LOCK melding zonder naam, maar met icoon?

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-11 11:28
Hai!

Ik kreeg zojuist voor het eerst een Lock op een post :). Ik wist niet eens dat dit kon.

Maar de melding is denk ik wat vreemd. Je ziet dat "een moderator" je melding heeft gelocked, met daarnaast een icoontje.

Ik had liever via PM even excuses aangeboden dan in het topic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jdXpTZMrLRlSGXvXqmQfrbuK/full.png

FreeReef.nl

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:41

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat kan toch? Onder je post zie je wie je post geedit heeft.

De combinatie van geen naam maar wel icoon is idd een beetje vreemd.

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 11-07-2019 21:05 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan gelukkig dankzij het gebruikersicoontje al inschatten wie dat is geweest en anders klik je op de melding, dan kom je bij de post zelf en staat er onderaan wie jouw post bewerkt heeft. De naam is tevens een link naar z'n Gallery pagina en kan je 'm vanuit daar ook gelijk een berichtje sturen.

Ik denk dat een algemene tekst is gekozen, zodat het wat meer opvalt dan "$naam heeft $iets_gedaan in $topic." en het ook duidelijk is dat het een ingreep betreft, mocht het icoon ervoor dat nog niet doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• World Citizen
Klopt.. je kunt het wel vinden inderdaad. Maar het zag er vreemd uit omdat ik normaal bij andere meldingen altijd een naam zie staan.

Wellicht was mijn argument "ik had liever een PM gestuurd" niet echt correct omdat je het inderdaad wel kunt vinden als je zoekt ( :X Ik had niet eens gekeken naar de edit regel).

Ik vind het altijd wel prettig dat je kunt zien wie de edit heeft uitgevoerd. Ergens ben ik bang dat jullie vaker een negatieve reactie terug krijgen dan een excuus.. dus vanuit dat oogpunt snap ik het ook wel weer ;)

Hoe dan ook.. ik dacht.. ik meld het even.

FreeReef.nl

• World Citizen
Ow en wellicht moet je nog iets checken, gezien ik het zelf niet kan testen denk ik.

Ik kreeg zojuist een push melding dat ik een + kreeg op die gelockte post. Nou kan het natuurlijk zijn dat hij dat plusje weer heeft ingetrokken (ik weet niet wat het gedrag is van de site/pm's bij een ingetrokken plusje), maar ik zie dat plusje niet bij mijn post.

Dus of hij heeft het weer ingetrokken, of op een gelockte post worden de plusjes tenminste voor mijn account niet weergegeven.

(als je overigens wil testen dan hoor ik het wel, karma en dingen boeien me niet)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M3msXEjJTvI9dnRbPyNXMdKl/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RIh26LD3egToQ7yWSI0RqoYq/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door World Citizen op 11-07-2019 21:20 ]

FreeReef.nl

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Even de posts ter referentie:
World Citizen in "[F1] Seizoen 2019 - Deel 1"
World Citizen in "[F1] Seizoen 2019 - Deel 1"

Die thumbs-up lijkt me gewoon een foutje (van de thumbs-upgever) die weer is ingetrokken. De notificatie blijft dan wel staan.

Wat betreft je reactie in het topic over de lock, mod-acties gaan standaard gepaard met het locken van de post. Het is een extra handeling voor ons moderators om een post niet te locken als we editen. Ik vind het persoonlijk een beetje een draconische maatregel om ook te locken, maar ik doe niet altijd de moeite om het vinkje weg te halen :). Ik ben er overigens niet helemaal zeker van of je bij een edit zonder lock nog steeds een notificatie krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 11-07-2019 21:24 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• World Citizen
.oisyn schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:23:
mod-acties gaan standaard gepaard met het locken van de post.
Aha, dan snap ik hem helemaal :)

* World Citizen heeft kennelijk niet veel moderator ingreep ervaring. /steekt borst uit ;)

@thijsjow Je hebt het inderdaad bevestigd :D. Goed bezig! (trok een plusje in)

