Toon posts:

iPhone XR camera defect na 4 maanden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds gisteren vertoond mijn iPhone XR van krap 4 maanden oud serieuze kuren betreffende de camera.

Omdat een filmpje meer zegt dan 1000 woorden heb ik die link hieronder bijgevoegd.

Het lijkt wel een mechanisch/hardware probleem, let vooral op het knisperende geluid.
Tijdens het gebruik in video modus speelt hetzelfde.

Ik heb al een harde reset geprobeerd maar dat bracht zoals verwacht geen uitkomst.

Heeft iemand zoiets al eens gezien of weet wat er aan de hand is??

YouTube: iPhone XR camera goes crazy

Update: perfect en kosteloos gerepareerd door de Apple Store Denhaag

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2019 10:09 ]

Alle reacties

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-11 12:51

KDL

Stof op de lens?
kan de focus verpesten

Gewoon naar Apple brengen, onder garantie laten vervangen en je garantie behouden.

[ Voor 57% gewijzigd door KDL op 12-07-2019 12:57 ]

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:14

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Maakt het echt uit wat het is? Zelf ga je er toch niet aan lopen klooien.
Gewoon terug naar de verkoper en garantie claimen toch?

HANDTEKENING!!!

Verwijderd

Topicstarter
Leeghoofd21 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:56:
Maakt het echt uit wat het is? Zelf ga je er toch niet aan lopen klooien.
Gewoon terug naar de verkoper en garantie claimen toch?
Jouw Duc zal ook weleens stuk gaan, daarvan wil je toch ook weten wat het is ondanks dat de dealer het waarschijnlijk wel oplost?

Even inhoudelijk: ben inderdaad teruggegaan naar de winkel van aankoop maar die kunnen er niks mee.
Moet opgestuurd en ben de telefoon dan 1 tot 3 weken kwijt.
Heb nu een afspraak staan bij de Genius Bar in Denhaag, hopelijk fixen ze hm daar direct of krijg ik een nieuwe mee.

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:14

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:59:
[...]

Jouw Duc zal ook weleens stuk gaan, daarvan wil je toch ook weten wat het is ondanks dat de dealer het waarschijnlijk wel oplost?

Even inhoudelijk: ben inderdaad teruggegaan naar de winkel van aankoop maar die kunnen er niks mee.
Moet opgestuurd en ben de telefoon dan 1 tot 3 weken kwijt.
Heb nu een afspraak staan bij de Genius Bar in Denhaag, hopelijk fixen ze hm daar direct of krijg ik een nieuwe mee.
Gelukkig heb ik de Kawa :+
Mocht hij binnen 4 maanden defect zijn gegaan dan had ik hem gewoon weggebracht en niet naar omgekeken.
Goed om te horen dat er in ieder geval een oplossing zal komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Leeghoofd21 op 12-07-2019 14:13 ]

HANDTEKENING!!!

Verwijderd

Topicstarter
Leeghoofd21 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:05:
[...]

Gelukkig heb ik de Kawa :+
Mocht hij binnen 4 maanden defect zijn gegaan dan had ik hem gewoon weggebracht en niet naar omgekeken.
Goed om te horen dat er in ieder geval een oplossing zal komen.
Haha goedzo, de Italianen hebben toch een bedenkelijke reputatie als het gaat om betrouwbaarheid.

Wel jammer hoor, koop je een *ik haat de term* “premium” product ben je alsnog aangewezen op 1 vd 3 Apple Stores.
Ach het gaat wel goedkomen!

Ben al met al wel benieuwd wat dit voorval nu veroorzaakt, bij de Amac hadden ze zoiets nog nooit eerder gezien.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Die titel ook :’) Anyway, ik heb iets soortgelijks gehad met m’n X. Die focuste prima, maar ging soms niet “open” en dan hoorde je iets van een motortje ofzo aanlopen. Die is door Apple direct vervangen. Al had die AC+ maar dan nog.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:00
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:07:
[...]

Haha goedzo, de Italianen hebben toch een bedenkelijke reputatie als het gaat om betrouwbaarheid.

Wel jammer hoor, koop je een *ik haat de term* “premium” product ben je alsnog aangewezen op 1 vd 3 Apple Stores.
Ach het gaat wel goedkomen!

Ben al met al wel benieuwd wat dit voorval nu veroorzaakt, bij de Amac hadden ze zoiets nog nooit eerder gezien.
Wat is er niet premium aan een merk dat zeer waarschijnlijk de telefoon gelijk voor je omruilt? Zelfs al zou de telefoon ergens anders zijn gekocht?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:57
Is volgens mij de optische image stabilisator (motortje) die defect is. Toevallig deze week hetzelfde gehad bij mijn IPhone 6S Plus. Bij de lokale telefoonboer voor 60 euro gerepareerd binnen 10 minuten (camera unit geheel vervangen).

