Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, Discord, gameclips recorden van random onzin met mijn vrienden, webbrowser openen tijdens het gamen omdat ik niet weet welke Forma ik op mijn frame moet zetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absoluut niet duurder dan €1300-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1440P 75Hz Freesync monitor Iiyama Silver Crow. Muis, toetsenbord, speakers.
De CPU is ook al besteld en geleverd (Ryzen 3700X).
Ga je overklokken?
Als ik ga overclocken moet iemand wss de brandweer bellen. Dus nee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Liever geen moederbord die geflashed moet worden om te werken met de CPU, ik zal dat wss verpesten en het lijkt me best veel gedoe.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Wil het een beetje "future proof" hebben. Dat het over 7 jaar nog games kan spelen op low setting en 1440P (30+ FPS), mits er niks stuk gaat natuurlijk.
Wat verwacht je van ons?
Advies over de build hier onder. Wat kan beter en wat is overkill? En nog liever advies over hoe ik de build goedkoper kan maken zonder dat de verwachte performance ver achteruit gaat
De build die ik gedachten heb:
CPU: AMD - Ryzen 7 3700X 3.6 GHz 8-Core Processor
Motherboard: Gigabyte - X570 AORUS ELITE ATX AM4 Motherboard
Memory: Kingston - HyperX Predator 16 GB (2 x 8 GB) DDR4-3333 Memory
SSD: Crucial - MX500 250 GB 2.5" Solid State Drive
HDD: Seagate - Barracuda Computer 2 TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive
GPU: Gigabyte - Radeon RX 5700 XT 8 GB
PSU: Cooler Master - MWE 550 W 80+ Certified ATX
Ik had 32GB RAM in gedachten (3.2GHz) maar men vertelde mij dat het overkill is zelfs om future proof te zijn.
Alvast bedankt voor de hulp!
Gamen, Discord, gameclips recorden van random onzin met mijn vrienden, webbrowser openen tijdens het gamen omdat ik niet weet welke Forma ik op mijn frame moet zetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absoluut niet duurder dan €1300-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1440P 75Hz Freesync monitor Iiyama Silver Crow. Muis, toetsenbord, speakers.
De CPU is ook al besteld en geleverd (Ryzen 3700X).
Ga je overklokken?
Als ik ga overclocken moet iemand wss de brandweer bellen. Dus nee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Liever geen moederbord die geflashed moet worden om te werken met de CPU, ik zal dat wss verpesten en het lijkt me best veel gedoe.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Wil het een beetje "future proof" hebben. Dat het over 7 jaar nog games kan spelen op low setting en 1440P (30+ FPS), mits er niks stuk gaat natuurlijk.
Wat verwacht je van ons?
Advies over de build hier onder. Wat kan beter en wat is overkill? En nog liever advies over hoe ik de build goedkoper kan maken zonder dat de verwachte performance ver achteruit gaat
De build die ik gedachten heb:
CPU: AMD - Ryzen 7 3700X 3.6 GHz 8-Core Processor
Motherboard: Gigabyte - X570 AORUS ELITE ATX AM4 Motherboard
Memory: Kingston - HyperX Predator 16 GB (2 x 8 GB) DDR4-3333 Memory
SSD: Crucial - MX500 250 GB 2.5" Solid State Drive
HDD: Seagate - Barracuda Computer 2 TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive
GPU: Gigabyte - Radeon RX 5700 XT 8 GB
PSU: Cooler Master - MWE 550 W 80+ Certified ATX
Ik had 32GB RAM in gedachten (3.2GHz) maar men vertelde mij dat het overkill is zelfs om future proof te zijn.
Alvast bedankt voor de hulp!