LED-bord met boodschap voor onderweg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15
Laatst kwam ik op een idee. Met het oog op mijn veiligheid wil ik kijken naar de mogelijkheden om een led-bord te halen als proef en informatievoorziening. Deze komt achter op mijn fiets, een speed pedelec, om zodra ik op de openbare weg rijd (= verplichting) aan te zetten met een soort van simpele tekst: hier moet ik fietsen. Ik ga mijn idee sowieso uitvoeren want eigen veiligheid, maar vraag me vooral nog af hoe ik dit het beste aan kan pakken, want:

1. Hoe stevig is dit soort elektronica? Een led-bord die je online kan vinden is vast meer bedoeld voor aan de voorpui. Mijn fiets zal natuurlijk flink wat schokken opleveren. Wat kunnen jullie hierover zeggen, zal dit loslopen of een reëel probleem (aan de binnenkant)? Rest is kwestie van goed vastzetten.
2. de bediening. Een ouderwetsche aan/uit-knop lijkt me het meest foolproof, maar er zijn natuurlijk Bluetooth oplossingen. En met een telefoonhouder misschien ook wel gewenst.
3. de stroomvoorziening. Iets wat oplaadbaar is, vind ik helemaal niet erg. Graag zelfs! Zijn er dit soort oplossingen überhaupt wat jullie hebben (of gemaakt) liefst zonder dat het extreem duur wordt? De zoektermen blijven nog wat vaag wat er te koop is.
4. Qua bevestiging denk ik aan een magneetoplossing zodat het makkelijk te verwijderen is bij parkeren.
5. zie ik nog andere punten over het hoofd?
6. Ik ben geen echte Tweaker. Ik kon wel leuk kijken naar de faq, maar vraag me echt af in hoeverre zo'n project oppakken een goed idee is (ook geen materiaal zoals soldeerbout). What's the advantage, except for the fun and learning?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:25
ik weet niet of het legaal is om verlichte tekst op je voertuig te plaatsen.
https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=39488
Lees anders even door, ik weet niet of jou voertuig onder motorfietsen valt, dacht ik wel, maar volgens mij is dit illegaal.

Buiten dat, een gele kentekenplaat, die op een pedelec zou moeten zitten, zou toch voldoende moeten zijn voor weggebruikers om te begrijpen dat jij op dat stuk wegdek moet fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
jctjepkema schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:55:
Lees anders even door, ik weet niet of jou voertuig onder motorfietsen valt, dacht ik wel, maar volgens mij is dit illegaal.

Buiten dat, een gele kentekenplaat, die op een pedelec zou moeten zitten, zou toch voldoende moeten zijn voor weggebruikers om te begrijpen dat jij op dat stuk wegdek moet fietsen?
Ik snap je punt. YouTube is echter min of meer bezaaid met fragmenten van mensen die agressief gedrag vertonen richting speedpedelecers omdat ze niet verder kijken dan hun neus lang is. Met alle liefde zou ik willen dat het niet nodig was, but it is. Bron: ervaringen direct vanuit de Kopgroep waar ik aan meegewerkt heb, een instrument die opgezet is vanuit die community.

Op dit moment is er een dikke strijd gaande tussen de wetgeving die zegt: rijd op de weg (maar je kan max 45, áls je het al haalt), en je eigen veiligheid icm bovenstaand onbegrip. Daarom organiseer ik dit topic, en aangezien ik wel een potje kan schrijven, kan ik ook het onderwerp aankaarten als het op tafel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

jctjepkema schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:55:

Je mag geen andere verlichting voeren dan die verplicht is, bv lampje op je helm, kerstboom op dashboard v.d auto.. (of lcd in de hoofdsteun) moment dat het te afleidend is = boete ..
Racing_Reporter schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:11:
[...]

