Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fetiz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-08-2020
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een nieuwe PC in elkaar gezet. Alle componenten lijken prima te werken (tot nu toe) Maar als ik mijn USB met windows 10 installer erin doe. Er zijn 2 dingen voorgekomen. Het eerste was dat die doorging naar het Windows logo met die draaiende puntjes (startup scherm) en dan na 3/4 seconde bliijft dat freezen. En nu gebeurt eigenlijk niks meer en wordt ik steeds naar mijn bios gestuurd. Mijn USB is 16GB en staat op GPT. Ook heb ik de orde van startup aangepast zodat die eerst de UEFI USB zou doen.

Wat zie ik over het hoofd of wat werkt er misschien niet? Ik heb zelf een sterk vermoeden dat het aan de USB ligt. Maar van de andere kant zou dat raar zijn omdat hij prima werkt op de Laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fetiz
Ik zie nu dat sommige zinnen niet kloppen grammaticaal😂. Mijn punt is ik heb zowat alles filmpjes gekeken om uit te zoeken wat fout gaat. Maar de pc blijft steeds op het opstartscherm van windows hangen. En af en toe gebeurt er in het boot menu zowat niks als ik m aanklik
Modbreak:Als je zinnen niet kloppen, doe er wat aan. Sowieso, dubbelposten is op GoT niet de bedoeling. Heb je iets toe te voegen voordat een ander gereageerd heeft, gebruik dan de 'Wijzig'-knop. Kun je gelijk schrijffouten aanpakken ;)

[ Voor 30% gewijzigd door dion_b op 22-07-2019 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Je hebt een ander USB port geprobeerd?
Je zegt hij werkt prima op de laptop, dus je komt daar wel in de installer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
Het is erg lastig voor mensen hier om je verder te kunnen helpen wanneer je niet precies de componenten in je openingspost zet.

Met de informatie weinige informatie dat je geeft doet dit mij denken een een fout dat ik zelf ook ooit gemaakt heb door een BIOS setting per ongeluk op Legacy te hebben gezet ipv UEFI. Het is een behoorlijke tijd geleden en ik kan mij het niet helemaal meer voor de geest halen, maar ik kreeg daardoor ook problemen met Windows 10 installeren via de USB stick.

Het bovenstaande is een schot in het duister, maar meer kan ik niet van maken. Wellicht dat je er iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:16

OgWok

U.N.C.L.E.

Installatie USB stick opnieuw maken, cq testen op andere pc.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:23
Gebruik de Media Creation Tool van Microsoft om je Windows 10 USB stick te maken. Dan kan het bijna niet fout gaan

https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fetiz
Helaas heb ik letterlijk alles al geprobeerd wat jullie allemaal commenten. Toch bedankt voor de reacties. Ik kan verder ook niet veel meer info geven omdat ik dus alleen in de bios kan. Ssd van samsung evo 250gb, rtx 2060 oc msi, hdd 2tb seagate barracuda, intel i7 9700k, msi z390a pro moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:59
Kijk ook even hier > [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen

Overigens denk ik dat het internet en dit forum vol staan met jouw probleem, dus na wat goed speurwerk zou je er zelf ook uit moeten komen.

[ Voor 44% gewijzigd door chim0 op 22-07-2019 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:17
Fetiz schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:36:
Helaas heb ik letterlijk alles al geprobeerd wat jullie allemaal commenten. Toch bedankt voor de reacties. Ik kan verder ook niet veel meer info geven omdat ik dus alleen in de bios kan. Ssd van samsung evo 250gb, rtx 2060 oc msi, hdd 2tb seagate barracuda, intel i7 9700k, msi z390a pro moederbord
Weet je zeker dat je USB bootable is? Wat bedoel je precies met “alles al geprobeerd?”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:26
Kan je wel booten van (bijvoorbeeld) ubuntu?
Mogelijk zit je cpu koeler niet goed of heb je ram met een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:23
Begin eens met het posten van je systeem specificaties.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fo0
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-01-2023

fo0

Visgek82 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:19:
Begin eens met het posten van je systeem specificaties.
En waarom is dat relevant?

Echt al die standaard antwoorden van: zoek maar op Google want het antwoord is al gegeven of, wat zijn je specificaties zijn echt om te huilen. Elk topic wat ik vind op Google dat naar Tweakers leidt staat "zoek maar op op Google".

Ik zou zeggen; reset je UEFI eens naar Factory en probeer het eens opnieuw. De hoofd USB, dus niet de hub gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

fo0 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:19:
[...]

Omdat een hardware mismatch (cpu van verkeerde generatie op het mobo of andersom, RAM dat niet op de QVL staat en ook niet stiekem ondersteund wordt) net zo goed kan zorgen voor een pc die niet wil booten, zij het van USB of anders.

Daarom is het altijd handig om te weten waar je precies mee te maken hebt.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 11:28
probeer even een linux usb, dan weet je of het hard of software problem is.

