Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• zar
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20:25
Beate tweakers. Ik krijg volgende week een negatief BSA van mijn voltijd hbo opleiding. Ik vraag mij nu af hoe het zit met studiefinanciering. Ik heb mij ingeschreven voor een andere opleiding die begint op 1 september. Aangezien ik dus rond 20 juli een negatief advies krijg.. zal ik per 1 augustus uitgeschreven worden door de opleiding. Ik vraag mij nu af of ik in de maand augustus dan nog recht heb op studiefinanciering (aangezien ik vanaf 1 september weer begin aan een andere opleiding) heb ik dan recht op een overbrugging voor de maand augustus? Of moet ik mijn stufi voor een maandje stop zetten? Ik wilde net duo even bellen maar die zijn gesloten en over het algemeen slecht bereikbaar. Ik hoop dat iemand mij hier kan informeren.

• msteggink
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

msteggink

2 tflops@home

Dit komt een beetje in de buurt.
https://apps.duo.nl/SRVS/...se=obj(3312),ts=OcwDuoNew

Gaat u een vervolgopleiding volgen na een studie in het hoger onderwijs? Dan is een overbrugging niet mogelijk.

Maar met bellen weet je het zeker.. Duo is tot 17.00 open.

Webstek

• zar
msteggink schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:22:
Dit komt een beetje in de buurt.
https://apps.duo.nl/SRVS/...se=obj(3312),ts=OcwDuoNew

Gaat u een vervolgopleiding volgen na een studie in het hoger onderwijs? Dan is een overbrugging niet mogelijk.

Maar met bellen weet je het zeker.. Duo is tot 17.00 open.
Ah, bedankt voor de info :). Lijkt erop dat ik het een maandje stop moet gaan zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
De wijzigingshulp geeft dat inderdaad ook aan.
Zitten er 1 of meer maanden tussen uw oude en uw nieuwe studie? Dan moet u uw studiefinanciering en reisproduct tijdelijk stopzetten.

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 22:06
Nee hoor je stufi loopt door.

Een studiejaar/collegejaar loopt van 1september tot en met 31augustus. Of je nou wel of geen positief BSA krijgt de school zou je dan per eind augustus moeten uitschrijven. En je niet meer toelaten voor herinschrijving van dezelfde opleiding.

De uitzondering hierop is als jij eerder jezelf uitschrijft. Vind het ook vreemd dat de school je oer 1aug uitschrijft en niet 1sep.

• zar
Iemt schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:40:

Een studiejaar/collegejaar loopt van 1september tot en met 31augustus. Of je nou wel of geen positief BSA krijgt de school zou je dan per eind augustus moeten uitschrijven. En je niet meer toelaten voor herinschrijving van dezelfde opleiding.

De uitzondering hierop is als jij eerder jezelf uitschrijft. Vind het ook vreemd dat de school je oer 1aug uitschrijft en niet 1sep.
'

Ik ontvang het BSA op de 15e van deze maand (juli) en in de regeling van de school staat dat bij een BSA je de eerstvolgende maand zal worden uitgeschreven. Dit zal dan dus vanaf 1 augustus zijn. Ik vind het inderdaad ook vreemd maar aangezien er staat dat ik aan het begin van de kalendermaand nadat ik het advies heb gekregen uitgeschreven zal worden zal dit 1 augustus zijn.

• zar
Iemt schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:40:

Ik heb hier het stukje die ik bedoel:

Artikel 12 Beëindiging van de inschrijving wegens een BSA of
fraude
1. De inschrijving wordt met ingang van de eerstvolgende maand beëindigd:
a. na een afwijzing die is verbonden aan een negatief bindend studieadvies (BSA),
gegeven door de examencommissie namens het College van Bestuur;

• Deick
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18:02
Dan krijg je misschien ook een maand collegegeld terug

• zar
Deick schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:44:
Dan krijg je misschien ook een maand collegegeld terug
Nee helaas krijg je na juni geen collegegeld terug :(

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 22:06
Dat is heel vreemd, maar ik zou dit laten controleren bij de opleiding en DUO.

Zover ik weet word je niet uitgeschreven, maar volgens hun dus wel. Zou wel zuur zijj want dan betaal je heel jaar collegeld en loop je 1maand stufi mis.

• zar
Iemt schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:54:

Zover ik weet word je niet uitgeschreven, maar volgens hun dus wel. Zou wel zuur zijj want dan betaal je heel jaar collegeld en loop je 1maand stufi mis.
Ja precies drm vond ik het ook allemaal maar vreemd.Ik ga morgen proberen duo te bellen, even kijken of die hier een antwoordt op hebben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22:05
Iemt schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:54:

Het is toch allemaal een lening en in juli/augustus is je OV minder waard. Je hebt een vast aantal maanden dat je stufi krijgt, wat je nu niet gebruikt kan je later weer gebruiken. Gunstiger dus.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Groot-Brittanie

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True