Probleem met nieuwe monitor, geen display

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:30

ZenTex

Doet maar wat.

Topicstarter
Ik heb een nieuwe monitor aangeschaft ivm het overlijden van m'n vorige (gechic onlap portable monitor, power input werkt niet meer en schakelt continu aan en uit maar gaf tot het einde gewoon beeld)

De nieuwe monitor is een Samsung lc24fg73.
al bij de eerste keer aansluiten had ik al moeite om beeld te krijgen, uiteindelijk gelukt na veer pijn en moeite. (bios resets leken te werken raar maar waar)
Wat scheelde is om de auto signaal optie uit te schakelen. Dan nog moest ik soms de computer meerdere malen in en uitschakelen om beeld te krijgen.

Vandaag viel er iets op m'n computer terwijl het aanstond wat resulteerde in en hangend systeem.
na de computer uit en aangezet te hebben is het probleem echter nog verergerd. Na een stuk of 20 keer de computer te herstarten, enkele bulios resets etc is het 2 keer gelukt op te starten. De 2e keer na een bios reset, waarna ik in het bios gegaan ben om de datum weer in te stellen, nadat de computer doorstartte wederom geen beeld.

(geen beeld, wel signaal, de no signal waarschuwing krijg ik wel als ik de kabel uit de monitor trek)

De grafische kaart is een nvidia 970 van gigabyte met een hdmi en 3* DP. Geen van allen werkt. De kabels zijn de meegeleverde kabels van Samsung.
de computer heeft gewerkt op meerdere monitoren en kabels.
spare kabels om te testen heb ik niet.
Opstarten naar bios om de igpu te testen lukt ook niet meer helaas.

Het lijkt me dat de monitor de boosdoener is, maar het is vreemd dat na het ongelukje het probleem vele malen erger geworden is.

Ik weet het niet meer, iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:11
Wat gebeurt er als je de GTX 970 eruit haalt en de monitor aansluit op het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:54
ZenTex schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 05:29:
waarna ik in het bios gegaan ben om de datum weer in te stellen, nadat de computer doorstartte wederom geen beeld.
Zie op zich de link niet tussen geen beeld en geen datum, maar:
Begin eens met een nieuw batterijtje.

Start eens op in veilige modus

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Topicstarter
Er is geen link tussen geen beeld en geen datum, ik wilde er enkel mee zeggen dat het scherm het wel deed bij opstarten om in de bios te komen, en toen de computer doorstartte deed het scherm her weer niet, wat ik nogal vreemd vind.

Bios batterij is al vervangen. Safe mode zal weinig nut hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:54
ZenTex schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:58:
Safe mode zal weinig nut hebben.
Dan vooral niet proberen (y)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:15
Tens schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:01:
[...]

Dan vooral niet proberen (y)
Hi I idd, je zou maar eens uitsluiten dat het een softwarematig probleem is of dat de kaart stuk is en alleen nog maar basic beeld kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Topicstarter
Safe mode heeft geen zin want;

Af en toe werkt het beeld. Als het werkt is het beeld ook prima.
ik hoor beeld te krijgen als de computer opstart en voor de post, dus voordat het OS geladen is, laat staan grafische drivers) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
ZenTex schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:14:
Safe mode heeft geen zin want;

Af en toe werkt het beeld. Als het werkt is het beeld ook prima.
ik hoor beeld te krijgen als de computer opstart en voor de post, dus voordat het OS geladen is, laat staan grafische drivers) .
Dus.. je wil geen opties testen, want jij vind dat het niet gaat werken.

Als je even stopt met de aannames.. aangezien je het "Safe boot" menu gewoon nog netjes in kan komen op je bios "drivers" en daarvoor niks van windows wordt ingeladen.

Stopt hij er al gelijk maar na het kiezen voor safe boot? Dan weten we meer
Gaat hij het goed doen met Safe boot? Dan weten we meer

Kort; minder aannames, meer feiten

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Topicstarter
De boel werkt weer.
Dat wil zeggen, voorlopig na een aantal maal opstarten.

Wat lijkt het geval geweest te zijn:
De gpu is via een pci riser aangesloten. Deze had ik al een aantal maal flink stevig aangeduwd maar dat mocht niet baten. Na een tijdje te prutsen enz nog eventjes intern alles nagegaan en met grof geweld aangeduwd, en dit lijkt voorlopig te werken.

Ik zal het voorlopig aankijken. Als er weer problemen komen zal ik de safe mode optie proberen. ;)
Pagina: 1