Wat moet ik kiezen G-kracht 1 of G-kracht II MX

Pagina: 1
Acties:

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart, heb nu nog een Viper 550. Heb afgelopen weekend een nieuw mamaplankje gekocht (P3V4X) met een celeron 566@850.

Ik heb eigenlijk 2 optie's in gedachten, een goeie snelle Geforce 1 (maar welke ?) of een Geforce 2 MX, ik wil er in ieder geval niet meer voor uitgeven dan 600 piek. Het gaat me met name om Game performance.

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het hangt ervan af hoeveel geld je voor welke prestaties wilt uitgeven.

De geforce SDR presteert het slechtst maar kun je voor zo'n 350-400 gulden kopen.
De geforce MX presteert beter dan de Geforce SDR en heeft de gloednieuwe kern van de geforce2. Deze kun je voor zo'n 400-450 gulden kopen.
De geforce ddr presteert beter als de andere twee maar is weer een stukkie duurder.

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb 600 piek er voor over, ik zit zwaar te denken aan een Geforce II MX ook gezien het potentieel wanneer je hem opfokt.

Ik wil in ieder geval "value for money" m'n vipertje loopt nu op z'n top, zwaar overclocked maar heeft z'n geld wel opgeleverd de afgelopen 2 jaar.

Ik bedoel met een Geforce II MX kan ik voorlopig weer vooruit en deze kan met de huidige drivers en wat tuning gelijk lopen aan een snelle Geforce I, met nieuwe drivers kan dat alleen maar beter worden denk ik.

Verder speel ik nooit op een hogere resolutie dan 1024 * 768 32 bit kleur aangezien ik een 17" monitor heb van ADI.

Ik denk dus dat ik voor de MX ga, dat lijkt mij de verstandigste keuze.

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D