Ik snap je punt. YouTube is echter min of meer bezaaid met fragmenten van mensen die agressief gedrag vertonen omdat ze niet verder kijken dan hun neus lang is. Met alle liefde zou ik willen dat het niet nodig was, but it is. Bron: ervaringen direct vanuit de Kopgroep waar ik aan meegewerkt heb, een instrument die opgezet is vanuit die community.

Op dit moment is er een dikke strijd gaande tussen de wetgeving die zegt: rijd op de weg (maar je kan max 45, áls je het al haalt), en je eigen veiligheid icm bovenstaand onbegrip. Daarom organiseer ik dit topic, en aangezien ik wel een potje kan schrijven, kan ik ook het onderwerp aankaarten als het op tafel komt.
Snap hem maar mag niet punt uit .. topic helaas "dicht"

Dat gezegd ben ik het niet met je oneens kwa gevoel

[ Voor 38% gewijzigd door vso op 12-07-2019 13:12 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
Ik snap je punt, maar graag werk ik aan een constructieve oplossing. Laat de rest alsjeblieft aan mij over.

[ Voor 33% gewijzigd door Racing_Reporter op 12-07-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:54

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Ditzelfde "probleem" is er ook met bromfietsers toch?
Die moesten toen opeens van het fietspad naar de rijbaan verhuizen.
Misschien is er vanuit die hoek iets van een oplossing want volgens mij gaat dat nu ook redelijk goed.
Vanuit de wetgeving kan je niet veel anders dan naar de rijbaan. Misschien is er iets van een escape om beneden de 25km/h toch het fietspad te gebruiken?Nevermind.

Hiert trouwens wat meer info:
https://www.rijksoverheid...gelden-voor-speed-pedelec
Binnen de bebouwde kom mag je trouwens maar 30 op bromfietspaden, nooit geweten.

[ Voor 24% gewijzigd door Leeghoofd21 op 12-07-2019 13:23 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
Leeghoofd21 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:20:
Ditzelfde "probleem" is er ook met bromfietsers toch?
Die moesten toen opeens van het fietspad naar de rijbaan verhuizen.
Misschien is er vanuit die hoek iets van een oplossing want volgens mij gaat dat nu ook redelijk goed.
Vanuit de wetgeving kan je niet veel anders dan naar de rijbaan. Misschien is er iets van een escape om beneden de 25km/h toch het fietspad te gebruiken?
Helaas, als je gezien wordt, moet je het geluk hebben dat oom agent een goede bui heeft en meelevend is. Anders ben je alsnog de bok. De escape is: ''kentekenplaat eraf, helm en spiegel af en rijden maar''. Maar ja, onverzekerd, dat wil ik ook liever niet.

Hoe zou ik een DC-aansluiting, 12V, werkend kunnen krijgen op de fiets?

[ Voor 4% gewijzigd door Racing_Reporter op 12-07-2019 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:25
Als je alle risico's voor jezelf houdt dan hou ik daar over op.

Maar ik zou een soldeerbout kopen als ik jou was. Je zou kunnen kijken of je zelf een matrix in elkaar kan solderen waar alleen maar + en - op hoeft voor de voeding. Dan zou je die zo kunnen ontwerpen dat hij vanaf 5V draait en hij gevoed kan worden door een powerbank.

Een simpel led lampje kan je vanaf 5v makkelijkste aansturen met een weerstand. Alle LED's een weerstand, en even een schets maken hoe je ze wil plaatsen. Dan pak je een https://www.google.com/se...AUIECgB&biw=1920&bih=1032

Dat is zeg maar printplaat materiaal met allemaal kleine eilandjes koper per gaatje. Die kan je aan elkaar maken om te geleiden, en op die manier kan je zelf een printplaatje in elkaar zetten. Dat is het makkelijkste schat ik zo.

