12v ex-solar waterornament naar vast stroompunt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-02 13:35
Mijn vraag
Ruim 5 jaar terug heb ik een waterornament gekocht, op zonne-energie (achter op het solar paneel zat een klein accu-tje). Deze heeft het een aantal maanden gedaan, waarna het geheel stopte. Aangegeven bij het bedrijf waar deze gekocht is en onder garantie kreeg ik een nieuwe batterij (echt een grote batterij) en solar paneel toegestuurd. Niet het zelfde dan wat ik had gekocht, dus weer aangegeven en nogmaals een nieuwe set ontvangen. Hierbij werkte het ornament nog een paar maanden op de accu, maar uiteindelijk leek het er op dat het solar paneel de accu niet kon opladen. De accu daarna los gehaald en nog een jaartje het waterornament kunnen gebruiken op solar, dat wil zeggen, als er zon was werkte hij, geen zon, geen water.

Nu, een tijd verder, heb ik er wel een stroompunt liggen, maar een niet werkend ornament. Ik wil dus graag over naar een stroompunt, maar dit moet natuurlijk waterdicht en bij voorkeur een beetje smart. Ik heb al contact opgenomen met het bedrijf waar ik het ornament heb gekocht, maar zij verkopen geen standaard 230v/240v-set hiervoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CLLYWHXiC0UuPJE0w7faguMw/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7PlYu4LtWMZ2i57FiIwaDpER/medium.jpg

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat hardware betreft heb ik al een Sonoff Wi-Fi smart switch in huis en 2 lasdoosjes welke ik nu ook al buiten gebruik.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik wil dus van 240v naar 12v. De 12v komt voort uit het feit dat de waterpomp (waar een draadje in gaat, en een draadje uit naar de 4 ledjes), 12v en 1.5W vraagt. Deze wil ik graag op de Sonoff aansluiten, maar dan moet er ergens ook nog een waterdicht verloop tussen. Hier heb ik naar gezocht, maar deze heb ik nog niet kunnen vinden (behalve voor een euro of 50, maar dat is dan weer net even iets te gek).
Producten als dit:
https://www.ledstripxl.nl...d-voeding-24v-3a-75w.html
https://www.ledpaneelgroo...rmator-voor-12v-led-strip
Zijn dan weer erg groot en lomp, plus, ze hebben het probleem dat er nog geen stroomconnector op zit en aangezien ik dat een beetje link vind heb ik liever een wat meer "kant en klare" set.

Het budget ligt eerder op een euro of 20.

Wat voor oplossing is er om een 240v voeding waterdicht naar de Sonoff en dan naar 12v te laten verlopen? Het geheel komt buiten in de tuin te liggen, dus er is zoals in heel NL een flinke kans op regen aanwezig.

Strava & Untappd - Do not combine!

Alle reacties

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Ok, dus je wilt iets wat niet binnen je budget valt. :z

• Raznov
kabeltjekabel schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:12:
Ok, dus je wilt iets wat niet binnen je budget valt. :z
In theorie mogelijk, maar misschien kan ik ook niet goed zoeken óf is er een andere oplossing welke veel beter kan werken. In principe wil ik van een 240v punt naar een 12v punt, waterdicht en smart aansturen.

• kabeltjekabel
Ja, en dat kan dus niet voor 20 euro, simpel zat.

• Raznov
kabeltjekabel schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:45:
Ja, en dat kan dus niet voor 20 euro, simpel zat.
Ik sta er best voor open om iets meer uit te geven, maar een 100watt adapter leek mij ook wel een beetje overkill voor datgene wat ik uiteindelijk nodig heb (en daar dus 50 euro voor uitgeven in totaal is mij net even te gortig)?

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:09
Op een Sonoff basic moet je toch juist losse draadjes in- en uitvoeren? Dan zijn de door jou aangedragen producten toch prima? Waterdichte behuizing eromheen en je bent klaar.

• kabeltjekabel
Er is een verschil tussen "in de tuin" (in de grond) en "boven de tuin".

In het eerste geval moet je het geheel afgieten. In het tweede geval volstaat een IP66 doosje.

• Raznov
kabeltjekabel schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:13:
Er is een verschil tussen "in de tuin" (in de grond) en "boven de tuin".

In het eerste geval moet je het geheel afgieten. In het tweede geval volstaat een IP66 doosje.
Het gaat allemaal om boven de tuin.

Pagina: 1