Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertjee
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-05 08:18
Ik heb het idee dat mijn processor en ram geheugen te zwak zijn voor mijn videokaart.
Mijn computer is nu 2 jaar oud en ik heb nog niks gedaan qua overclocken.
Mijn Processor is een Intel Core I5-7500 3.4GHz 6MB Smart Cache Box processor
Videokaart: Gigabyte Geforce GTX 1060 Windforce OC 6G
Ram: Crucial Ballistix Elite DDR4 2666MHz 2x4GB
Graag advies van mede tweakers wat ik eraan kan doen en of mijn zorgen wel de waarheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Het probleem met ideeën is altijd dat wij hier niet in onze glazen bol kunnen zien waar ze vandaan komen.
Waarom denk je dat?
Als je een oorzaak danwel gevolg hebt aan kunnen wijzen heb je een beginpunt om het op te gaan lossen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom denk je dat ze te zwak zijn? Waar loop je tegenaan? Wat wil je ermee doen?
Er is genoeg dat je kunt upgraden natuurlijk (geheugen, CPU, storage), maar zonder te weten waar je traagheid ervaart is daar lastig iets over te zeggen.

Je CPU is een paar generaties oud, maar dat wil niet zeggen dat die niet meer mee kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:13
Ligt eraan wat je met het systeem doet. Overkill voor een mailtje versturen en veel te zwak voor 144Hz 4K gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:16
Ik heb zelf de core i5 4670 k gehad met een rx480 en 2 x 4 gb ddr3, met gamen liep ik tegen het probleem aan dat de core i5 steeds tegen de 100% aanzat, gamen doe ik op 1080p.
Sinds 3 weken heb ik mijn cpu, geheugen en moederbord geupgrade en ben ik naar een ryzen 2600 gegaan, video kaart is nog steeds de rx480, geheugen is 16 gb ddr4 3200mhz geworden.

In bv the division 2 had ik met de core i5 op 4,4 ghz maar 60 fps en had last van micro stuttering, met mijn upgrade zit ik nu op 120 fps, geen micro stuttering meer en het cpu gebruik zit max op 60%, snelheid is rond de 3,7 ghz.

Mijn conclusie is dat 4 core i5 zijn beste tijd heeft gehad en in moderne games een bottleneck vormt voor de video kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-07 16:02
NLsandman schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 08:49:
Ik heb zelf de core i5 4670 k gehad met een rx480 en 2 x 4 gb ddr3, met gamen liep ik tegen het probleem aan dat de core i5 steeds tegen de 100% aanzat, gamen doe ik op 1080p.
Sinds 3 weken heb ik mijn cpu, geheugen en moederbord geupgrade en ben ik naar een ryzen 2600 gegaan, video kaart is nog steeds de rx480, geheugen is 16 gb ddr4 3200mhz geworden.

In bv the division 2 had ik met de core i5 op 4,4 ghz maar 60 fps en had last van micro stuttering, met mijn upgrade zit ik nu op 120 fps, geen micro stuttering meer en het cpu gebruik zit max op 60%, snelheid is rond de 3,7 ghz.

Mijn conclusie is dat 4 core i5 zijn beste tijd heeft gehad en in moderne games een bottleneck vormt voor de video kaart.
Leuk dat dat in jouw geval zo is, wil niet zeggen dat dat voor TS ook het geval is.

Hij moet eerst eens vertellen waar hij nou precies tegenaan loopt. Weke games, resolutie etc etc..
Kijk ook eens met msi afterburner waar de bottleneck zit? (CPU of GPU op 100% bijvoorbeeld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:55
En heeft TS in Windows 10 (?) Taakbeheer bij Prestaties al eens gekeken welk van de grafieken naar zijn max toe loopt op het moment dat hij vindt dat e.e.a. niet naar wens performt?
Pagina: 1