Geen arduino, geen programmeren etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Racing_Reporter schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:14:
Ik snap je punt, maar graag werk ik aan een constructieve oplossing. Laat de rest alsjeblieft aan mij over.
Eerlijk gezegd snap ik jouw punt niet: je wilt nu de confrontatie met je mede-weggebruikers aangaan, terwijl je een conflict hebt met de wetgever, die - om "normale" fietsers te beschermen - besloten heeft dat snelheidsduivels op de rijbaan thuishoren.
En dat conflict wil je aangaan met illegale middelen. Snap ik ook niet: je bent al kwetsbaar als fietser en dan ga je ook nog automobilisten afleiden en/of irriteren. Lijkt mij een beetje een kamikaze strategie

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:27:
[...]

Eerlijk gezegd snap ik jouw punt niet: je wilt nu de confrontatie met je mede-weggebruikers aangaan, terwijl je een conflict hebt met de wetgever, die - om "normale" fietsers te beschermen - besloten heeft dat snelheidsduivels op de rijbaan thuishoren.
En dat conflict wil je aangaan met illegale middelen. Snap ik ook niet: je bent al kwetsbaar als fietser en dan ga je ook nog automobilisten afleiden en/of irriteren. Lijkt mij een beetje een kamikaze strategie
offtopic:
Wat snap je er niet aan? Het enige wat ik doe is, op het moment dat ik op een weg moét rijden, en er rijdt iemand achter me, dat ik met een druk op de knop laat weten dat ik hier hoor te fietsen, en dat ze veilig in moeten halen. De tekst is simpel, afhankelijk van hoeveel tekens beschikbaar. "Dit is een speed pedelec, ik moet hier helaas fietsen. Graag veilig inhalen aub. Fijne dag." Zoiets. Wat vind je daar confronterend aan? Ik zou het een stuk charmanter vinden dan scheldpartijen, vingers, afsnijden, wegdrukken, etc. Dat ben ik liever voor. Als ik zo'n boodschap lees, het woord 'helaas' gaat een hoop doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 22:07
Kalk die slogan op een a4tje en plak het op je rug. Kan zo makkelijk zijn;).

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik snap niet dat je persé met verboden middelen aan mensen die geen directe invloed hebben op de wetgeving, je onvrede met die wetgeving wil ventileren.

Als jij je als fietser niet veilig voelt op de rijbaan, dan ga je maar op het fietspad rijden, met een daar toegestaan vervoermiddel. Nogmaals: de beslissing van de wetgever om pedelec's op de rijbaan te dirigeren is ter bescherming van de overige fietsers. Geheel terecht, m.i.
En ik zie geen enkele reden om jou te ondersteunen in je pogingen om op de rijbaan extra verwarring en irritatie te veroorzaken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
FSSF schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:48:
Kalk die slogan op een a4tje en plak het op je rug. Kan zo makkelijk zijn;).
En toen ging het regenen ;) Geplastificeerd is het misschien wel een oplossing, met iets als glow in the dark letters. #spitballing Wat begint als een grap, kan nog best een oplossing uitkomen!
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:48:
[...]

Ik snap niet dat je persé met verboden middelen aan mensen die geen directe invloed hebben op de wetgeving, je onvrede met die wetgeving wil ventileren.

Als jij je als fietser niet veilig voelt op de rijbaan, dan ga je maar op het fietspad rijden, met een daar toegestaan vervoermiddel. Nogmaals: de beslissing van de wetgever om pedelec's op de rijbaan te dirigeren is ter bescherming van de overige fietsers. Geheel terecht, m.i.
En ik zie geen enkele reden om jou te ondersteunen in je pogingen om op de rijbaan extra verwarring en irritatie te veroorzaken
Alternatief is boetes op het fietspad. Dus als ik je goed begrijp, moet ik me met een wettelijk goedgekeurd vervoersmiddel, omdat de wetgever zwáár achterloopt op de praktijk, op een plek begeven waar een flink deel van de overige weggebruikers de boodschap niet begrepen heeft vanwege onbegrip en gebrekkige informatievoorziening, met gevaar voor eigen leven. Really?

