Zenbook naamgeving / modellen vraagje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochhanz
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Hoi,

Zou iemand mij kunnen uitleggen wat elke letter/cijfer betekent in een Asus Zenbook model nummer? Wat ik me vooral af vraag is of ik ook hieraan kan herkennen of de laptop active pen / digitizer ondersteuning heeft.

Willekeurige voorbeelden:
UX331FN-EG037T (Asus ZenBook)
UM462DA-AI038T (Asus Zenbook Flip)
UX562FD-EZ012T (Asus ZenBook Flip 15)
RX562FD-EZ048T (Asus ZenBook Flip)
UX431FA-AM025T (Asus ZenBook 14)

De 1ste letter is soms een U en soms een R, wat is het verschil?
2de letter soms een m maar meestal een x lijkt het.
3de letter grootte van het scherm gok ik?
4de & 5de letter misschien versie / generatie?
6de & 7de letter display en gpu info?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via ochhanz op 13-07-2019 11:44)

• melvin83
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-04 05:22
Wat ik weet:

- 1ste: U is standaard, R staat voor Retail. Er zijn 2 marketing afdelingen binnen Asus, waarbij voor sommige verkoopkanalen een R versie wordt gemaakt van een U model. Wat 2green al zegt, maakt het minder makkelijk om te vergelijken.
- 2de: X = Intel, M=AMD
- 3de: laatste cijfer van het aantal inch
- 4+5de: model versie, zoals Flip serie, S serie, Pro serie.
- 6de: CPU serie, F is huidige i5 & i7, G is i9
- 7de: videochip

- 8ste: type scherm, E is touch, A is anti-glare, B is glare
- 9 t/m 12: redelijk random nummers, is het unieke productnummer voor de verdere samenstelling van de Zenbook.
- 13de: geeft aan welke Accessory pack er bij zit (bv. Sleeve, ethernet adapter, stylus, etc.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 18:44
Kun je ze niet gewoon in de prijsvergelijker naast elkaar zetten en eventueel nog doorklikken naar de fabrikant als twee op elkaar lijken?

Veel typenummers worden tegenwoordig ook speciaal voor shops aan gemaakt, zodat je niet zo makkelijk de prijzen kunt vergelijken. Geen idee of asus dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochhanz
  • Niet online
2green schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:07:
Kun je ze niet gewoon in de prijsvergelijker naast elkaar zetten en eventueel nog doorklikken naar de fabrikant als twee op elkaar lijken?

Veel typenummers worden tegenwoordig ook speciaal voor shops aan gemaakt, zodat je niet zo makkelijk de prijzen kunt vergelijken. Geen idee of asus dat doet.
, bedankt voor het reageren. Ik vind Asus een beetje cryptisch tussen verschillende modellen en op hun site leggen ze meestal maar 1 variant uit. Prijsvergelijker(s) zijn erg handig alleen kan ik er vaak niet uit herleiden of een laptop variant nou wel of geen active pen ondersteuning heeft oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 18:44
ochhanz schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:04:
[...]
, bedankt voor het reageren. Ik vind Asus een beetje cryptisch tussen verschillende modellen en op hun site leggen ze meestal maar 1 variant uit. Prijsvergelijker(s) zijn erg handig alleen kan ik er vaak niet uit herleiden of een laptop variant nou wel of geen active pen ondersteuning heeft oid.
Klopt, type nummers worden steeds onduidelijk en minder zeggend. Vandaar mijn tip om in de prijsvergelijker de basis eigenschappen te vergelijken.

Daarmee ben je in staat een eerste selectie te maken. Aansluitend kun je nog op de fabrikant zijn site kijken naar pen ondersteuning, of een pen ingebegrepen is, etc.

Tenminste zo ga ik met met het meeste apparatuur om.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• melvin83
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-04 05:22
Wat ik weet:

- 1ste: U is standaard, R staat voor Retail. Er zijn 2 marketing afdelingen binnen Asus, waarbij voor sommige verkoopkanalen een R versie wordt gemaakt van een U model. Wat 2green al zegt, maakt het minder makkelijk om te vergelijken.
- 2de: X = Intel, M=AMD
- 3de: laatste cijfer van het aantal inch
- 4+5de: model versie, zoals Flip serie, S serie, Pro serie.
- 6de: CPU serie, F is huidige i5 & i7, G is i9
- 7de: videochip

- 8ste: type scherm, E is touch, A is anti-glare, B is glare
- 9 t/m 12: redelijk random nummers, is het unieke productnummer voor de verdere samenstelling van de Zenbook.
- 13de: geeft aan welke Accessory pack er bij zit (bv. Sleeve, ethernet adapter, stylus, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochhanz
  • Niet online
Bedankt Melvin, erg duidelijk zo :) .
Pagina: 1