Telefonisch TV abonnement afgesloten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:26
Eind vorig jaar heb ik een tv app geprobeerd. De app werkte niet lekker dus verder niks mee gedaan. Een paar maanden later werd ik gebeld door een call center van het betreffende bedrijf of ik interesse had in nog een gratis maand, ze hadden namelijk de app verbeterd.

Toen heb ik aangegeven dat ik de app nog wel een keer wilde proberen. Heb telefonisch mijn bankrekeningnummer doorgegeven en zou later via de e-mail een bevestiging krijgen van wat is afgesproken via de telefoon. De bevestiging heb ik echter niet gekregen en ik kon ook geen tv kijken via de app.

Nu zie ik een paar maanden later dat er geld van mijn rekening is afgeschreven (Het geld heb ik gestorneerd). Direct contact opgenomen met het bedrijf en zij geven aan dat ik een abonnement bij ze heb lopen. Ik heb toen aangegeven dat ik hier geen bevestiging van heb gehad via de mail zoals was afgesproken.

Nu blijkt dat ze de bevestiging hebben verstuurd naar een verkeerd e-mailadres. Dit e-mailadres heb ik bij het proberen van het account zelf ingevoerd. Ik heb een - i.pv. _ ingevoerd.

Bij de app is je e-mailadres je inlog en kan je via een activatielink in je e-mail het account activeren. Ik heb gebruik gemaakt van de app, dus ik vermoed dat het volgende is gebeurd:

Ik twee accounts gemaakt. Een met ruben0s-xxx@xxx.com en een met ruben0s_xxx@xxx.com. Het eerste account is nooit gebruikt (kan ook niet want e-mail bestaat niet / kon dus niet geactiveerd worden). Het tweede account is maar een paar dagen gebruikt. Vervolgens ben ik door call center gebeld en zij hebben het eerste account geactiveerd en daar de bevestiging heen gestuurd.

Dit hele verhaal heb ik ook uitgelegd aan het bedrijf. Inmiddels vier verschillende medewerkers gesproken. Via de chat te horen gekregen dat er niks meer openstaat, maar krijg inmiddels betalingsherinneringen thuis.

Vandaag weer contact opgenomen en nu zeggen ze dat ik wel moet betalen, namelijk het bedrag dat ik voor het laatst heb gestorneerd (ik heb meerdere malen wat gestorneerd..).

Mijn principe zegt niks betalen, want ik heb geen bevestiging gehad en geen schriftelijk akkoord gegeven, daarnaast heb ik het product niet gebruikt. Echter heb ik vermoedelijk wel zelf mijn e-mail adres 'verkeerd' ingevuld.

Wat zijn mijn rechten? Moet een call center medewerker opnoemen naar welk e-mailadres zij de bevestiging heen stuurt?

https://www.consuwijzer.n...ldig/schriftelijk-akkoord
https://www.acm.nl/nl/ond...consumenten/telemarketing

[ Voor 4% gewijzigd door Ruben0s op 11-07-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar SF.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ruben0s schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:06:
een gratis maand,
+
Heb telefonisch mijn bankrekeningnummer doorgegeven
Vind ik een hele rare combinatie. Ging er geen belletje rinkelen?

Enfin, ik zou bij het bedrijf een kopie van de overeenkomst / het telefoongesprek opvragen.

[ Voor 15% gewijzigd door bombadil op 11-07-2019 19:57 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
bombadil schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:56:
[...]

Vind ik een hele rare combinatie. Ging er geen belletje rinkelen?

Enfin, ik zou bij het bedrijf een kopie van de overeenkomst / het telefoongesprek opvragen.
Nee. Als de app inderdaad was verbeterd had ik er wel voor willen betalen. Zou het niet verbeterd zijn, dan had ik het per direct weer opgezegd.

[ Voor 8% gewijzigd door Ruben0s op 11-07-2019 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ruben0s schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:01:
[...]

