Hoi allen,
Ik merk dat mijn huidige systeem de nieuwste spellen niet meer vloeiend kan draaien. Daarom heb ik besloten om mij te oriënteren op een nieuwe PC. Hieronder de ingevulde vragenlijst.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen met mijn nieuwe PC op een resolutie 1440p (2K) maar zonder Freesync of G-sync.
Daarnaast wil ik 3D modellen kunnen openen en kunnen bekijken (navisworks) i.v.m. met mijn werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn voorlopig budget is rond de 1500 euro mocht er iets zijn dat meer waar bied voor zijn geld of meer toekomst gericht is , dan ben ik bereid het budget te verhogen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het volgende wil ik meenemen naar mijn nieuwe PC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve de eerder genoemde componenten. Ik heb zelf voor de Ryzen 3700X gekozen omdat ik liever iets meer uitgeef aan de processor dan videokaart. Naar mijn mening verouderd een videokaart sneller en gaat een CPU langer mee. Ik verwacht gedurende de levensduur de videokaart nog een keer te moeten updaten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde voorkeur maar ben wel sympathiek ingesteld naar AMD. Hoewel ik bij voorkeur altijd gewoon het meeste waar voor mijn geld aanschaf.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn nieuwe PC moet de nieuwste games vloeiend en op Ultra settings kunnen draaien.
Huidige spellen die ik speel zijn:
Wat betreft de kast, bij voorkeur heb ik een iets grotere kast waarin het makkelijk is om alle kabels weg te werken dan een kleine kast waarin ik moet zitten priegelen.
Het systeem mag je horen maar mag geen stofzuiger geluid maken.
Is de standaard mee geleverde koeler van AMD voldoende?
Ga je overklokken?
Overklokken ga ik niet doen
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop eigenlijk dat jullie het door mij geconfigureerde systeem kunnen controleren op fouten.
Aandachtspunten voor mij zijn het type geheugen en daarnaast vraag ik mij af of een M2 SSD veel toevoegt tov van mijn oude Crucial SSD.
Daarnaast mochten er dingen zijn die jullie zouden verbeteren dan hoor ik het graag.
Ik merk dat mijn huidige systeem de nieuwste spellen niet meer vloeiend kan draaien. Daarom heb ik besloten om mij te oriënteren op een nieuwe PC. Hieronder de ingevulde vragenlijst.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen met mijn nieuwe PC op een resolutie 1440p (2K) maar zonder Freesync of G-sync.
Daarnaast wil ik 3D modellen kunnen openen en kunnen bekijken (navisworks) i.v.m. met mijn werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn voorlopig budget is rond de 1500 euro mocht er iets zijn dat meer waar bied voor zijn geld of meer toekomst gericht is , dan ben ik bereid het budget te verhogen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het volgende wil ik meenemen naar mijn nieuwe PC.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Interne harde schijven | Samsung HD204UI , 2TB SATA-300, 32MB, 5400rpm | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 49,16 | € 49,16 |
| 1 | Optische drives | Sony Optiarc AD-5280S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Adata XPG SX900 128GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 66,90 | € 66,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 116,06 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve de eerder genoemde componenten. Ik heb zelf voor de Ryzen 3700X gekozen omdat ik liever iets meer uitgeef aan de processor dan videokaart. Naar mijn mening verouderd een videokaart sneller en gaat een CPU langer mee. Ik verwacht gedurende de levensduur de videokaart nog een keer te moeten updaten
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 354,87 | € 354,87 |
| 1 | Moederborden | ASRock X570 Phantom Gaming 4 | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT 8G GDDR6 | € 430,51 | € 430,51 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define S2 Gunmetal | € 96,50 | € 96,50 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16Q-32GTZR | € 234,99 | € 234,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 100,95 | € 100,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.463,82 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde voorkeur maar ben wel sympathiek ingesteld naar AMD. Hoewel ik bij voorkeur altijd gewoon het meeste waar voor mijn geld aanschaf.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn nieuwe PC moet de nieuwste games vloeiend en op Ultra settings kunnen draaien.
Huidige spellen die ik speel zijn:
- IL2 sturmovik BOS/BOM/Bodemplatte
- Hell let Loose
- Battlefield 5
- Total war Rome 2
Wat betreft de kast, bij voorkeur heb ik een iets grotere kast waarin het makkelijk is om alle kabels weg te werken dan een kleine kast waarin ik moet zitten priegelen.
Het systeem mag je horen maar mag geen stofzuiger geluid maken.
Is de standaard mee geleverde koeler van AMD voldoende?
Ga je overklokken?
Overklokken ga ik niet doen
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop eigenlijk dat jullie het door mij geconfigureerde systeem kunnen controleren op fouten.
Aandachtspunten voor mij zijn het type geheugen en daarnaast vraag ik mij af of een M2 SSD veel toevoegt tov van mijn oude Crucial SSD.
Daarnaast mochten er dingen zijn die jullie zouden verbeteren dan hoor ik het graag.