Als de wetgever echt had opgelet, was er een regeling gekomen waarbij de 'racers' op het fietspad direct hun fietsje mochten inleveren en een cursus voor fatsoenlijk weggedrag volgen, net als de adhd'ertjes die op hun racefietsen mensen van de sokken rijden. Nou weet je mijn mening daarover.

[ Voor 11% gewijzigd door Racing_Reporter op 12-07-2019 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat de regel die ze op de rijbaan verplichtte werd teruggedraaid? Of is dat ook al weer teruggedraaid? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:44

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ehm... Je hebt de keuze tussen:

- Rijden zonder led-bord op de weg: mag wel
- Rijden met led-bord: mag niet
- Rijden op fietspad: mag niet

Als ik jou was zou ik gewoon op het fietspad gaan rijden. Kans is klein dat oom agent het verschil tussen een normale E-bike en een Pedelec gaat zien (mits je ~35 oid rijdt).
Handhaving is tegenwoordig sowieso al dramatisch laag, dus pakkans is al minimaal, en ik betwijfel of ze je op het fietspad tegen gaan houden. Met een led-bord op je fiets ben je vele malen opvallender en roep je een boete over je af.

[ Voor 33% gewijzigd door Angeloonie op 12-07-2019 15:28 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Racing_Reporter schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:59:
[...]

En toen ging het regenen ;) Geplastificeerd is het misschien wel een oplossing, met iets als glow in the dark letters. #spitballing Wat begint als een grap, kan nog best een oplossing uitkomen!

[...]

Alternatief is boetes op het fietspad. Dus als ik je goed begrijp, moet ik me met een wettelijk goedgekeurd vervoersmiddel, omdat de wetgever zwáár achterloopt op de praktijk, op een plek begeven waar een flink deel van de overige weggebruikers de boodschap niet begrepen heeft vanwege onbegrip en gebrekkige informatievoorziening, met gevaar voor eigen leven. Really?

Als de wetgever echt had opgelet, was er een regeling gekomen waarbij de 'racers' op het fietspad direct hun fietsje mochten inleveren en een cursus voor fatsoenlijk weggedrag volgen, net als de adhd'ertjes die op hun racefietsen mensen van de sokken rijden. Nou weet je mijn mening daarover.
Hoezo met gevaar voor eigen leven? Je kan toch 45km/h fietsen met dat ding :) Zelfde als een scooter dus mag.
Het zal voor de automobilisten vast even wennen zijn,maar ook daar zitten wel normale exemplaren tussen (als je goed zoekt ).

[ Voor 5% gewijzigd door Leeghoofd21 op 12-07-2019 15:05 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
Leeghoofd21 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:03:
[...]

Hoezo met gevaar voor eigen leven? Je kan toch 45km/h fietsen met dat ding :) Zelfde als een scooter dus mag.
Misconceptie 912: het hangt er maar net van af wat voor sp je zit. Een speed pedelec is begrensd op 45, maar het is menselijke aandrijving + ondersteuning. Anders moet je een motor kopen, een echte scooter. Ik heb het geprobeerd en heb een áárdige conditie, maar continue 45 haal je niet, tenzij je een heel dikke Stromer hebt (heb ik niet). Zou ik graag willen, maar dat is niet heel realistisch. Wel ga ik nog het eea optimaliseren aan bandenspanning en waar mogelijk misschien nog wat aftapen voor de luchtweerstand. Als het snelheidsverschil minder groot is, neemt de heetgebakerdheid van andere weggebruikers denk ik sowieso al een stuk af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:13

PB-powell

Mr. Laziness

Racing_Reporter schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:32:
[...]

offtopic:
Wat snap je er niet aan? Het enige wat ik doe is, op het moment dat ik op een weg moét rijden, en er rijdt iemand achter me, dat ik met een druk op de knop laat weten dat ik hier hoor te fietsen, en dat ze veilig in moeten halen. De tekst is simpel, afhankelijk van hoeveel tekens beschikbaar. "Dit is een speed pedelec, ik moet hier helaas fietsen. Graag veilig inhalen aub. Fijne dag." Zoiets. Wat vind je daar confronterend aan? Ik zou het een stuk charmanter vinden dan scheldpartijen, vingers, afsnijden, wegdrukken, etc. Dat ben ik liever voor. Als ik zo'n boodschap lees, het woord 'helaas' gaat een hoop doen.