Nee. Als de app inderdaad was verbeterd had ik er wel voor willen betalen. Zou het niet verbeterd zijn, dan had ik het per direct weer opgezegd.
Je hebt nu dus wel telefonisch een abbo afgesloten, maar niet opgezegd?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Nee. Via de telefoon heb ik aangegeven dat ik de app nog wel een maand gratis wil proberen. Ik besef mij wel dat als ik een rekeningnummer doorgeef dat ik daarna waarschijnlijk wel iets actief moet opzeggen, maar ik ben in de veronderstelling dat je altijd nog schriftelijk akkoord moet geven. Dit wordt ook voorgeschreven door de ACM en Consuwijzer (zie link op). Ik heb echter nooit een bevestigingslink gehad omdat deze naar een verkeerd e-mailadres is verstuurd. Of 1 cent of dergelijks overgemaakt om ze te machtigen tot automatische incasso.
Zorg bij diensten, abonnementen of leveringscontracten voor een schriftelijk aanbod
Belt u op eigen initiatief naar consumenten? En bestaat uw aanbod uit:

een abonnement op een dienst, bijvoorbeeld cv-onderhoud of een sportschool?
een abonnement op telefonie, internet of een andere telecomdienst?
een contract voor levering van elektriciteit, gas, water of warmte (energie)?
Bevestig dan het telefonische aanbod schriftelijk of per e-mail. Zo kunnen consumenten het rustig doorlezen en een bewuste keuze maken. Tekenen ze dit aanbod? Of sturen ze hun schriftelijke instemming aan u? Pas op dat moment is er een geldig contract. En pas dan gaat de bedenktijd in.
En dit staat in de voorwaarden van het bedrijf. Volgens hun eigen voorwaarden is er niet eens sprake van een overeenkomst.

spoiler:
3.4 Een Overeenkomst komt tot stand door:
a. schriftelijke acceptatie of acceptatie per e-mail door Canal Digitaal
van een elektronische aanmelding door de Klant, ingediend via de
Website; of

telefonische acceptatie door Canal Digitaal van een telefonische
aanmelding door de Klant; of
c. schriftelijke acceptatie of acceptatie per e-mail door Canal Digitaal
van een volledig door de Klant ingevuld en ondertekend aan-
vraagformulier. Indien het Abonnement op afstand is afgesloten
zal Canal Digitaal het Abonnement per e-mail of brief bevestigen,
eventueel nadat Canal Digitaal op haar verzoek een kopie van
het legitimatiebewijs en kopie bankafschrift van de Klant heeft
ontvangen.

[ Voor 70% gewijzigd door Ruben0s op 11-07-2019 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:36
"of telefonische acceptatie door Canal Digitaal van een telefonische aanmelding door de Klant"

Hier staat toch wat gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
één maand gratis betekent meestal de eerste maand gratis. je hebt vaak wel de mogelijkheid om in die eerste maand op te zeggen (wat vaak dan wel weer lastig te vinden is hoe dat precies moet.....)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Mother_lepard schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:59:
"of telefonische acceptatie door Canal Digitaal van een telefonische aanmelding door de Klant"

Hier staat toch wat gebeurd is?
Nee. Dit is in mijn ogen het geval als je op eigen initiatief belt. Dat heb ik niet gedaan. Zij hebben mij benaderd.

Vandaag alle gegevens opgevraagd (kunnen ze niet aanleveren). Ze beweren nu dat ik een aanvraag formulier via de website heb ingediend. Dit is gebeurt op de datum dat zij mij telefonisch hebben benaderd. Ik krijg dus het gevoel dat de medewerker aan de telefoon een aanvraag formulier heeft ingevuld en daar een typ fout heeft gemaakt.

[ Voor 41% gewijzigd door Ruben0s op 12-07-2019 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruben0s schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:54:
[...]

Nee. Dit is in mijn ogen het geval als je op eigen initiatief belt. Dat heb ik niet gedaan. Zij hebben mij benaderd.
Waar staat dat?

IMO Heb je een gratis maand genomen en daarna niet opgezegd. Je moet dus de maanden betalen totdat je hebt opgezegd (nu, dus). De rest is irrelevant en het foute email adres is jouw fout.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2019 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:57:
[...]

Waar staat dat?

