Surroundgeluid in combinatie met een beamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoudb
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:59
Hallo allemaal, ik heb gister een beamer gekocht. De Optama HD144X met het idee om meer een bioscoop idee te creëren in de woonkamer. Nu loop ik vast met het surroundgeluid geluid. Ik heb de Sonos Beam en daarbij twee Play One’s. Ik krijg het geluid alleen niet over de Sonos Boxen. Nu heb ik een oplossing gevonden waarbij er een HDMI Switch tussen komt en het geluid via optical naar de Beam gaat. Dit schijnt alleen in sommige gevallen vertraging van het geluid op te leveren. Daarnaast moet ik nu elke keer mijn TV weg zetten. Op voorhand dacht ik dat dit wel makkelijk zou gaan maar ben in praktijk bang dat ik dit dan toch te weinig ga doen.

Een andere optie is om een aparte kamer er voor te gebruiken. Aangezien de beamer al niet goedkoop was ben ik op zoek naar een voordelige (+\- 150 euro) optie om daar ook surroundgeluid te krijgen. Mag 5.1 zijn maar een redelijke soundbar moet ook voldoende zijn voor de ruimte. Deze is 2,77 x 3,67.

Ik ben in het bezit van een PS4, Xbox One, Chromecast en Apple TV 3. Mochten deze een rol hierin kunnen spelen dan graag. Ik wil met name gaan kijken naar materiaal van Netflix.

Heeft een van jullie hier tips voor? Of eventueel algemene tips voor het werken met een beamer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Al in de pricewatch gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Soundbars zijn absoluut een vooruitgang ten op zichte van het geluid uit een tv, laptop, etc. Máár, maar, maar... als je écht surroundgeluid wilt, zorg dan in elk geval voor iets met achter speakers. Dat kan een soundbar zijn die links+center+rechts doet, in combinatie met 2 achterspeakers, of beter nog, een set losse speakers waarvan er op elke locatie van de 5.1, daadwerkelijk ook 1 staat; dus linksvoor, center, rechtsvoor, linksachter, rechtsachter.

Waarom moet je je tv wegzetten? Gebruik je geen projectiedoek, maar de muur achter de tv?

En hoe zit alles nu aangesloten? Optical hoeft totaal geen vertraging te geven. Is gewoon digitale overdracht. Een beetje receiver kan dat ook met lip sync corrigeren. Heeft de Sonos Beam die mogelijkheid ook? En ipv een hdmi-swtich kan je dus ook een receiver overwegen. Ik weet alleen niet of je de Beam dan nog kunt gebruiken.

Your Friendly Neighborhood Moderator