Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC - 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Hoi allen,

Ik merk dat mijn huidige systeem de nieuwste spellen niet meer vloeiend kan draaien. Daarom heb ik besloten om mij te oriënteren op een nieuwe PC. Hieronder de ingevulde vragenlijst.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen met mijn nieuwe PC op een resolutie 1440p (2K) maar zonder Freesync of G-sync.
Daarnaast wil ik 3D modellen kunnen openen en kunnen bekijken (navisworks) i.v.m. met mijn werk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn voorlopig budget is rond de 1500 euro mocht er iets zijn dat meer waar bied voor zijn geld of meer toekomst gericht is , dan ben ik bereid het budget te verhogen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het volgende wil ik meenemen naar mijn nieuwe PC.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Interne harde schijvenSamsung HD204UI , 2TB SATA-300, 32MB, 5400rpm€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 49,16€ 49,16
1Optische drivesSony Optiarc AD-5280S Zwart€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesAdata XPG SX900 128GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 66,90€ 66,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 116,06

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve de eerder genoemde componenten. Ik heb zelf voor de Ryzen 3700X gekozen omdat ik liever iets meer uitgeef aan de processor dan videokaart. Naar mijn mening verouderd een videokaart sneller en gaat een CPU langer mee. Ik verwacht gedurende de levensduur de videokaart nog een keer te moeten updaten O-)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 354,87€ 354,87
1MoederbordenASRock X570 Phantom Gaming 4€ 165,-€ 165,-
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT 8G GDDR6€ 430,51€ 430,51
1BehuizingenFractal Design Define S2 Gunmetal€ 96,50€ 96,50
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3200C16Q-32GTZR€ 234,99€ 234,99
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 81,-€ 81,-
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.463,82

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde voorkeur maar ben wel sympathiek ingesteld naar AMD. Hoewel ik bij voorkeur altijd gewoon het meeste waar voor mijn geld aanschaf. O-)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn nieuwe PC moet de nieuwste games vloeiend en op Ultra settings kunnen draaien.
Huidige spellen die ik speel zijn:
  • IL2 sturmovik BOS/BOM/Bodemplatte
  • Hell let Loose
  • Battlefield 5
  • Total war Rome 2
Verder moeten alle componenten goed in de kast passen.
Wat betreft de kast, bij voorkeur heb ik een iets grotere kast waarin het makkelijk is om alle kabels weg te werken dan een kleine kast waarin ik moet zitten priegelen.

Het systeem mag je horen maar mag geen stofzuiger geluid maken.
Is de standaard mee geleverde koeler van AMD voldoende?

Ga je overklokken?
Overklokken ga ik niet doen

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop eigenlijk dat jullie het door mij geconfigureerde systeem kunnen controleren op fouten.
Aandachtspunten voor mij zijn het type geheugen en daarnaast vraag ik mij af of een M2 SSD veel toevoegt tov van mijn oude Crucial SSD.

Daarnaast mochten er dingen zijn die jullie zouden verbeteren dan hoor ik het graag.

Alle reacties

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Arjantje schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:53:

Ik wil gaan gamen met mijn nieuwe PC op een resolutie 1440p (2K) maar zonder Freesync of G-sync.
Heb je al een scherm of moet je die nog aanschaffen? De naam hint er al naar; freesync is in principe een gratis feature en het maakt het gamen iets aangenamer. Snap daarom niet waarom je expliciet vermeldt dat je geen Freesync zou willen.
Het systeem mag je horen maar mag geen stofzuiger geluid maken.
In dat geval wil je die videokaart absoluut niet hebben want dat is een straalmotor in je kast. Als je graag de nieuwe AMD videokaart wilt hebben dan moet je even wachten tot de custom designs beschikbaar komen want die zijn namelijk wel stil.
Is de standaard mee geleverde koeler van AMD voldoende?
Ja. En mocht ie naar verloop van tijd toch tegen vallen dan kan je hem later altijd nog vervangen voor een andere.

In je lijstje met componenten die je mee wilt nemen staat een optische drive. De kast die je uitgekozen hebt -prima keuze overigens- biedt geen ruimte voor een optische drive.

Je hebt 32 GB geheugen. Voor gamen is dat overkill. Van 3D modellen heb ik geen verstand. Als dat heel geheugen intensief is dan zou je 32 GB misschien kunnen verantwoorden, maar anders denk ik dat je beter 16 GB en dan 3600 MHz kan pakken.

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-11 19:41
Ook goed opletten mbt dimensies van de hardware; of die in de kast kunnen of niet etc; cfr ook opmerking hierboven van Maypole: in jouw huidige case kan blijkbaar geen optische drive.

Een methode om dit zelf wat na te gaan, is de configuratie eens opstellen via pcpartpicker.

mvg

Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 😉

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Bedankt voor de tips dat van de optische drive was mij nog niet opgevallen!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:06
Neem een ander moederbord aub, dat Asrock bord ga je niet blij van worden.