IMO Heb je een gratis maand genomen en daarna niet opgezegd. Je moet dus de maanden betalen totdat je hebt opgezegd (nu, dus). De rest is irrelevant en het foute email adres is jouw fout.
Nee. Ik denk dat ik die fout heb gemaakt. Uit contact van vandaag blijkt dat de aanvraag is gedaan via een webformulier via de website van het betreffende bedrijf. Dit formulier heb ik nooit ingevuld. Het formulier is op de datum ingevuld dat ik telefonisch ben benaderd door het bedrijf. Ik vermoed nu dus dat een medewerker van het bedrijf het formulier heeft ingevuld en vervolgens mijn e-mailadres verkeerd heeft ingetikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruben0s op 12-07-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je nog steeds telefonisch akkoord gegeven. En had je actief moeten opzeggen na de gratis maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:05:
Dan heb je nog steeds telefonisch akkoord gegeven. En had je actief moeten opzeggen na de gratis maand.
Voor telefonisch verkoop gelden gelukkig andere regels. Zie site ACM en Consuwijzer. Daar geldt dat je schriftelijk akkoord moet geven dit heb ik niet gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Ruben0s op 12-07-2019 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ruben0s schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:31:
[...]

Voor telefonisch verkoop gelden gelukkig andere regels. Zie site ACM en Consuwijzer. Daar geldt dat je schriftelijk akkoord moet geven dit heb ik niet gedaan.
Voor verlenging of vernieuwing van een bestaand abo/gebruiker is niks schriftelijk verplicht.

Zoals je ongetwijfeld ook al had gevonden bij Consuwijzer/ACM.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ruben0s schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:31:
[...]

Er is toch ook een schrijftelijk akkoord gekomen? Enige is dat je die niet kan lezen omdat je een verkeerd e-mail adres in hebt gevuld :+

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
YakuzA schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:39:
[...]

Voor verlenging of vernieuwing van een bestaand abo/gebruiker is niks schriftelijk verplicht.

Zoals je ongetwijfeld ook al had gevonden bij Consuwijzer/ACM.
Dat klopt. Maar ik heb nooit een abonnement gehad. Ik heb alleen een app geprobeerd. Op het moment dat ze mij belden hebben ze mij een abonnement aangeboden. Vandaar dat ik ook nieuwe gegevens moest aanleveren zoals een rekeningnummer.

[ Voor 17% gewijzigd door Ruben0s op 12-07-2019 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Wintervacht schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:46:
[...]

Er is toch ook een schrijftelijk akkoord gekomen? Enige is dat je die niet kan lezen omdat je een verkeerd e-mail adres in hebt gevuld :+
Je moet schriftelijk akkoord geven als consument. Er is wel een bevestiging verstuurd, maar ik heb daar nooit schriftelijk akkoord gegeven.

Nu blijkt dat ik zelf niet het e-mailadres verkeerd heb ingevuld, maar de call center medewerker.

[ Voor 11% gewijzigd door Ruben0s op 12-07-2019 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ruben0s schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:51:
[...]

Dat klopt. Maar ik heb nooit een abonnement gehad. Ik heb alleen een app geprobeerd. Op het moment dat ze mij belden hebben ze mij een abonnement aangeboden. Vandaar dat ik ook nieuwe gegevens moest aanleveren zoals een rekeningnummer.
En daar heb je mee ingestemd, de bevestiging daarvan is verstuurd naar een e-mail adres waar je geen toegeng toe hebt, dat wil niet zeggen dat het niet rechtsgeldig is.

Je hebt bewust je rekeningnummer doorgegeven, hebt geaccepteerd dat je een (proef)abonnement krijgt (die gegarandeerd doorloopt na de gratis periode) en een verkeerd e-mail adres ingevuld voor de bevestiging.

Met iedere nieuwe post stribbel je tegen dat het niet jouw fout is maar 'de hunne', ik denk niet dat je het antwoord wat je zoekt hier gaat vinden want de tegenpartij heeft helemaal niets fout gedaan.
Ruben0s schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:52:
[...]

Je moet schriftelijk akkoord geven als consument. Er is wel een bevestiging verstuurd, maar ik heb daar nooit schriftelijk akkoord gegeven.

Nu blijkt dat ik zelf niet het e-mailadres verkeerd heb ingevuld, maar de call center medewerker.
Als je dat echt hard kunt maken maak je wellicht nog een kans, maar dat gaat ook niet 1-2-3 bij zulke bedrijven...

