Sonos one speaker gebruiken zonder wifi?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 907565

Topicstarter
Hoi! Ik heb een Sonos one speaker. Deze werkt via wifi. Nu is het probleem, ik heb geen wifi in mijn huis, maar gebruik altijd mijn 4g onbeperkt als ik internet wil gebruiken op mijn laptop. Is het mogelijk om de speaker toch te gebruiken? Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Er van uit gaande dat je je telefoon als hotspot gebruikt: ik denk het wel.
Als je een hotspot maakt van je telefoon en vervolgens de speaker en de laptop beide daarmee verbindt moet het kunnen, maar pin me er niet op vast :P

Misschien ten overvloede maar toch een paar vragen om de boel te verduidelijken:
Waarom heb je geen vaste internetaansluiting? 4G gebruiken als vervanging voor vast internet kunnen de meeste providers niet waarderen en als ze vinden dat jij je databundel onrechtmatig gebruikt kun je afgesloten worden.
Daarnaast: waarom heb je een Sonos One speaker als je thuis geen wifi hebt? :P

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 907565

Topicstarter
@Wintervacht dat was precies mijn vraag, of het kan via hotspot. Kan nergens vinden of het via 4g kan omdat het niet echt wifi is.

Snap je vragen hoor :p Na mijn verhuizing wilde ik WiFi aanleggen maar dat was allemaal gedoe omdat de kabels waren bevroren oid, en het duurde zo lang, dat ik het toen zo heb opgelost door gewoon met hotspot te werken. Dat werkte wel fijn en heb het toen zo gelaten. Moet er wel bij zeggen dat ik max 3 g op een dag gebruik, want films kijken of downloaden doe ik nooit, dus zou het niet aanraden als je echt veel internet nodig hebt.

De speaker kreeg ik gratis met een actie bij mijn nieuwe telefoon. Heb al een jbl charge speaker met Bluetooth, maar was benieuwd of de sonos beter is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Anoniem: 907565 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 00:05:
maar was benieuwd of de sonos beter is. :)
Aangezien je de Sonos speaker in huis hebt, zou ik zeggen probeer het even en binnen 1 minuut weet je het. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:41

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Heb dit ook geprobeerd omdat ik niet weet of ik Sonos kan vertrouwen qua datacollectie en omdat-ie een microfoon heeft. Afspelen zou ik dan doen via AirPlay.

Kan niet. Hij heeft een netwerkverbinding (en zelfs Sonos-account 8)7) nodig, zelfs als je alleen AirPlay wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 907565 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 00:05:
@Wintervacht dat was precies mijn vraag, of het kan via hotspot. Kan nergens vinden of het via 4g kan omdat het niet echt wifi is.

De speaker kreeg ik gratis met een actie bij mijn nieuwe telefoon. Heb al een jbl charge speaker met Bluetooth, maar was benieuwd of de sonos beter is. :)
Hoezo is een hotspot niet "echt wifi"? Je hebt alle spullen staan begrijp ik? Waarom probeer je het niet gewoon?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinylator
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07-2020
Neen, zal niet lukken. Ik heb dat ook eens geprobeerd met de hotspot via mn iphone.
Een sonos moet bereikbaar zijn op een netwerk zodat je ‘m met je andere toestellen kan bedienen.
Een hotspot is geen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

vinylator schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:43:
Neen, zal niet lukken. Ik heb dat ook eens geprobeerd met de hotspot via mn iphone.
Een sonos moet bereikbaar zijn op een netwerk zodat je ‘m met je andere toestellen kan bedienen.
Een hotspot is geen netwerk.
Je bedoelt dat de telefoon die de hotspot maakt, de sonos niet kan bedienen omdat die niet op de wifi zit maar omdat die het netwerk maakt? Dat zou wel kunnen ja.

Een andere telefoon die ook op de wifi (van de hotspot van de eerste telefoon) zit, zou dan de sonos wel moeten kunnen bedienen verwacht ik. Een hotspot is volgens mij gewoon een netwerk. Alleen zou het inderdaad kunnen zijn dat de telefoon die de hotspot maakt niet "op het netwerk zit" (in de zin van, die doet niet mee aan het wifi netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Laatst online: 15:12
JvS schreef op zondag 14 juli 2019 @ 14:02:
[...]

Je bedoelt dat de telefoon die de hotspot maakt, de sonos niet kan bedienen omdat die niet op de wifi zit maar omdat die het netwerk maakt? Dat zou wel kunnen ja.

Een andere telefoon die ook op de wifi (van de hotspot van de eerste telefoon) zit, zou dan de sonos wel moeten kunnen bedienen verwacht ik. Een hotspot is volgens mij gewoon een netwerk. Alleen zou het inderdaad kunnen zijn dat de telefoon die de hotspot maakt niet "op het netwerk zit" (in de zin van, die doet niet mee aan het wifi netwerk).
Dit klopt inderdaad, je hebt twee mobiele apparaten nodig.
Scott schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:14:
Heb dit ook geprobeerd omdat ik niet weet of ik Sonos kan vertrouwen qua datacollectie en omdat-ie een microfoon heeft. Afspelen zou ik dan doen via AirPlay.

Kan niet. Hij heeft een netwerkverbinding (en zelfs Sonos-account 8)7) nodig, zelfs als je alleen AirPlay wil gebruiken.
Sonos is vrij duidelijk over welke data ze verzamelen en wat ze ermee doen, bovendien moet je eerst een voice-service activeren voodat de microfoon actief is en die data verzameling ligt eerder bij Amazon en Google dan bij Sonos.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinylator
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07-2020
Damon schreef op zondag 14 juli 2019 @ 14:52:
Dit klopt inderdaad, je hebt twee mobiele apparaten nodig.
Neen, ook dat werkt niet. Of toch niet met ios toestellen. Mss is het anders met android toestellen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
De hotspot mode van een iphone deelt wel het internet, maar toch kunnen de toestellen verbonden met dezelfde hotspot elkaar niet zien. ‘T Is een soort ‘restricted network’.

Ik gebruikte mn iphone als hotspot waar een sonos en ipad mee verbonden waren en kon de sonos niet bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ah das interessant. Geen idee hoe dat zit. Ik ken die limitaties van een mobiele hotspot met IOS niet. Ik kan het niet testen (geen sonos systeem hier).

Pagina: 1