Bij m'n schoonouders heb ik een Asus AiMesh AC1900 WiFi System (RT-AC67U) geïnstalleerd en het werkt ontzettend snel, maar niet altijd. Ik heb op echt veel verschillende apparaten getest en hetzelfde verhaal: speedtest is razend snel (20 ms ping, 160 Mbit/s down, 25 up) maar het duurt even voordat de test überhaupt begint en soms laadt de site helemaal niet. Gezien de diversiteit van de apparaten die problemen hebben kan het niet anders dan aan de router liggen. In m'n review schreef ik al dat af en toe iets uitvalt, maar het loopt nu echt de spuigaten uit.
Helaas lukt het me niet om goed te onderzoeken wat hier nou mis gaat. Soms werkt het wel een tijdje, maar om een gegeven moment hapert alles ineens weer.
Ik wil diverse instellingen wijzigen om uit te vinden waar het probleem zit, maar mijn testmethode (speedtest) test eigenlijk helemaal niet 'echte' kwaliteit/stabiliteit van de verbinding.
Hoe kan ik de verbinding testen zodat ik echt weet welke instellingen beter werken?
Helaas lukt het me niet om goed te onderzoeken wat hier nou mis gaat. Soms werkt het wel een tijdje, maar om een gegeven moment hapert alles ineens weer.
Ik wil diverse instellingen wijzigen om uit te vinden waar het probleem zit, maar mijn testmethode (speedtest) test eigenlijk helemaal niet 'echte' kwaliteit/stabiliteit van de verbinding.
Hoe kan ik de verbinding testen zodat ik echt weet welke instellingen beter werken?