[ Voor 20% gewijzigd door Wintervacht op 12-07-2019 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt aangegeven dat je het wel wilt proberen via de telefoon. Waarschijnlijk hebben ze dit ook opgenomen en hebben ze op basis van dit jou een abbo aanhanigd gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Wintervacht schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:59:
[...]

En daar heb je mee ingestemd, de bevestiging daarvan is verstuurd naar een e-mail adres waar je geen toegeng toe hebt, dat wil niet zeggen dat het niet rechtsgeldig is.

Je hebt bewust je rekeningnummer doorgegeven, hebt geaccepteerd dat je een (proef)abonnement krijgt (die gegarandeerd doorloopt na de gratis periode) en een verkeerd e-mail adres ingevuld voor de bevestiging.

Met iedere nieuwe post stribbel je tegen dat het niet jouw fout is maar 'de hunne', ik denk niet dat je het antwoord wat je zoekt hier gaat vinden want de tegenpartij heeft helemaal niets fout gedaan.

[...]

Als je dat echt hard kunt maken maak je wellicht nog een kans, maar dat gaat ook niet 1-2-3 bij zulke bedrijven...
Dat hard maken gaat lastig worden. Ik heb alleen mijn internetgeschiedenis. Op 2 april heb ik niet de website van het betreffende bedrijf opgezocht. Echter heb ik wel een telefoongesprek gehad op die datum met een privenummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ruben0s schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:11:
[...]

Dat hard maken gaat lastig worden. Ik heb alleen mijn internetgeschiedenis. Op 2 april heb ik niet de website van het betreffende bedrijf opgezocht. Echter heb ik wel een telefoongesprek gehad op die datum met een privenummer.
Je zegt dat blijkt dat de medewerker (m/v) het verkeerd in heeft gevuld, waar blijkt dat uit? Als je daar een antwoord op hebt heb je in ieder geval je ogenschijnlijk enige aanknopingspunt om dit allemaal te achterhalen en terug te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan toch per maand opzeggen? Zeg het op.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Nu online
Ruben0s schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:52:
[...]

wel toevallig dat het exact dezelfde typefout is die jij gemaakt hebt.
Ruben0s schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:06:

Nu blijkt dat ze de bevestiging hebben verstuurd naar een verkeerd e-mailadres. Dit e-mailadres heb ik bij het proberen van het account zelf ingevoerd. Ik heb een - i.pv. _ ingevoerd.
:?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Wintervacht schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:20:
[...]

Je zegt dat blijkt dat de medewerker (m/v) het verkeerd in heeft gevuld, waar blijkt dat uit? Als je daar een antwoord op hebt heb je in ieder geval je ogenschijnlijk enige aanknopingspunt om dit allemaal te achterhalen en terug te draaien.
Omdat het bedrijf aangeeft dat het abonnement is aangevraagd via een webformulier op 2 april.

Aangezien ik nooit op hun website ben geweest (alleen gebruik gemaakt van de TV app) weet ik dat ik dit niet heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Tens schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:23:
[...]

wel toevallig dat het exact dezelfde typefout is die jij gemaakt hebt.
[...]

:?
Ik zit helemaal een logica te bedenken waar het fout is gegaan. Met de kennis van nu heb ik niet een account aangemaakt met een verkeerd e-mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ruben0s schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:24:
[...]

Omdat het bedrijf aangeeft dat het abonnement is aangevraagd via een webformulier op 2 april.

Aangezien ik nooit op hun website ben geweest (alleen gebruik gemaakt van de TV app) weet ik dat ik dit niet heb gedaan.
Maar je zegt zelf een account, of zelfs 2 aangemaakt te hebben :?
Ik snap het niet, je hebt zelf kennelijk 2 keer dat formulier ingevuld, hoe kom je er bij dat de medewerker dat dan gedaan moet hebben?
Dat formulier op hun website en in de app is waarschijnlijk dezelfde, is de app gewoon een html frontend in een app container, een zgn. hybride app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Wintervacht schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:27:
[...]

Maar je zegt zelf een account, of zelfs 2 aangemaakt te hebben :?
Ik snap het niet, je hebt zelf kennelijk 2 keer dat formulier ingevuld, hoe kom je er bij dat de medewerker dat dan gedaan moet hebben?
Dat formulier op hun website en in de app is waarschijnlijk dezelfde, is de app gewoon een html frontend in een app container, een zgn. hybride app.
Het account wat ik heb aangemaakt via de app is aangemaakt in 2018. Bij de app hoef je alleen je e-mail + telefoonnummer in te tikken en dan kan je 30 dagen gratis kijken.