@fo0 procedures, beginnen bij het begin, je weet het niveau van de TS niet. Als een topicstart compleet is, is het veel sneller/effectiever fout zoeken/helpen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02

ikt

Voldoet je voeding? Welke voeding heb je eringegooid? Het kan zijn dat bij enige belasting je computer het opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Mocht je een of andere (Multi)Boot creator hebben gebruikt: zorg dat er geen spatie's zitten in de filename van je .iso.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:17
Lijkt erop dat TS niet meer reageert. Ook geeft hij zo weinig informatie dat we er weinig mee kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
fo0 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:19:
[...]

Echt al die standaard antwoorden van: zoek maar op Google want het antwoord is al gegeven of, wat zijn je specificaties zijn echt om te huilen. Elk topic wat ik vind op Google dat naar Tweakers leidt staat "zoek maar op op Google".

Ik zou zeggen; reset je UEFI eens naar Factory en probeer het eens opnieuw. De hoofd USB, dus niet de hub gebruiken?
Sorry, maar als jij niet snapt waarom specs relevant zouden kunnen zijn, dan snap je bepaalde dingen gewoon echt niet.

Het antwoord is onder al gegeven, ga er verder geen tijd aan verdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fo0

fo0

Visgek82 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:18:
[...]

Sorry, maar als jij niet snapt waarom specs relevant zouden kunnen zijn, dan snap je bepaalde dingen gewoon echt niet.
Ik weet wanneer hardware relevant is, het is gewoon een standaard GoT wedervraag zodat het lijkt dat je weet waar je over praat.
Het antwoord is onder al gegeven, ga er verder geen tijd aan verdoen.
Hoeft ook niet omdat hardware niet relevant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
fo0 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:57:
[...]

Ik weet wanneer hardware relevant is, het is gewoon een standaard GoT wedervraag zodat het lijkt dat je weet waar je over praat.

[...]
Hoeft ook niet omdat hardware niet relevant is.
Zodat het "lijkt" dat ik weet waar ik over praat. ja hoor.

Vraag me echt af wat jij op Tweakers doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fo0

fo0

Visgek82 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:52:
[...]

Zodat het "lijkt" dat ik weet waar ik over praat. ja hoor.

Vraag me echt af wat jij op Tweakers doet.
Vind je het vervelend dat er iemand is die het niet met je eens is? Je mag mij benoemen waarom bij deze vraag hardware relevant is. Graag zelfs, misschien leer ik wel wat.

Dat jij wat leert zal wel niet, want jij weet blijkbaar het antwoord al; iets hardware matigs amders vraag je er niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 16:09
fo0 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:48:
[...]
Vind je het vervelend dat er iemand is die het niet met je eens is? Je mag mij benoemen waarom bij deze vraag hardware relevant is. Graag zelfs, misschien leer ik wel wat.

Dat jij wat leert zal wel niet, want jij weet blijkbaar het antwoord al; iets hardware matigs amders vraag je er niet om.
Wellicht omdat het een beetje aan vaag probleem is en de hardware kant achtergrond schept.. of makkelijker zoeken/te linken is aan problemen met soort gelijke hardware..
Vind het namelijk heel dapper om te stellen dat het sowieso niet hardware gerelateerd is.. een Linux bootablen zou hardware uit kunnen sluiten..

Maar de TS reageert niet Meer op alle adviezen/vragen, dus wellicht reeds opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
fo0 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:48:
[...]

Wel als de reden daarvoor compleet onzinnig is.

Wel eens van hardware compatability issues gehoord? bepaalde biossen die wellicht niet goed overweg kunnen met bepaalde USB sticks? bugs? als je weet wat voor moederbord ts heeft , weet je ook welke bios hij heeft en of daar dan een mogelijk probleem of instelling mogelijk verkeerd staat. Heb je wel eens gehoord van hardware defecten?

Moet ik nog doorgaan? ik kan zeker dingen leren, en jij ook. stellig zeggen dat het niet aan de hardware ligt is dom, dat wéét je gewoonweg niet..ik probeer voor mezelf een completer plaatje te krijgen zodat ik advies kan geven . Trouwens, het posten van specs is hier sinds de oprichting de normaalste zaak van de wereld en staat zelfs in de regels voor het maken van een vraag topic , als ik mij niet vergis.

Nog meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
ExiZTeNcE schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:00:
[...]

Wellicht omdat het een beetje aan vaag probleem is en de hardware kant achtergrond schept.. of makkelijker zoeken/te linken is aan problemen met soort gelijke hardware..
Vind het namelijk heel dapper om te stellen dat het sowieso niet hardware gerelateerd is.. een Linux bootablen zou hardware uit kunnen sluiten..

Maar de TS reageert niet Meer op alle adviezen/vragen, dus wellicht reeds opgelost
Ik hoop het :) verder heb je natuurlijk compleet gelijk. zou handig zijn dat de ts nog even laat weten hoe het dan opgelost is , dan weten we dat ook weer :)

Pagina: 1