[YouTube: Toeteren, schelden en afsnijden: 'Speed pedelecs op de weg levensgevaarlijk' - RTL NIEUWS]
Met alle respect, maar als je met zulke teksten achterop gaat rond rijden is mijn eerste gedachte 'wat een bijdehand figuur en wat een afleiding'. Mensen die achter je rijden en slechts de eerste helft zien worden nieuwsgierig om de rest te lezen waarna ze niet meer volledig op de weg letten en vervolgens te laat door hebben dat jij aan het remmen bent (met alle gevolgen van dien). Er is niet voor niets in de wet opgenomen dat je geen andere verlichting op je voertuig mag aanbrengen dan wat noodzakelijk is.
Los daarvan vraag ik me af waar je deze led-strip wilt plaatsen en hoe groot de letters worden. Stilstaand lijken letters soms best groot, maar tijdens het rijden heb je met afstanden te maken en beweging dat iets al snel onleesbaar wordt (denk bv aan de die stickers onder een kentekenplaat).
Maar al met al zou ik het niet aanraden om zoiets überhaupt op de fiets te monteren.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
Wie heeft het over remmen? :? Zodra de auto's voorbij zijn, gaat hij gewoon weer uit. Dat is het idee in ieder geval. Het stuk over beweging vind ik wel een goed punt trouwens. Dat bordje/stripje zal min of meer op het bagagerek worden geplaatst, dat lijkt me het meest stabiele. Ik denk aan ongeveer 20 cm breedte, dus niet heel groot.

[ Voor 99% gewijzigd door Racing_Reporter op 12-07-2019 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:43
Kun je de tekst niet beter achterop je jas/shirt/hesje zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:00
@Racing_Reporter Probleem is gewoon dat het afleid en niet mag. Een matrix bordje kunnen ze nog zelfs van denken dat je er ook andere tekst op kunt zetten. Dat is uiteindelijk wel te bewijzen.

Denk dat er hooguit een lobby plaats kan vinden dat SP's wel op het fietspad mogen of echt goed duidelijk gemaakt met campagnes dat ze op de weg moeten rijden. Elke andere oplossing mag eigenlijk gewoon niet.
En inderdaad, er zullen best wel wat nitwits tussen zitten die het niet weten, maar wel agressief reageren.

@Leeghoofd21 Dat tussen haakjes mag je wel gewoon weg laten hoor. Er zijn er meer die wel normaal doen op de weg. Ruimte laten voor motorrijders. Daarnaast zijn er net zoveel motorrijders die het verzieken voor anderen als dat er automobilisten zijn die het verzieken voor anderen.
Enige is dat er meer automobilisten zijn dan motorrijders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

@Leeghoofd21 Dat tussen haakjes mag je wel gewoon weg laten hoor. Er zijn er meer die wel normaal doen op de weg. Ruimte laten voor motorrijders. Daarnaast zijn er net zoveel motorrijders die het verzieken voor anderen als dat er automobilisten zijn die het verzieken voor anderen.
Enige is dat er meer automobilisten zijn dan motorrijders.
Mag ik je dan uitnodigen om met 35km/h op de openbare weg te gaan fietsen of met 45km/h op een scooter te gaan zitten en dat nogmaals ter herhalen? De ervaring leert mij dat automobilisten geen seconde te verliezen hebben en liever over je inhalen dan naast je. Motorrijders gaan natuurlijk ook niet vrijuit, maar die zijn meestal niet zo breed dus die nemen de ruimte wel om in te halen waar mogelijk.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Je zou ook kunnen motiveren dat niet de hele wereld hoeft te veranderen om jouw gekke hobby te faciliteren. Beetje cru, misschien, maar kom op; auto, motor, fiets, lopen... Dat kent het volk wel en die vervoersmethoden kunnen we plaatsen en handelen. Koop je een randgeval, dan moet je niet verwachten dat de hele maatschappij dat randgeval meteen begrijpt.