Het account dat is aangemaakt op 2 april bevat ook mijn rekeningnummer en verkeerde e-mailadres... Het rekeningnummer kan je alleen invullen via de site.

Edit:

Het bedrijf geeft nu dus aan dat ze niet kunnen zien dat er telefonisch contact met mij is geweest. Alleen dat ik mijzelf heb aangemeld via de website.... Ik heb gevraagd of ze een ip adres of iets dergelijks kunnen overhandigen en als dat met mijn ip adres overeenkomt dat ik de boel betaal.

Kan in mijn eigen internetgeschiedenis niet vinden dat ik ooit op de website ben geweest. Daarnaast kan ik het mij ook niet herinneren.

[ Voor 26% gewijzigd door Ruben0s op 12-07-2019 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Ik heb nu denk ik wel sluitend bewijs. Ze beweren dat het abonnement alleen met b.h.v. IDEAL kan zijn afgesloten. Dan zou er iets van geld van mijn rekening moeten zijn afgeschreven op datum van afsluiting (toch?). Dit is niet het geval.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5Ff48QC/Bewijs.png

[ Voor 6% gewijzigd door Ruben0s op 12-07-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Nu online
Ruben0s schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:49:
Ze beweren dat het abonnement alleen met b.h.v. IDEAL kan zijn afgesloten. Dan zou er iets van geld van mijn rekening moeten zijn afgeschreven op datum van afsluiting (toch?).
mogelijk, maar de eerste maand was gratis, dus rond 2 mei iets afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:05
Vraag ze gewoon of ze kunnen bewijzen dat er een overeenkomst tot stand is gekomen. Als dat zo is, dan moeten ze de overeenkomst kunnen overleggen. Zeker als jij aangeeft nooit een overeenkomst met ze te hebben gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:21

LankHoar

Langharig tuig

Ruben0s schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:31:
[...]
Ik heb gevraagd of ze een ip adres of iets dergelijks kunnen overhandigen en als dat met mijn ip adres overeenkomt dat ik de boel betaal.
Hoewel ik goed de gedachtegang achter dit soort opmerking snap, raad ik je af om dit soort dingen te zeggen. Het levert niets op en kan potentieel alleen maar in je nadeel werken. Het verlegt ook de discussie, onnodig. Punt is dat er geen overeenkomst is gestuurd en bevestigd, dus er is geen geldige overeenkomst. Ik zou het daar bij houden ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dus even ter samenvatting

1.) Jij gaat akkoord met doorgeven rekening nummer
2.) Jij hebt een fout gemaakt in je mail adres
3.) Jij hebt het niet in de gaten gehouden

Maar het is de schuld van het bedrijf.. Slim!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:35
corset schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:09:
Dus even ter samenvatting

1.) Jij gaat akkoord met doorgeven rekening nummer
2.) Jij hebt een fout gemaakt in je mail adres
3.) Jij hebt het niet in de gaten gehouden

Maar het is de schuld van het bedrijf.. Slim!
je bedoeld:
1) Bedirjf heeft TS telefonisch benaderd
2) bedrijf heeft vervolgens zich voor gedaan als TS door zijn gegevens online in een formulier in te vullen (inclusief foutief email adres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Philip Ross schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:19:
[...]

je bedoeld:
1) Bedirjf heeft TS telefonisch benaderd
2) bedrijf heeft vervolgens zich voor gedaan als TS door zijn gegevens online in een formulier in te vullen (inclusief foutief email adres)
Je beseft je hopelijk wel dat een groot deel van dit soort bedrijven deze formulieren invullen. Heeft niks te maken met voordoen als. Gewoon verkoop... :F

Jij geeft telefonisch akkoord, bespreekt de gegevens. Deze vullen zij in, ze copy pasten wat uit je huidige account (waarmee ze je initieel bellen), en tadaa. Je moet er zelf toestemming voor geven, en dat heeft TS gedaan.

[ Voor 19% gewijzigd door corset op 15-07-2019 11:43 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Basszje

Reisvaap!]

corset schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:42:
[...]

