Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Massieve binnendeur; nieuw kozijnen vereist?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NeFoRcE
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 08:47

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag!

Wij zitten er aan te denken om onze deuren beneden te vervangen voor wat modernere. We hebben nu metalen kozijnen, waarvan 1 in de (houten) trapkast. De woning is van 2007 en de deuren zijn 231 hoog en 78, 93 en 93 breed. Nu willen we graag massieve deuren. Gewoon omdat dat degelijk en robuust aanvoelt (correct me if I'm wrong). Maar nu vraag ik me af kunnen we onze standaard deuren (hol, althans niet massief, zo klinkt het), zo maar vervangen door (zware) massieve deuren? Of zullen dan alle kozijnen vervangen moeten worden? Het zijn volgens mij gewoon standaard kozijnen.

Professioneel Heftruck Syndroom

Alle reacties

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Je hebt nu waarschijnlijk stalen kozijnen met opdekdeuren. Die kan je alleen vervangen met andere opdekdeuren. Opdek is er in verschillende soorten, van goedkope honingraat karton deuren tot massief.

Ik heb hier ook stalen kozijnen, de standaard deuren wegen best wel wat. In de berging heb ik een stalen kozijn met aluminium brandwerende deur zitten, die is net even wat zwaarder en hangt in dezelfde simpele paumelle scharniertjes.

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10:00
Hier ook stalen kozijnen en houten paneeldeuren, al dan niet met glas. Geen probleem. Dus tenzij je ze van ingedroogd tropisch hardhout, gelardeerd met een laagje plutonium ofzo maakt dan lijkt het me geen probleem :+

Heb je een plaatje / link van wat je bedoelt met 'massieve deuren' ?

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
NiGeLaToR schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:16:
Hier ook stalen kozijnen en houten paneeldeuren, al dan niet met glas. Geen probleem. Dus tenzij je ze van ingedroogd tropisch hardhout, gelardeerd met een laagje plutonium ofzo maakt dan lijkt het me geen probleem :+

Heb je een plaatje / link van wat je bedoelt met 'massieve deuren' ?
Dank! Dat klinkt goed inderdaad.

Deze deuren hebben we op het oog:

https://lundia.nl/collectie/binnendeur-per

Af en toe met 25-30% korting bij de bouwmarkt.

Moet wel lukken dan denk ik? :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10:00
@NeFoRcE ja lijkt me geen probleem, heb hier dus ook deur met glas erin en deuren met meer werkjes/randjes dan de link die je stuurt. Zo zwaar zijn ze overigens ook niet :)

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• ArnieNFW
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18-11 14:31
Ik denk niet dat ik een massieve deuren heb gekocht (2 standaard bouw deuren vervangen), maar wel met glas erin en daardoor zijn ze vrij zwaar geworden. Ze gaan al jaren lang mee in de standaard aluminium kozijnen. Gebaseerd op mijn ervaring zou ik dus zeggen dat het prima te doen is.

• Dorus12
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18-11 15:22
Ik weet niet of de TS in een vrijstand huis woont?
Hard houten deuren in een stalen kozijn kan een flinke dreun veroorzaken bij het dichtdoen.
Dempertjes op de kozijnen maakt dan wel weer veel goed.
Anders heb je zo de buren op de koffie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vdhoog
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-11 21:25
Wanneer een deur zwaarder wordt zullen ze er extra scharnieren erin aan brengen om het kozijn minder te belasten. Dat hebben ze hier niet gedaan dus het zal niet te zwaar zijn. Daarnaast staat er niets over hardhout dus zullen het gewoon vuren duren zijn (is trouwens prima hoor!) maar daar zit ook nogal een verschil in gewicht in. En hardhouten deur (merbau bijvoorbeeld) wordt vooral gebruikt voor een voordeur zodat deze minder uitzet of krimpt in de zon. Daarnaast is een buitendeur vaak ook een andere dikte dan een binnendeur waardoor daar het gewicht ook heel anders in is.

OT: Goede keuze houten deuren, vind ik echt veel mooier.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Het is een hoekwoning van een blok van 4. We hebben hele leuke buren dus ik verwacht geen problemen. En anders is inderdaad een dempdopje oid zo geplaatst.

Momenteel hangen de deuren al in 3 scharnieren (2 boven en 1 onder). Als ik alles zo lees hier moet het wel gaan lukken dus. Top!

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

NeFoRcE schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:13:
Het is een hoekwoning van een blok van 4. We hebben hele leuke buren dus ik verwacht geen problemen. En anders is inderdaad een dempdopje oid zo geplaatst.

Momenteel hangen de deuren al in 3 scharnieren (2 boven en 1 onder). Als ik alles zo lees hier moet het wel gaan lukken dus. Top!
Dat je leuke buren hebt maakt niet dat het doordreunen niet irritant is. De maatstaf zou imho moeten zij of een ander er last van heeft, niet of die begint te klagen. Even checken dus!

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
GoldenSample schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:31:
[...]

Dat je leuke buren hebt maakt niet dat het doordreunen niet irritant is. De maatstaf zou imho moeten zij of een ander er last van heeft, niet of die begint te klagen.
Eens :) Maar vragen altijd netjes met boren bijv of hun kinderen slapen, veel zaken worden wel besproken, dus ook dit is geen probleem, maar we hebben zelf ook een kleine. Gebeuk met de deur is dus sowieso niet handig. Even bekijken dus en anders dempen :)

• MRTNbos
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 17:43
Het kozijn zal zo snel het probleem niet zijn, eerder de scharnieren. Dit heeft dan alles te maken met het gewicht. Een boarddeur kun je makkelijk aan 2 eenvoudige scharnieren hangen. Wordt het zwaarder, dan zal je mogelijk naar meer en/of betere scharnieren moeten.

Voor een houten kozijn is het plaatsen van andere/extra scharnieren vaak geen punt. Voor metalen kozijnen moet je het zelf even moeten inschatten in je situatie.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True