[ Voor 11% gewijzigd door World Citizen op 11-07-2019 21:40 ]

FreeReef.nl

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

.oisyn schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:23:
Ik vind het persoonlijk een beetje een draconische maatregel om ook te locken
Punt is alleen, dat een mbr door een gebruiker in een post zonder lock gewoon weer weggehaald kan worden, of (als je van het goede in de gebruiker uitgaat :P ) gewoon niet geparsed wordt wanneer een gebruiker een post-met-mbr aanpast. En zelfs zonder mbr is niet-locken alleen zinnig als je erg veel vertrouwen in het begrip van de gebruiker hebt waar je de post van hebt aangepast :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

naitsoezn schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:42:
[...]

Punt is alleen, dat een mbr door een gebruiker in een post zonder lock gewoon weer weggehaald kan worden
Dat doet er niet zo toe. De mod-actie gaat gepaard met een melding (hoop ik) en een visuele indicatie, ik ga er dus vanuit dat de gebruiker op de hoogte is. De poster is mijns inziens in de meeste gevallen gewoon toegestaan om zijn post verder aan te passen, waarbij de mbr kan worden verwijderd en iets wordt geplaatst wat wel door de beugel kan. Die modbreak hoeft er niet tot in het einde der tijden te staan :)

Plaatst hij daarentegen doodleuk weer wat in eerste instantie gemodbreakt werd dan volgen uiteraard verdere maatregelen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 11-07-2019 21:47 ]

• World Citizen
Mijn intentie blijft dat icoontje zonder naam. Ik zie heel erg graag een naam erbij staan...

Gezien hij in de edit regel staat zie ik het graag netjes afgewerkt in de PM :)

We zijn Tweakers!!!!
(wellicht was dit meer een vrijdag topic)

Owja, en als je niet de naam erbij zet... ga ik morgen bier drinken. Dat is dan jullie schuld.

[ Voor 25% gewijzigd door World Citizen op 11-07-2019 22:04 ]

FreeReef.nl

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

naitsoezn schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:42:
En zelfs zonder mbr is niet-locken alleen zinnig als je erg veel vertrouwen in het begrip van de gebruiker hebt waar je de post van hebt aangepast :P
Wordt pas vervelend als je mede-TS bent met rechten in dat forum en je wilt de TS updaten. :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hero of Time schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:22:
[...]

Wordt pas vervelend als je mede-TS bent met rechten in dat forum en je wilt de TS updaten. :P
Maar dat is geen mod-edit ;)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

.oisyn schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:34:
[...]

Maar dat is geen mod-edit ;)
Maar de 'lock' functie is er nog steeds, want je bent dan wel mede-auteur, je bent niet de maker van de oorspronkelijke post en je hebt de rechten in dat forum.

Geen idee hoe het er precies uitziet, want ik ben geen mede-auteur in mijn fora.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hero of Time schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:36:
[...]

Maar de 'lock' functie is er nog steeds
Nee die is er niet als je mede-auteur bent. :)
.edit: zie TC topic ;)

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 11-07-2019 22:39 ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dat was een poosje terug aangepast ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat weet ik, want het was eens gebeurt en men klaagde er toen over. Punt is meer dat het nog steeds mogelijk is, al is 't niet standaard aan in zo'n geval.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ah ja hij staat er idd wel als je niet de originele auteur bent.

• World Citizen
Duurt lang !!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wtu5DcM8jFWlAKby0OeJqYRM/full.png

Nee grapje. :)

Is er een eventueel een optie dat de naam erbij komt de staan, of vinden we echt overwegend dat het zo prima is?

Niet dat ik er verder wakker van ga liggen, maja als je een topic start... zoek je een soort van antwoord :)
(of een "thanks voor de melding.. we gaan er naar kijken" :+ )

[ Voor 8% gewijzigd door World Citizen op 17-07-2019 22:23 ]

FreeReef.nl

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan zou de hele tekst (of iig het stukje 'een moderator') aangepast moeten worden, anders wordt het te lang en dat is ook weer niet de bedoeling.

Pagina: 1