Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:11
Beste mensen,

Ik ben werkzaam in een omgeving waar ik vaak afhankelijk ben van een wifi verbinding van andere mensen om mijn werk te kunnen doen...

Omdat dit vaak €25 euro routers/ accespointjes zijn was ik er op een gegeven manier wel klaar mee (instabiele verbindingen / half werkend materiaal enzo) heb besloten om een unifi ac-mesh aan te kopen voor mezelf en deze te laten verbinden via utp aan het netwerk waar ie verbinding mee moet maken.

Ik heb daardoor mijn eigen accespoint en altijd (hopelijk) een goed signaal.

Nu het punt:

Omdat ik er veel mee reis en deze op meerdere plekken per dag gebruikt kan worden wil ik graag dat deze een dhcp client van het netwerk waar ik op inprik word en mijn eigen ssid gaat uitzenden waar ik op in kan loggen.

Nu heb ik geprobeerd om het AP rechtstreeks te benaderen via 192.168.1.20 en krijg een error (niet toegestaan verbinding te maken)

Ik heb op mijn desktop pc een unifi controller geinstalleerd en kon hiermee het ap benaderen en beheren en dat werkte prima, echter heb ik die mogelijkheid niet op de locaties waar ik kom.... en om meerdere kastjes mee te slepen voor een simpel accespointje is niet te doen

Kan ik dus dit ap “los” gebruiken zonder controller?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 19:20
Wat wil je beheren/instellen dan? En waarom heb je een ac mesh model gekocht?
Je kunt een AP ook zonder controller instellen (basis) met de Unifi app.

Daarnaast: je zult altijd in het netwerk van de host komen, het is een AP geen gateway/router.. Je kunt echter wel aangeven welk SSID je uitzendt en de beveiliging daarvan.

[ Voor 38% gewijzigd door rikhartman op 12-07-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Beste Rik,

Zoals ik al zei reis ik veel en kan vaak inloggen op goedkope routers voor bediening van apparaten en het instellen hiervan,

Ik ben mij heel bewust ervan dat ik een ap heb gekocht en geen router, ben wel thuis in netwerkland maar niet geheel in de unifi wereld vandaar.

De ac mesh is aangekocht vanwege het formaat, waterdicht, dualband wifi, omni werking en de mogelijkheid deze snel met een klittenbandje deze op te hangen, Maar vooral vanwege het formaat en de waterdichtheid.

Het is ook de bedoeling dat ik in het netwerk van de host kom, ik wil alleen niet afhankelijk zijn van hun crappy wifi signaal vandaar de aankoop.

UPDATE.........

Normaal maak ik altijd een mooie test omgeving voor dit soort dingen maar heb ik vandaag niet aan gedacht..

Ik heb in de controller op de pc het ap zijn instellingen gegeven.. afgekoppeld en een los routertje gepakt waarvan ik weet dat dhcp aanstaat

Ap heeft nu een prima signaal en doet perfect wat ie moet doen, wist dus alleen niet dat ik em moest instellen via app / controller software en daarna los kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 14:58
Elke ap is geen router of heeft functies zoals dhcp server.

Je al zal een dhcp adres krijgen van het Netwerk waarop je de ap op aansluit.
De controller software zal moeilijk hebben omdat elke keer het netwerk veranderd. Ik weet niet hoe de ap hiermee omgaat.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Hoi To_tall:

Er gaat geen controller mee onderweg, alleen het accespoint / 2 utpkabels en de poe adapter,

Maar zoals ik al zei is het configgen hiervan inmiddels gelukt en werkt het naar behoren

Ik ben ook benieuwd of het ap het hiermee om kan gaan (verschillende netwerken) maar voorspel geen moeilijke situaties... tis tenslotte gewoon een ap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zullen de lokale netwerkbeherders ook blij mee zijn als jij overal en nergens een oncontroleerbaar en niet door hen beheerd AP in prikt. Benieuwd hoe lang dat stand houdt ;)

Having said that: eigenlijk heb je gewoon een travelrouter nodig. TP link heeft goede, zijn zo groot als twee luciferdoosjes en voor jou meer dan voldoende. Then again, ik snap de wifi afhankelijkheid niet zo goed. Wat is er mis met gewoon een paar meter kabel?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
The Eagle schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:26:

. Then again, ik snap de wifi afhankelijkheid niet zo goed. Wat is er mis met gewoon een paar meter kabel?
Ik werk hoofdzakelijk op een ipad waarmee ik rond moet kunnen lopen,

Voor stationair werk gebruik ik idd wel een laptop op ethernet, maar voor het mobiele gedeelte gebruik ik een ipad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:21

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

The Eagle schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:26:
Zullen de lokale netwerkbeherders ook blij mee zijn als jij overal en nergens een oncontroleerbaar en niet door hen beheerd AP in prikt. Benieuwd hoe lang dat stand houdt ;)
Exact dit, na 20 jaar detachering genoeg organisaties gezien als je ongevraagd een AP of switch in hun netwerk inprikt zonder enig overleg jij gewoon niet terug hoeft te komen. Veel organisaties zullen sowieso niet toestaan dat er iets 'ingeprikt' wordt wat niet van hun is of door hun beheerd wordt..

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 12-07-2019 14:59 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1