ondanks de leeftijd.

(tegen de tijd dat je dan budget voor knappere auto bij elkaar hebt doe je misschien wel net als ik: waarom een knappere kopen, dit gaat ook best. En vervolgens rij ik al bijna 20 jaar oude auto's. Ze worden wel steeds iets luxer maar kost nog steeds niet veel. Kleine opsomming van de laatste jaren (allen tussen de 13-20 jaar oud op moment van aanschaf (en dan ben ik er best nog wel wat vergeten :P) :
- Citroen Xantia 1.8 op gas, best een fijne auto!!! :o
- Lancia Lybra, half jaartje gereden op benzine, toch te duur in verbruik dus weer weg.
- Fiat marea station diesel (kon mooi rode diesel tanken bij schoonpa :o ), niet gezien maar gekocht met nieuwe apk die hij nooit had mogen hebben. dorpels zo gaar als wat maar het jaar mee uitgereden.
- ... (ff kwijt welke auto toen kwam)
- Lancia Kappa op gas, heerlijke 5 cilinder, had vaag probleem dat je relatief lang moest starten. Toen ik richting klanten moest vond ik het beetje knullig dat ik 5 seconden moest starten dus verkocht. Waarschijnlijk lag dat achteraf aan lekkende gaspijpjes, was relatief simpel te fiksen.
- Honda civic 1.4 op gas, fluitend zonder enig onderhoud dik 80.000 mee gereden omdat ik wist dat dit max 2 jaar auto was.
- mazda 626 op gas. In between auto gekocht voor 300 als gokje. Kwam niet meer door APK, ingeruild voor 300 op:
- Subaru legacy op gas. Prima auto, binnen anderhalf jaar ook 60k mee gereden, maar ivm starten als ZZP moest er iets meer representatief komen
- Volvo V70 op gas, huidige auto, dik 45k mee gereden en TOPauto!

[ Voor 7% gewijzigd door ybos op 12-07-2019 21:43 ]

Verwijderd

Honda, Toyota, Suzuki zijn betrouwbare merken, je moet natuurlijk altijd goed (naar) laten kijken wat je koopt.

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-11 22:40
Valandin schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:57:
[...]

Een Alfa Romeo 147 2.0 T-Spark is ook nog wel de overweging waard.
Voor +-2k kan je die nog met 155-175k op de teller vinden.
Niet de mooiste auto maar wel sportief.
Zowel de 147 als de GT (J)TS vereisen wel wat meer onderhoud aandacht.
Heb zelf een GT JTD gehad en die was onverwoestbaar totdat de roest de dorpels pakte. |:(

Draagarmen en distributie zijn vaak een dingetje!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:14
ybos schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:39:
[...]
- Subaru legacy op gas. Prima auto, binnen anderhalf jaar ook 60k mee gereden, maar ivm starten als ZZP moest er iets meer representatief komen
Iets saaiers bedoel je? Ik vind een Legacy veel gaver dan een V70.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 21:53
Het Fantoom schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:22:
[...]

Iets saaiers bedoel je? Ik vind een Legacy veel gaver dan een V70.
Dat kan wezen maar de V70 is echt een klasse hoger qua luxe, afwerking en rijden (vele malen stiller!)
Pagina: 1