Verwijderd

Topicstarter
Volkan1984 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:52:
[...]

Wat is er niet premium aan een merk dat zeer waarschijnlijk de telefoon gelijk voor je omruilt? Zelfs al zou de telefoon ergens anders zijn gekocht?
Dat is inderdaad fijn, de wetenschap dat Apple hoogstwaarschijnlijk de telefoon zal ruilen voor een nieuwe.
Maar voor die service kan ik dan weer niet terecht in de winkel van aankoop, wat ik wel had gehoopt nadat al snel duidelijk werd dat het niet met een harde reset op te lossen is.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:00
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:57:
[...]

Dat is inderdaad fijn, de wetenschap dat Apple hoogstwaarschijnlijk de telefoon zal ruilen voor een nieuwe.
Maar voor die service kan ik dan weer niet terecht in de winkel van aankoop, wat ik wel had gehoopt nadat al snel duidelijk werd dat het niet met een harde reset op te lossen is.
Dan moet die winkel een dergelijke service aan jou als klant verlenen. Kan wel maar kost een stuk meer voor hen.

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-11 08:47
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:57:
[...]

Zijn genoeg AASP's die dit ook voor je kunnen doen hoor.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Neem gewoon even contact op met Apple support, ze hebben zelfs de mogelijkheid om van afstand je telefoon uit te lezen en het probleem te constateren. (Na een paar stappen die je zelf moet doen)

Bij collega was de camera ook vreemd aan het doen (filmde alleen, foto's liep vast etc..) en heeft support geconstateerd (van afstand) dat de camera module niet meer werd herkent.

• WhatsappHack
  • Niet online
Klopt, en dan kunnen ze repair/swap aanbieden. Dan komt UPS hem thuis ophalen en sturen ze hem gerepareerd terug of krijg je een nieuwe.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Of een remanufactured, dat je er een nieuwe krijgt is geen garantie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-11 19:06
WhatsappHack schreef op zondag 14 juli 2019 @ 00:18:
Klopt, en dan kunnen ze repair/swap aanbieden. Dan komt UPS hem thuis ophalen en sturen ze hem gerepareerd terug of krijg je een nieuwe.
Alleen met Apple care kan dat tegenwoordig toch.
Uitlezen kan zonder maar swappen alleen met Apple care

[ Voor 8% gewijzigd door Roos79 op 14-07-2019 10:18 ]

• WhatsappHack
  • Niet online
Roos79 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:18:
[...]

Alleen met Apple care kan dat tegenwoordig toch.
Uitlezen kan zonder maar swappen alleen met Apple care
Je meldt hem aan voor reparatie en dan maken ze een UPS label aan. Als ze dan na onderzoek vinden dat ie geswapped moet worden ipv reparatie dan doen ze dat. :) Met AppleCare heb je recht op express replacement, dat is net iets anders - dan krijg je eerst een nieuwe toegestuurd en dan pas stuur je de defecte op nadat je alles hebt overgezet en maakt het verder niet uit of ie gewoon gerepareerd had kunnen worden.

@Donstil Dat mag niet meer met toestellen van minder dan een jaar oud. ;) Nav een verloren rechtszaak. Repareren mag, maar als ie geswapped wordt moet ie nieuw zijn. Beetje krom imho, zeker omdat je nul verschil merkt bij Apple refurb (en t toestel juist extra gecontroleerd is), maarja.

[ Voor 18% gewijzigd door WhatsappHack op 14-07-2019 13:15 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Welke rechtszaak verwijs je dan naar? Want we hebben alleen het geval van de vrouw en haar 6/6s welke gelijk gekregen heeft toch?

Daar is zover ik weet geen verandering van werkwijze bij Apple of verandering van wetgeving uit voort gekomen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is verholpen door de Apple Store, de focus van de camera was bedankt.
Er is een nieuwe unit geplaatst en de iPhone XR doet het weer als nieuw!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-11 12:01
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:10:
Het probleem is verholpen door de Apple Store, de focus van de camera was bedankt.
Er is een nieuwe unit geplaatst en de iPhone XR doet het weer als nieuw!
Het is wel heel vriendelijk van ze dat ze eerst de defecte module bedankt hebben voor ze hem vervingen. :P

Wel mooi om te zien dat het snel opgelost is. Kon het toestel direct gerepareerd worden of moest je hem later ophalen.

Verwijderd

Topicstarter
SacredRose schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 02:34:
[...]

Het is wel heel vriendelijk van ze dat ze eerst de defecte module bedankt hebben voor ze hem vervingen. :P

Wel mooi om te zien dat het snel opgelost is. Kon het toestel direct gerepareerd worden of moest je hem later ophalen.
Het kon direct gerepareerd worden, de camera unit was op voorraad.
Pagina: 1