Jij geeft telefonisch akkoord, bespreekt de gegevens. Deze vullen zij in, ze copy pasten wat uit je huidige account (waarmee ze je initieel bellen), en tadaa. Je moet er zelf toestemming voor geven, en dat heeft TS gedaan.
Je zegt wel erg stellig wat de TS in jouw voorstelling heeft gedaan. Ik lees heel wat anders.

Telefonische verkoop moet altijd een overeenkomst opleveren. Het bedrijf dient dat te kunnen bewijzen.

Meestal wordt het gesprek op een gegeven moment opgenomen ( medewerker hoort dat te zeggen ), dan is er een standaardzin (voorwaarden, naam, etc) waar je moet antwoorden met 'Ik ga akkoord'. Vaag impliceren dat er meer is en dan iemand inschrijven is erg dubieus op zijn best.

Zolang ze niet kunnen bewijzen dat er een overeenkomst is kunnen ze ook niet vorderen.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
*knip*, doe eens lief. Zo op de man heeft niemand wat aan. :+

[ Voor 92% gewijzigd door Perkouw op 15-07-2019 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:35
corset schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:42:
[...]

Je beseft je hopelijk wel dat een groot deel van dit soort bedrijven deze formulieren invullen. Heeft niks te maken met voordoen als. Gewoon verkoop... :F
Interne formulieren prima. Maar als zij het formulier via extern (publieke website) invullen en vervolgens claimen dat TS dat zelf ingevuld heeft is dat niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Even een update:

De kosten zijn doorgestreept. Het volgende is waarschijnlijk gebeurd:

1. Proefaccount via TV-app (LG)
2. Benaderd door call center in dienst van LG (dus niet Canal Digitaal)
3. Persoon van call center heeft een formulier ingevuld / account geactiveerd (met fout e-mailadres is het normaal gesproken niet mogelijk om een account aan te maken / activeren).

Ze gaan nog uitzoeken wat er precies is gebeurd.

Gelukkig is het opgelost, doordat één persoon buiten het boekje ging denken. De overige medewerkers waren er van overtuigd dat het een fout was van mij. Ik was immers nooit gebeld door het bedrijf, het account was geactiveerd en de authenticatie was verlopen via IDEAL. In hun ogen was het dus een 'normale' aanvraag geweest via de website.

[ Voor 14% gewijzigd door Ruben0s op 15-07-2019 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:02
Ik heb ongveer het zelfde meegemaakt. Via mijn Samsung tv een 30 dagen proef genomen, na die 30 dagen gebeld door (wat ik dacht) de klantenservice van Canal Digitaal, om nog eens 30 dagen proef te nemen. Ik akkoord gegaan, maar geen mail ontvangen. Een tijd later gebeld hoe ik kon inloggen, heeft de klantenservice me min of meer afgescheept dat ze niets voor me konden doen. Nog eens gebeld om daarna mijn abonnement maar op te zeggen. Was goed, maar aangezien ze een 30 dagen opzegtermijn hanteren (waarvan ik niets afwist), moet ik voor een maand abonnementskosten betalen (wordt automatisch afgeschreven, aangezien ze mijn IBAN hebben). Nu is dit heel vervelend, maar hoop ik wel dat het bij die ene maand blijft, aangezien ze bij mij ook waarschijnlijk het verkeerde email adres hebben, dat de klantenservice niet kan/wil wijzigen, heb ik geen schriftelijke bevestiging dat mijn abonnement ook daadwerkelijk is opgezegd. Aangezien Canal Digitaal toch een bedrijf is dat al een tijdje meedraait, ga ik er maar niet vanuit dat ze dit bewust doen, maar bij mij voelt het wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de betaling storneren en Canal Digitaal melden dat wat gebeurd is niet klopt. Als ze zeggen dat het alleen je eigen fout kan zijn, link naar dit topic sturen.

Callcentra worden brutaler en brutaler. Het zou tijd worden dat organisaties zelf de pijn gaan dragen van dit soort handelspraktijken. Energieboeren hebben er ook een handje van.

Voor aantonen dat je hebt opgezegd, mogen zij bewijzen dat de overeenkomst juist tot stand is gekomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2019 07:19 ]

Pagina: 1