"Ja maar ik wil 45km per uur!"
"Koop een scooter of zo'n gehandicaptenkarretje. Zit je meteen droog."
"Nee, ik wil een fiets die 45kmpu gaat!"
"Ja okay maar dan mag je niet op het fietspad want je gaat harder dan een fiets."
"Ja maar het lijkt wel op een fiets!"
"Kortsluiting."

Ik zou knetter gestoord worden als ik bij Infrastructuur of Verkeer en Veiligheid zou werken. Heb je eindelijk alles voor elkaar en transparant, komen ze weer met een nieuwe Segway of Pedelec of kerosine skeeler actiegroep. :p

Grapje. Ik snap dat elektrische, relatief-hoge snelheids fietsen ook voordelen hebben. Milieu, files, kosten etc. (ik typ "etc" omdat ik geen andere voorbeelden meer wist), maar NIEMAND SNAPT DAT DING NOG en over een jaar is er weer een ander hip voertuig met bijbehorende kopgroep. Crisis.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:28
het is inderdaad strafbaar maar goed te hard rijden is dat ook. Als je zon singaleringslamp zou willen maken zou ik niet LED nemen maar gewoon een lichtbak maken. Dus bakje met een enkele bron bv grote zaklamp en daarvoor met perspex een tekst me projecteren. (bijvoorbeeld door eerst iets van plakletters op perspex te plakken, dan de boel zwart spuiten en de letters voorzichtig weer verwijderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het hele probleem is dat dergelijke "fietsen" nooit toegelaten hadden mogen worden op het wegdek en dan bedoel ik in zijn geheel (fietspad en elders), net als de brommobielen, die tegenwoordig bijna niet te onderscheiden zijn van een kleine auto. Het heeft dan ook maar deels te maken met hun snelheid, maar zeker meer een probleem met verwachtingen.

Het is dat ik dit topic nu tegenkomen, maar ook ik had gedacht als ik iemand tegen zou komen met een dergelijke "fiets" op het wegdek, dan zou ik ok denk waar is die malloot meebezig. Of ik een claxon gebruik geen idee... ligt aan de situatie.

En met z'n licht krant achterop, daar ga je alleen maar de situatie nog gevaarlijker maken, er zullen genoeg mensen zijn die daar niet begripvol op reageren...

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 12-07-2019 16:55 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:13

PB-powell

Mr. Laziness

Racing_Reporter schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:47:
Wie heeft het over remmen? :? Zodra de auto's voorbij zijn, gaat hij gewoon weer uit. Dat is het idee in ieder geval. Het stuk over beweging vind ik wel een goed punt trouwens. Dat bordje/stripje zal min of meer op het bagagerek worden geplaatst, dat lijkt me het meest stabiele. Ik denk aan ongeveer 20 cm breedte, dus niet heel groot.
Ik heb het over remmen omdat eer je die lap tekst voorbij hebt laten scrollen sta je bij het volgende stoplicht en omdat de automobilist achter je dezelfde lap tekst aan het lezen is niet op tijd doorheeft dat jij aan het remmen bent.
Daarnaast wanneer wil je die tekst aanzetten? Constant of alleen wanneer je iemand achter je hebt die vervolgens wel de regels kent en deze tekst ziet en vervolgens denkt 'wat een belerend ventje'.

Het gele kenteken is in principe voldoende om aan te geven dat je op de hoofdrijbaan hoort. Als je je niet veilig voelt op de weg, wat gaat jouw dit project dan helpen?

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Pagina: 1