Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1231122

Topicstarter
Ik zoek een? relatief sterke Android smartphone

Wat is je budget? tussen de 600 en 775 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ...... veel surfen, social media apps en camerafunctie.

Wat heb je zelf al gevonden? OnePlus 7 Pro, Samsung Galaxy S10 (regulier), Samsung Galaxy A80 en de Oppo Reno.

Welke vragen heb je hier nog over? Na het lezen van diverse privacy policies vind ik het vrij shockerend welke persoonlijke informatie allemaal verstuurd wordt naar de servers van het betreffende merk. Is daarin Samsung veiliger dan Oppo en haar dochter OnePlus? (China versus het Westen)
En ja, Apple doet dit net zo goed.

Mvg,

Maco

Beste antwoord (via Anoniem: 1231122 op 13-07-2019 15:31)

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Anoniem: 1231122 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:05:
Beste ChinaGeek,

Dank voor het reageren om 00:18 haha!
Oké, dus elke bouwer wil zoveel van je weten.
Die informatie wordt ergens opgeslagen lijkt mij, gebeurt dat op een veilige plek? (zit daar een verschil tussen bijv. OnePlus en Samsung)
Je bent er natuurlijk zelf bij met wat je allemaal deelt. Op elke android heb je een Google account nodig, verder hoef je in principe geen persoonlijke gegevens te delen.
Ik heb niet de illusie dat gegevens bij Samsung veiliger zijn dan bij eender welke andere fabrikant.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-05 12:41
Anoniem: 1231122 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:45:
Welke vragen heb je hier nog over? Na het lezen van diverse privacy policies vind ik het vrij shockerend welke persoonlijke informatie allemaal verstuurd wordt naar de servers van het betreffende merk. Is daarin Samsung veiliger dan Oppo en haar dochter OnePlus? (China versus het Westen)
En ja, Apple doet dit net zo goed.
Wat bedoel je precies met "China vs het Westen"? Voor zover mijn beperkte kennis reikt komen bijna alle Android devices uit het oosten.

Uit het lijstje waarvoor jij een smartphone wilt gebruiken zie ik zo geen toepassing waarom je voor een dure smartphone zou moeten gaan en niet voor een meer midrange toestel. Een Google Pixel 3a zou bijvoorbeeld volstaan, heeft een uitstekende camera en snelle updates. Verder is het ook handig om te weten wat voor jou belangrijk is aan een smartphone. De genoemde telefoons variëren nogal van afmeting en gewicht, dus mochten die dingen belangrijk zijn zou ik ze zeker eens in de winkel bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo Ricktachtig,

Dankjewel voor je snelle reactie. Gewicht maakt me niet veel uit, het toestel mag echter geen notch hebben m.u.v. een zoals die in de S10. Ik heb al vier fysieke winkels bezocht om de toestellen uit te testen. Qua privacy zit er wel een verschil tussen Samsung uit Zuid-Korea, de Chinese merken en Apple. Een tijd geleden (januari 2018 en eerder) waren er diverse reports over backdoors en ook onveilig betalen. Is een huidige OnePlus wel veilig? :-(

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 1231122 op 11-07-2019 21:24 . Reden: fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Er zit geen verschil in. Elk merk verzamelt data, elk merk wil zoveel mogelijk van je weten. Samsung is daarin niet heiliger dan Xiaomi, Huawei of Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste ChinaGeek,

Die informatie wordt ergens opgeslagen lijkt mij, gebeurt dat op een veilige plek? (zit daar een verschil tussen bijv. OnePlus en Samsung)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Anoniem: 1231122 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:05:
Beste ChinaGeek,

Je bent er natuurlijk zelf bij met wat je allemaal deelt. Op elke android heb je een Google account nodig, verder hoef je in principe geen persoonlijke gegevens te delen.
Ik heb niet de illusie dat gegevens bij Samsung veiliger zijn dan bij eender welke andere fabrikant.
Pagina: 1